Τρίτη 22 Αυγούστου 10:10      22°-34° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Πάτρα: Περνάμε το τεστ στην κρουαζιέρα

Πάτρα: Περνάμε το τεστ στην κρουαζιέρα



Καλή εικόνα για το λιμάνι της Πάτρας έχουν οι εταιρείες κρουαζιέρας σύμφωνα με εμπιστευτικό έγγραφο που καταγράφονται τα «συν» και τα «πλην» των προορισμών κρουαζιέρας στην Ελλάδα. Γεγονός που αποδίδεται στη σύνδεση της Πάτρας με τα λιμάνια της Ιταλίας. Προκλήσεις εντοπίζουν οι εταιρείες στο λιμάνι του Κατακόλου, το οποίο εμφανίζει μεγάλη κίνηση.
Τα βασικά σημεία του εμπιστευτικού εγγράφου για όλα τα λιμάνια που αποτελούν προορισμούς κρουαζιέρας δημοσίευσε η «Ναυτεμπορική» και αφορούν στο έτος 2016. Η «Π» αναζήτησε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη βαθμολόγηση των δύο λιμανιών της Δυτικής Ελλάδας και την αιτιολόγησή της.
Η Πάτρα βρίσκεται ψηλά στην άτυπη βαθμολόγηση των εταιρειών κρουαζιέρας, κεφαλαιοποιώντας κυρίως την επιβατική κίνηση στη γραμμή Πάτρα-Ιταλία και τις υποδομές του νέου λιμανιού. Πράγματι, αν μελετήσει κανείς τα στοιχεία που συνοδεύουν τη λειτουργία του λιμανιού στην ιστοσελίδα της ένωσης των λιμανιών κρουαζιέρας στη Μεσόγειο (www.medcruise.com) θα διαπιστώσει ότι η Πάτρα καλύπτει τις περισσότερες από τις βασικές ανάγκες των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην κρουαζιέρα.
Μεταξύ αυτών είναι η ασφάλεια, καθώς ο Οργανισμός Λιμένα Πατρών εφαρμόζει τον σχετικό κώδικα (ISPS) τόσο στο νότιο όσο και στο βόρειο λιμάνι. Στα αξιοσημείωτα της ασφάλειας είναι ότι το νότιο λιμάνι έχει φράκτη.
Διαθέτει ακόμα τις υποδομές για την υποδοχή των επισκεπτών (π.χ. με υποδομές φιλοξενίας στο νότιο λιμάνι και τον σταθμό «Παναγιώτης Κανελλόπουλος» στο βόρειο), υπηρεσίες τις οποίες εκτιμούν οι εταιρείες κρουαζιέρας καθώς θέλουν να αφήνουν ικανοποιημένους τους φιλοξενούμενους στα πλοία τους.
Την καλή εικόνα του λιμανιού της Πάτρας για την υποδοχή κρουαζιέρας επιβεβαιώνει ο Γιώργος Τελώνης, πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών Γραφείων Δυτικής Ελλάδας και μέλος του διοικητικού συμβουλίου του ΟΛΠΑ. «Το λιμάνι της Πάτρας είναι ένα από τα καλύτερα λιμάνια στην Ελλάδα στην επιβατική κίνηση (ro pax), για να μην πω από τα καλύτερα στην Ευρώπη, τόσο από πλευράς ασφάλειας όσο και από πλευράς υποδομών» δήλωσε στην «Π».

Η ΕΞΗΓΗΣΗ
Το ερώτημα, τότε, είναι: Γιατί δεν προσελκύει μεγάλο αριθμό κρουαζιερόπλοιων; Η εξήγηση που δίνει ο Γ. Τελώνης εντοπίζεται στον πλου, δηλαδή στη ρότα των κρουαζιερόπλοιων. Στην πλειοψηφία τους ξεκινούν το ταξίδι από τη Βενετία ή κάποιο λιμάνι της βόρειας Αδριατικής, και στη συνέχεια δένουν στην Κροατία, την Κέρκυρα και «κατεβαίνουν». Για να έλθουν στην Πάτρα θα πρέπει να κάνουν…μια παράκαμψη.
Στα πλεονεκτήματα της Πάτρας ως προορισμού κρουαζιέρας είναι ότι το λιμάνι της βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από το εμπορικό κέντρο της πόλης και διαθέτει μέσα μεταφοράς που μπορούν να διευκολύνουν τους επιβάτες των πλοίων.

ΤΟ ΚΑΤΑΚΟΛΟ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ
Το γειτονικό Κατάκολο συγκαταλέγεται ανάμεσα στα λιμάνια με τη μεγαλύτερη προσέλκυση κρουαζιερόπλοιων (το πρώτο στην ηπειρωτική Ελλάδα). Ολες οι μελέτες δείχνουν ότι όσο μεγαλύτερη είναι η κίνηση τόσο περισσότερα είναι και τα ζητήματα προς διευθέτηση.
Στο έγγραφο των εταιρειών για την αξιολόγηση των προορισμών κρουαζιέρας αναφέρεται η ασφάλεια στα ζητήματα για το Κατάκολο (π.χ. δεν διαθέτει κώδικα ISPS). Στις προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει το επίνειο του Πύργου, σύμφωνα με την αξιολόγηση των εταιρειών, είναι η απουσία μέσων μεταφοράς (γίνονται από ιδιωτικά βαν και άλλα οχήματα) με επακόλουθο την ενόχληση των επιβατών, ζητήματα στη διαθεσιμότητα των σημαντικών αξιοθέατων που έχει η Ηλεία κ.ά.
Το πλεονέκτημα του Κατακόλου είναι ότι βρίσκεται πάνω στον θαλάσσιο «δρόμο» που χαράσσουν οι εταιρείες κρουαζιέρας, αφού περνούν να φτάσουν μέχρι την Κρήτη, τον Πειραιά, τα νησιά του Αιγαίου και την Τουρκία.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ

Από την έντυπη έκδοση




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [10:10:36]