Σάββατο 17 Νοεμβρίου 01:07      8°-12° Πάτρα
ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Ο τουρισμός που δεν έρχεται

Ο τουρισμός που δεν έρχεται



Φύγαμε από το Αίγιο μπερδεμένοι το Σάββατο. Ποιά είναι η λογική σειρά; Πρώτα έρχονται οι τουρίστες, με αποτέλεσμα να συμφέρει να φτιάξεις ξενοδοχείο; Αλλά πώς θα έρθει ο τουρίστας εάν δεν υπάρχει ξενοδοχείο; Αρα πρώτα φτιάχνεις το ξενοδοχείο και μετά έρχεται ο τουρίστας. Αλλά πώς θα βγουν τα έξοδα του ξενοδοχείου εάν αργήσουν να έρθουν οι τουρίστες; Δεν βγαίνει εύκολα το σχέδιο.
Στη Μύκονο τι είχε γίνει; Είχε γίνει το δεύτερο. Αρχισε να την προτιμάει κόσμος, ο οποίος στην πορεία φούσκωσε και παραφούσκωσε. Και νομοτελειακά ήρθαν οι επενδύσεις και η οικιστική ανάπτυξη.
Και γιατί προτιμήθηκε η Μύκονος; Ηταν μια συρροή από εξελίξεις. Αρχισε να παίρνει πόντους η ιδέα των διακοπών και των εξορμήσεων, που μέχρι τη δεκαετία του '50 ήταν αδιανόητα πράγματα για την ελληνική κοινωνία. Ισχυε ο παραθερισμός, συντηρητικού τύπου, για λόγους υγείας. Η Μύκονος είναι αρκετά κοντά στην Αθήνα, που διέθετε ήδη εξαγώγιμο και πιο ανήσυχο πληθυσμό με ανερχόμενο βιωτικό επίπεδο. Σαν νησί έχει σπουδαία θάλασσα, ίσως την καλύτερη στο Αιγαίο. Και επειδή συχνά η ανησυχία πάει μαζί με την πνευματικότητα, άρχισαν να υμνούν το νησί ποιητές και λογοτέχνες, και το κατέστησαν συνώνυμο της μεθυστικής φυγής, λίκνο της προαιώνιας αυθεντικής αιγαιοπελαγίτικης ελληνικότητας. Η γνωστή ποίηση του ύδατος και του φωτός. Και η Μύκονος απογειώθηκε.
Μύκονος δεν θα γίνεις ποτέ. Αλλά ήδη ξέρεις ότι εάν θέλεις να παίξεις καλά στο τουριστικό παιχνίδι, πρέπει να παρουσιάσεις και να προβάλεις πλεονεκτήματα. Ολοι έχουν ακτές, όλοι έχουν μοναστήρια, όλοι έχουν ιστορία, όλοι κορυφές, χλωρίδες και πανίδες. Παρεμπιπτόντως, οι περισσότεροι έχουν και κουζίνα, ενώ εσύ στον τομέα αυτόν αντιγράφεις κατά βάση παλιούς και νέους τσελεμεντέδες, έντυπους και ιντερνετικούς, που μπορεί να βρει κανείς οπουδήποτε. Η πρωτεύουσα της αλιάδας, σπάνια σερβίρει αλιάδα.
Εάν η περιοχή θέλει να πουλήσει τουρισμό νησιωτικού τύπου, πρέπει να μιλήσει καλύτερα για τις ακτές της.
Εάν θέλει να προσφέρει τουρισμό αστικού τύπου, χρειάζεται δουλειά σε πολλά επίπεδα. Κυρίως όμως χρειάζεται ζωή. Εδώ, η ζωή απουσιάζει. Ο καφές ρέει άφθονος. Μόλις μεσημεριάσει, σημαίνει καμπάνα και επιβάλλεται ερημία. Ο επισκέπτης πηγαίνει στον Αγιο Ανδρέα με τα πόδια, γυρίζει με τα πόδια. Και μετά;
Ο τουρισμός χρειάζεται μύθο, θέμα, ταυτότητα. Και τα τρία απαιτούν μάνατζμεντ υψηλού επιπέδου. Δεν είναι ευκρινές εάν γίνεται κάτι οργανωμένο και φιλόδοξο στην πόλη και την περιοχή, μέσα από συνέργεια της πολιτικής και κοινωνικής ηγεσίας.
Τα ερωτήματα είναι συγκεκριμένα. Εχεις οινοποιητική παράδοση. Πώς την αξιοποιείς; Ο Αγιος Ανδρέας προσελκύει χιλιάδες κόσμο, πλέον και από το εξωτερικό. Τι κάνεις γι' αυτούς; Εχεις σούπερ Καρναβάλι. Τι μουσικές παίζεις; Ποιούς χορούς με ειδικό χαρακτήρα διοργανώνεις; Τι προσφέρεις στον κόσμο; Ποιά γαστρονομική ιδέα κατεβάζεις; Τι αξεσουάρ θα διαθέσεις; Πλέον, πλησιάζει η ώρα του τρένου. Πώς θα το αξιοποιήσεις για να φέρνεις στην Πάτρα επισκέπτες του σαββατοκύριακού. Τι θα τους δείξεις; Τι κάνεις με τα θέατρά σου, ποιές συνεργασίες μπορείς να αναπτύξεις με τα καλλιτεχνικά σχήματα;
Η πόλη ετοιμάζεται (που λέει ο λόγος) να σχεδιάσει το θαλάσσιο μέτωπο. Ελπίζουμε να γίνει αντιληπτό από αυτούς που πρέπει ότι έχουμε την ευκαιρία να αναπτύξουμε στην μεγάλη αυτή ζώνη δομές που θα αποτελέσουν κίνητρο να επισκεφθεί κανείς την Πάτρα και να περάσει όμορφα, γόνιμα και διασκεδαστικά.
Ολα αυτά βέβαια συνεπάγονται εμπλοκή ιδιωτών ή αξιοποίηση με όρους ανταποδοτικότητας. Αυτά δεν θέλει η δημοτική αρχή να τα ακούει, αλλά χωρίς αυτά δεν θα ζήσει η πόλη. Ολα φωνάζουν γύρω μας ότι είμαστε σε σημείο μηδέν.



Αποστολή με E-mail Εκτύπωση












Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [01:07:53]