ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Χρ. Αλεξοπούλου: Η Πατρών- Πύργου: Μύθοι και αλήθειες

Χρ. Αλεξοπούλου: Η Πατρών- Πύργου: Μύθοι και αλήθειες



Οι επίσημες ανακοινώσεις για την έναρξη της κατασκευής του άξονα Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα από τον Χρήστο Σπίρτζη, δημιούργησαν πολιτικές αντιδράσεις. Ο υποψήφιος περιφερειάρχης Νεκτάριος Φαρμάκης μίλησε για «φτηνό και παλαιοκομματικό σόου», Σε παρόμοιο κλίμα κινείται και η Αχαιή πολιτικός μηχανικός και επιχειρηματίας, Χριστίνα Αλεξοπούλου, έλος της Κεντρικής Αντιπροσωπείας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ), η οποία διεκδικεί θέση στο ψηφοδέλτιο Αχαΐας της Νέας Δημοκρατίας για τις επόμενες βουλευτικές εκλογές.
Η κυρία Αλεξοπούλου διαθέτει εκτενή εμπειρία στα δημόσια έργα, συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής της Ολυμπίας Οδού στο τμήμα Κόρινθος-Πάτρα και επίσης έχει πραγματοποιήσει σειρά παρεμβάσεων για το τμήμα Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα, με άρθρα, συνεντεύξεις και παρουσίες σε τοπικά και αθηναϊκά ΜΜΕ, αλλά και επικοινωνώντας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όπως μας ενημερώνει στη συνέντευξη που μας παραχώρησε.

Με βάση την μακρόχρονη επαγγελματική σας εμπειρία στον χώρο των κατασκευών και ειδικά στην Ολυμπία Οδό, ποιο είναι το πρώτο σας σχόλιο για το γεγονός ότι επιτέλους ξεκινά η Πατρών- Πύργου;
Δεδομένου του γενικότερου ιστορικού αναποτελεσματικότητας της σημερινής κυβέρνησης, είναι πολύ πρόωρο να ομιλούμε για πραγματική εκκίνηση. Μέχρι στιγμής, αυτό που φαίνεται ότι έγινε ήταν μία βιαστική, τηλεοπτικού και προεκλογικού χαρακτήρα παρέλαση μερικών μηχανημάτων, η οποία αφορά σε τμήμα μόνο του έργου. Γεγονός που, από τον τρόπο με τον οποίον στήθηκε, δημιουργεί εύλογες ανησυχίες για τη συνέχεια.

Αναφέρεστε μάλλον στη λεγόμενη «σαλαμοποίηση» του έργου σε 8 εργολαβίες, των οποίων όμως οι συμβάσεις, σύμφωνα με τον κ. υπουργό, έχουν πλέον πάρει τον δρόμο τους. Μήπως θα έπρεπε να είστε περισσότερο αισόδοξη;
Θα ήθελα να ήμουν, αλλά δυστυχώς τα γεγονότα μιλούν από μόνα τους. Η περίεργη, τουλάχιστον, σαλαμοποίηση του έργου έχει παρατείνει την καθυστέρηση που σημειώνεται από το 2015, με αποτέλεσμα οι πρώτες 2 συμβάσεις να υπογραφούν μόλις στις 18 Απριλίου, ενώ στα ΜΜΕ διαβάζουμε για εκκρεμότητες που υπάρχουν ακόμα σε κάποιες εξ αυτών.

Εννοείτε ότι υπάρχει ακόμα ζήτημα με τον όμιλο Καλογρίτσα;
Κοιτάξτε, το πρόβλημα δεν είναι η όποια εταιρεία. Το ζήτημα είναι, γενικότερα, η αναξιοπιστία, η ανικανότητα και η αναποτελεσματικότητα αυτής της κυβέρνησης. Τα υπόλοιπα, όπως οι περιπέτειες με τα βοσκοτόπια, τις τηλεοπτικές άδειες και την Τράπεζα Αττικής, η οποία μάλιστα σχετίζεται στενά και με τον κλάδο των Μηχανικών, με το ΤΕΕ, είναι ήδη γνωστά. Οπως είναι γνωστά και τα 4 χρόνια που χάθηκαν για να γίνει διαχωρισμός του έργου σε 8 μικρότερα, για τα οποία μάλιστα έχουν δοθεί υπερβολικές εκπτώσεις.

Μα το έργο αυτό αφαιρέθηκε από την κατασκευή της Ολυμπίας Οδού με επιλογή της κυβέρνησης Σαμαρά, όπως πολλές φορές έχει πει ο κ. Σπίρτζης. Και μάλιστα ο κ. υπουργός έχει, δημόσια, δικαιολογήσει την επιλογή των 8 εργολαβιών με τις υψηλές εκπτώσεις που δόθηκαν...
Η αφαίρεση του τμήματος Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα από την κατασκευή της Ολυμπίας Οδού έγινε εξ ανάγκης, λόγω των τεράστιων οικονομικών βαρών που προκάλεσε η οικονομική κρίση κατά την περίοδο 2009-2013.

Θεωρείτε δηλαδή ότι η αφαίρεση του έργου ήταν αναπόφευκτη;
Αυτά που σας λέω δεν είναι καθόλου θεωρίες. Είναι επίσημες πληροφορίες και εξηγήσεις, που περιέχονται σε δημόσια έγγραφα.

Δεν φέρει, όμως, ευθύνη και η κυβέρνηση Σαμαρά για αυτήν την εξέλιξη;
Η κυβέρνηση Σαμαρά αναγκάστηκε μεν να αφαιρέσει το τμήμα Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα από την κατασκευή της Ολυμπίας Οδού λόγω κρίσης, όπως είπαμε, αλλά δεν εγκατέλειψε το έργο. Αντιθέτως, με δικές της ενέργειες εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ 2014-2020 και εγκρίθηκε, το Δεκέμβριο του 2014, από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Για αυτό και κατέστη δυνατή η προετοιμασία της δημοπράτησής του για τον Μάρτιο του 2015, την οποία ως γνωστόν ακύρωσε η σημερινή κυβέρνηση.

Σχετικά με τις εκπτώσεις των 8 δημοπρατήσεων για τις οποίες σας ρώτησα… Αυτές δεν ήταν που έκριναν τη θετική κατάληξη της χρηματοδότησης του έργου από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή;
Οπως έχω ξαναπεί, ο ισχυρισμός αυτός, τον οποίο ίσως καλλιεργεί η κυβέρνηση για να καλύψει τις ευθύνες της, δεν ισχύει, κάτι που επιβεβαιώσαμε με τους συνεργάτες μου πριν από μερικούς μήνες, επικοινωνώντας με το γραφείο της αρμόδιας Επιτρόπου, Corina Cretu. Στην έγγραφη εκείνη επικοινωνία μας, ρωτήσαμε αν υπάρχουν συγκεκριμένα, προαπαιτούμενα ποσοστά εκπτώσεων, για να είναι θετική η αξιολόγηση ενός μεγάλου έργου. Και η απάντηση ήταν σαφής: όχι. Επιπλέον, μας επιβεβαίωσαν ότι για την αξιολόγηση ενός μεγάλου έργου συνυπολογίζονται πάρα πολλοί και διαφορετικοί παράγοντες, σύμφωνα με Ευρωπαϊκή Οδηγία του 2013.






Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[χθες 22:39]  Πάτρα: Τα συνθήματα και ο...
[χθες 09:02]  Δυτική Ελλάδα - Εκλογές 2019: Θα...
[χθες 22:37]  Η συνάντηση Σίας - Κατσιφάρα στα...
[χθες 14:53]  Ομιλία Τσίπρα απόψε στον Πειραιά
[χθες 13:03]  Πάτρα: Κοινή εμφάνιση με...
[χθες 10:43]  Το μήνυμα της Αθηνάς Τραχήλη στους...
[χθες 13:56]  Κάλπη... μετά την κάλπη
[χθες 09:51]  Μάθε που ψηφίζεις στις Εκλογές 2019








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [02:56:13]