ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Πάτρα: Ήρθε και έφυγε το UN Pendik - Τι σημαίνει για την πόλη

Πάτρα: Ήρθε και έφυγε το UN Pendik - Τι σημαίνει για την πόλη



Στο λιμάνι της Πάτρας έφτασε σήμερα στις 8.30 το πρωί, το πρώτο πλοίο της μεγάλης ναυτιλιακής εταιρείας UN. RO-RO με έδρα την Κωνσταντινούπολη, που θα εκτελεί τακτικά εμπορευματικά δρομολόγια προς και από Τεργέστη.
Το εμπορικό πλοίο ήρθε, ξεφόρτωσε και στη συνέχεια έφυγε κατά τις 12 το μεσημέρι για να συνεχίσει το δρομολόγιο του.
Πρόκειται για μια εξέλιξη με ισχυρό συμβολισμό, καθώς σηματοδοτεί τις προοπτικές του λιμανιού της Πάτρας, στο πεδίο των συνδυασμένων μεταφορών και τις επιδιώξεις του λιμανιού της Πάτρας να διαδραματίσει κομβικό ρόλο στις ρότες της νοτιοανατολικής Μεσογείου.
Αρχικά, έχουν προγραμματισθεί τέσσερις προσεγγίσεις πλοίων RO-RO εβδομαδιαίως στο λιμάνι της Πάτρας, δύο ανά κατεύθυνση (προς και από Τεργέστη) με προοπτική να αυξηθούν, στο άμεσο μέλλον.
Σκοπός, των ενδιάμεσων αυτών στάσεων στο λιμάνι της Πάτρας στη διαδρομή από Κωνσταντινούπολη προς Τεργέστη, είναι η μεταφόρτωση φορτίων, προερχόμενων από την Τουρκία, που προορίζονται για λιμάνια της Ιταλίας νοτιότερα της Τεργέστης (Μπρίντεζι, Μπάρι, Ανκόνα, Βενετία), τα οποία θα εξυπηρετούνται με τις υφιστάμενες γραμμές άλλων εταιρειών από το λιμάνι της Πάτρας, καθώς και η εκφόρτωση φορτίων για την εγχώρια αγορά.
Αντιστρόφως, κατά την επιστροφή τους, πλοία από την Τεργέστη με κατεύθυνση την Κωνσταντινούπολη, θα παραλαμβάνουν φορτία που θα καταφθάνουν, από τα ως άνω λιμάνια της Ιταλίας, στην Πάτρα αλλά και φορτία της εγχώριας αγοράς που έχουν προορισμό την Τουρκία και άλλες χώρες της Ανατολής.
Σύμφωνα με παράγοντες της λιμενικής βιομηχανίας, σήμερα το λιμάνι της Πάτρας βρίσκεται σε μια μεταβατική περίοδο που αναζητά τους νέους προσανατολισμούς του. Ο ρόλος του προσδιορίζεται από τη θέση του στο Εθνικό λιμενικό σύστημα, στο κεντρικό διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών και από το χαρακτήρα του ως Διεθνούς σημασίας μεικτό επιβατηγό - εμπορικό - τουριστικό λιμάνι.
Χωρίς να παραμελείται καμία από τις πιο πάνω τρεις δραστηριότητες, το μεγαλύτερο βάρος δίνεται στον εμπορικό του χαρακτήρα και τη μεταφορά φορτίων που διαφαίνονται εξαιρετικές προοπτικές ανάπτυξης του.
Οπως επισημαίνει και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ Νίκος Κοντοές, τα νέα δεδομένα στην εφοδιαστική αλυσίδα στην παγκόσμια και ευρωπαϊκή αγορά δημιουργούν ευκαιρίες και για το λιμάνι της Πάτρας.
Πραγματικά μπορεί να αναδειχθεί σε ισχυρό κόμβο συνδυασμένων μεταφορών του Κεντρικού Διευρωπαϊκού Δικτύου. Βρίσκεται σε προνομιακή γεωγραφική θέση, καθώς αποτελεί τερματικό κόμβο του πολυτροπικού διαδρόμου της Νοτιοανατολικής Μεσογείου, του Κεντρικού Διευρωπαϊκού Δικτύου μεταφορών (ΚΔΔΜ) και γειτνιάζει άμεσα, μέσω του θαλασσίου διαδρόμου της Αδριατικής, με τον Σκανδιναβικό Διάδρομο που διασχίζει την Ιταλία.
Ως εκ τούτου, το λιμάνι της Πάτρας μπορεί, υπό προϋποθέσεις, να μετατραπεί και να λειτουργήσει ως κόμβος διασύνδεσης των δύο αυτών μεγάλων Κεντρικών Διευρωπαϊκών Δικτύων.
Απαραίτητη προϋπόθεση, όμως, είναι η σύνδεσή του με αξιόπιστα χερσαία δίκτυα που θα εξασφαλίζουν, οικονομική, ασφαλή και ταχεία μεταφορά των διακινούμενων αγαθών και φυσικά, η κατασκευή του εμπορικού τμήματος του Νέου Λιμένα και φυσικά, η διασύνδεσή του με το νέο σιδηροδρομικό δίκτυο.

ΚΟΝΤΟΕΣ
Η λειτουργία αυτής της εμπορευματικής γραμμής μπορεί να αποδειχθεί μια πολύ ενδιαφέρουσα δραστηριότητα, τόνισε στην «ΠτΚ» ο πρόεδρος του ΟΛΠΑ Νίκος Κοντοές. Για το ίδιο το λιμάνι τα οφέλη είναι προφανή. Επαναφέρει μετά από πολλά χρόνια τη σύνδεση με την Τεργέστη. Το κατά πόσο, όμως, θα αποδώσει οικονομικά αυτή η εμπορευματική διασύνδεση για τις συνεργαζόμενες εταιρείες και θα αποβεί βιώσιμη, είναι κάτι που θα φανεί στο μέλλον. Για τον κ. Κοντοέ, το στοίχημα θα κερδηθεί σε επιχειρηματικούς όρους. Το πιο σημαντικό, όμως, είναι ότι η νέα γραμμή, δείχνει πως υπάρχει μια κινητικότητα και βάζει το λιμάνι της Πάτρας στις εμπορευματικές ρότες της νοτιοανατολικής Μεσογείου και, σε θεωρητικό επίπεδο, μπορεί να οδηγήσει την Πάτρα να γίνει μελλοντικά κόμβος διασύνδεσης μεταξύ των μεγάλων δικτύων, με την προϋπόθεση ότι θα ολοκληρωθεί και η νέα σιδηροδρομική γραμμή.

ΚΟΥΝΑΒΗΣ
Οπως αναφέρει ο ναυτιλιακός πράκτορας του Ομίλου Γκριμάλντι, Αντώνης Κουνάβης, έχει υπογραφεί συνεργασία μεταξύ της UR Ro-Ro και της Grimaldi Lines, προκειμένου να ξεφορτώνονται στο λιμάνι της Πάτρας, εμπορευματοκιβώτια που θα έχουν προορισμό λιμάνια της Κεντρικής και της Νότιας Ιταλίας. Προφανώς, πρόκειται για μια πολύ σημαντική εξέλιξη, αλλά τα πρώτα ασφαλή συμπεράσματα για τη βιωσιμότητα της γραμμής θα μπορούν να εξαχθούν από το φθινόπωρο και μετά. Το ζητούμενο κατά τον κ. Κουνάβη, είναι να υπάρξει εμπορευματική κίνηση από το λιμάνι της Πάτρας προς αυτό της Τεργέστης, γιατί αυτό το στοιχείο θα κρίνει την οικονομική βιωσιμότητα του εγχειρήματος. Κι αυτό, γιατί το 80% των ασυνόδευτων φορτίων, κατευθύνονται αυτή τη στιγμή στο λιμάνι της Βενετίας.

Του ΣΩΤΗΡΗ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[17:03]  Στ. Τσακίρης στην "Π": Η παράσταση του...
[16:56]  Α. Τραχήλη: Χώρα στα όρια του...
[16:25]  Ιατρικός εξοπλισμός στο Καραμανδάνειο,...
[16:09]  Πάτρα:Ο μύθος της Ιστορίας του Κόσμου...
[15:10]  Πάτρα:Χρήματα στην "Κιβωτό" για την...
[15:07]  Πάτρα:Τα χορευτικά του Παγκαλαβρυτινού...
[15:00]  Πάτρα:Νέα περέμβαση συνδικαλιστών για...
[14:50]  Πάτρα:Ευχές Θ. Νταβλούρου σε Περικλή...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [18:22:21]