ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Η κατά Χρήστο Στρέπκο «Julia»

Η κατά Χρήστο Στρέπκο «Julia»



Πώς μπορεί ένα κλασικό έργο να έρθει στο σήμερα, να μιλήσει για θέματα που μας απασχολούν, χωρίς όμως να χάσει το ύφος του; Η απάντηση δίνεται μέσα από την παράσταση «Julia» της ομάδας «Μηχανή Τέχνης» που ανεβαίνει στο θέατρο Λιθογραφείον, σε σκηνοθεσία Χρήστου Στρέπκου.
Αν και ο Άουγκουστ Στρίντμπεργκ έγραψε το συγκεκριμένο έργο το 1888, μέσα από τη ματιά και τις παρεμβάσεις του Χρήστου Στρέπκου, η Τζούλια μιλάει για το σήμερα, με τη δράση να διαδραματίζεται δίπλα μας, στα φραουλοχώραφα, εκεί που οι μετανάστες ακόμα αντιμετωπίζονται ως «δούλοι», φρουρούμενοι από security για να μην «σπιλώσουν» τη ζωή και την εικόνα των αρχόντων.
Η γλώσσα είναι σύγχρονη, καθημερινή και ο Χρήστος Στρέπκος, κατάφερε να δημιουργήσει τη δική του Τζούλια, χωρίς το αποτέλεσμα να «ξενίζει» τον θεατή. Ο λόγος επαναλαμβανόμενος, σχεδόν εμμονικός, γεμάτος παρακλήσεις-διαταγές. Η Τζούλια κόρη μεγαλοπαραγωγού φραουλών, φλερτάρει με τον σωφέρ της οικογένειας, τον Γιάννη, Βούλγαρο μετανάστη δεύτερης γενιάς. Και τότε αρχίζει ένα παιχνίδι εξουσίας, ένας πόλεμος μεταξύ τάξεων και φύλων. Εκεί παρεμβαίνει και η Λίλυ, αδελφή του Γιάννη.
Η παράσταση διαδραματίζεται στην κουζίνα του σπιτιού, γύρω από ένα τραπέζι, συνδυάζοντας στοιχεία κλασικού και σωματικού θεάτρου. Το τραπέζι μεταμορφώνεται σε θρόνο, σκαλί, βάθρο δείχνοντας παράλληλα τη θέση - κοινωνική, ψυχολογική - του καθενός που βρίσκεται πάνω σε αυτό. Γύρω και πάνω του βλέπουμε τον Γιάννη, έναν άνδρα που δεν έχει να χάσει τίποτα, την Τζούλια, μια γυναίκα που έχει να χάσει τα πάντα και την φωνή της λογικής (;) με την μορφή της αδελφής του Γιάννη, Λίλυ.
Οι ρόλοι αλλάζουν, οι «τελευταίοι έσονται πρώτοι», μέσα από ένα παιχνίδι απόγνωσης, υπεροχής, δύναμης, αλαζονείας. Εντονες ψυχολογικές εναλλαγές, ξεσπάσματα, συγνώμες και απειλές. Ενας πόλεμος επί σκηνής. Εχει άραγε ο πόλεμος νικητές και νικημένους; Και τι σημαίνει νίκη;
Στον ρόλο του Γιάννη βλέπουμε τον Πατρινό ηθοποιό Θεόδωρο Κανδυλιώτη, να αλλάζει πρόσωπα και από ερωτευμένος σωφέρ να μετατρέπεται σε αδίστακτο ρυθμιστή του παιχνιδιού, την Δώρα Τσάνγκα ως Τζούλια που από κακομαθημένη κόρη αφεντικού να γίνεται μια γυναίκα απελπισμένη που αναζητά την λύτρωση και την Μαίρη Χρυσανθακοπούλου ως Λίλυ (και οι δύο πρωταγωνίστριες είναι απόφοιτες της Δραματικής Σχολής του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας) σε ρόλο καταλυτικό για την υπόθεση.
Η κίνηση είναι της Μαριμίλλης Ασημακοπούλου, οι φωτισμοί του Νίκου Σωτηρόπουλου, το σκηνικό του Κώστα Ματθαίου, ενώ φεύγοντας από το Λιθογραφείο, σε συνοδεύει το «στοιχειωμένο» πιάνο του Γιώργου Δίπλα που έχει γράψει την μουσική της παράστασης.
* Η παράσταση θα παίζεται έως τις 21 Απριλίου και από τις 3 έως τις 5 Μαΐου στις 21.30.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[χθες 18:33]  ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΟ ΧΑΜΕΝΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ: Ο...
[χθες 11:59]  Για πέμπτη φορά στην ιστορία της η...
[χθες 15:19]  Πάτρα: Προχωρούν οι ακροάσεις για...
[χθες 13:24]  Με επιτυχία η πρώτη Πανελλήνια...
[χθες 11:37]  Πάτρα: Εξι εκδηλώσεις μέχρι τη...
[χθες 10:57]  Το πρόγραμμα του Διεθνούς Φεστιβάλ...
[χθες 12:56]  Δύο επιπλέον ημερομηνίες μέσα στο...
[χθες 11:09]  «2 ½ Φόνοι & 1 Μπουλντόγκ» στο...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [10:30:11]