ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Οταν απλώνεται το χέρι στο ψωμί των άλλων

Οταν απλώνεται το χέρι στο ψωμί των άλλων



Κάποτε, στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν, οι φούρνοι πουλούσαν αποκλειστικά ψωμί και αρτοσκευάσματα που περιορίζονταν στα απαραίτητα εκείνης της εποχής, όπως το παραδοσιακό κουλούρι.
Α, και για να μην ξεχνιόμαστε, έψηναν και φαγητά της λαμαρίνας, τουτέστιν κρεατικά. Οι νοικοκυρές θεωρούσαν δικαίως ότι ο φούρνος της γειτονιάς έψηνε καλύτερα το αρνάκι, πέραν του ότι γλίτωναν και τον σχετικό κόπο. Χωρίς δεύτερη σκέψη το ταψί πήγαινε στον φούρνο, όπως πήγαιναν σ' αυτόν τις γιορτές και οι λαμαρίνες με τα μελομακάρονα ή με τα πασχαλινά κουλούρια.
Τα χρόνια πέρασαν και οι φούρνοι εξελίχθηκαν, πουλώντας εκτός από τα προϊόντα της δικαιοδοσίας τους και πολλά άλλα, φερ' ειπείν γλυκά και αναψυκτικά, ενώ φτιάχνουν πλέον και καφέ.
Στον απόηχο της εντυπωσιακής κινητοποίησης του ΣΚΕΑΝΑ ο πρόεδρος του Σπύρος Στεργίου εξαπέλυσε δριμεία επίθεση κατά των αρτοπωλείων που πρόσφεραν καφέ την ημέρα που απεργούσαν οι επιχειρήσεις του διαμαρτυρόμενου κλάδου.
Κατανοούμε την αντίδραση του προέδρου, αλλά ο προβληματισμός του θα έπρεπε να εστιαστεί στο γεγονός ότι κατά κάποιον τρόπο οι περισσότεροι φούρνοι έχουν υπερβεί εδώ και πολύ καιρό τα όρια της εστίασης, με τη συγκεκριμένη τάση να είναι αυξητική. Ως εκ τούτου, δεν είναι θέμα μιας ημέρας αλλά ζήτημα μιας παγιωμένης πρακτικής.
Πάντως, για να λέμε και των φουρναραίων το δίκιο, κι άλλοι έχουν μπει σε «ξένα χωράφια». Θα έλεγε κανείς ότι σχεδόν οι πάντες προσπαθούν να πουλήσουν τα πάντα, στο πλαίσιο ενός έντονου ανταγωνισμού και στην προσπάθεια τους να επιβιώσουν.
Εκτός από τα αρτοποιεία, είναι και τα περίπτερα που έχουν μετατραπεί σε μίνι - μάρκετ, τα κρεοπωλεία που πωλούν κρασί και ζυμαρικά, αλλά και τα μανάβικα που έχουν μέχρι και χαρτικά, ενώ γνωρίζουμε ένα που πουλάει ακόμη και τσιγάρα!
Την επομένη φορά που ένα κυριακάτικο άνοιγμα των εμπορικών καταστημάτων προκαλέσει τις συνήθεις έντονες διαμαρτυρίες, με ένα από τα κύρια επιχειρήματα να επικεντρώνεται στην απορύθμιση της αγοράς, ας σκεφτούν οι αντιδρώντες ότι στην πραγματικότητα αυτή υπακούει στον αξεπέραστο κανόνα της προσφοράς και της ζήτησης, τον οποίο ακολουθεί διαχρονικά.
Πέρα και πάνω από το ωράριο λειτουργίας, ο καθοριστικότερος παράγοντας στον μετασχηματισμό της αγοράς είναι το καταναλωτικό κοινό, που υιοθετεί ή απορρίπτει με τη στάση του ό, τι τού προσφέρεται.
Ετσι, για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, οι φούρνοι δίνουν καφέ επειδή πολλοί τούς προτιμούν και γι' αυτόν, εφόσον η εν λόγω προσφορά έχει εδραιωθεί με τις «ευλογίες» των καταναλωτών. Θεμιτή ή αθέμιτη η εν λόγω πρακτική, σημασία έχει ότι είναι παρούσα.
Μια ενδιαφέρουσα αραβική παροιμία λέει «να μην τρως το ψωμί σου στο τραπέζι ενός άλλου». Ποιος είπε, όμως, ότι είμαστε ανατολίτες;





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση












Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [06:17:21]