Δευτέρα 21 Αυγούστου 09:32      22°-34° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Τα πονηρά μονοπάτια της διαφήμισης…

Τα πονηρά μονοπάτια της διαφήμισης…



Θα ήταν οξύμωρο αν ο υπουργός κ. Παππάς εισηγείτο στη Βουλή ένα Σχέδιο Νόμου που θα ακολουθούσε την ορθή νομοθέτηση, θα σεβόταν θεμελιώδεις Συνταγματικές Αρχές, θα ανταποκρινόταν στη λειτουργία της αστικής Δημοκρατίας ή θα εισέφερε κάτι που να θυμίζει, έστω και από μακριά, μεταρρυθμιστική πρωτοβουλία. Αυτό που εκπροσωπεί με την πολιτική του είναι το ακριβώς αντίθετο.
Ο υπουργός αποπειράται εκ νέου να ελέγξει τον διαφημιστικό χώρο και χρόνο για να γίνει ο Μεσάζων μεταξύ επιχειρήσεων και πελατών.
Πρόκειται για τη συνήθη πλέον καθεστωτική αντίληψη παρέμβασης και κρατικού ελέγχου από πλευράς της Κυβέρνησης- αυτή την φορά σε ζητήματα που ρυθμίζει η αγορά- που παραβιάζει, με αντισυνταγματικό τρόπο, τις κείμενες διατάξεις περί ανεξαρτησίας των ΜΜΕ, περί ελευθερίας των συναλλαγών και περί ανταγωνισμού.
Είναι δε τόσο απροκάλυπτη η παρέμβαση και πρωτοφανής για τα ευρωπαϊκά και διεθνή δεδομένα που σε καμία ευρωπαϊκή χώρα ο νομοθέτης δεν έχει μέχρι σήμερα σκεφθεί να εγκαθιδρύσει υπουργό- μεσάζοντα ο οποίος θα ελέγχει αποκλειστικά τις συναλλαγές για όλες τις μορφές διαφήμισης στην τηλεόραση.
Είναι αυτό που διατύπωσε με τόση έμφαση ο Πρωθυπουργός ότι «το καλό το παλληκάρι ξέρει κι άλλο μονοπάτι». Ομως, το «μονοπάτι είναι πονηρό», αλλά όπως λέει και το γνωστό τραγούδι «υπάρχει ένα μονοπάτι πονηρό που πάει ντουγρού στην κατηφόρα τη μεγάλη….»
Στο σχέδιο νόμου Παππά ορίζεται η υποχρέωση διενέργειας όλων των συναλλαγών διάθεσης του διαφημιστικού χρόνου μεταξύ τηλεοπτικών σταθμών εθνικής και περιφερειακής εμβέλειας, επιχειρήσεων, διαφημιστών και διαφημιζομένων μέσω ενός συστήματος ηλεκτρονικής πλατφόρμας, ενώ απαγορεύεται κάθε συναλλαγή εκτός αυτού του συστήματος.
Και γιατί αυτό; Ετσι η Κυβέρνηση παρεμβαίνει σε ένα αγαθό ελεύθερης συναλλαγής- όχι για να προστατεύσει τους καταναλωτές αλλά -για να δεσμεύσει και να χειραγωγήσει το αγαθό και την εμπορεία του.
Ο πραγματικός λόγος είναι ότι η Κυβέρνηση δεν επιδιώκει την πάταξη της φοροδιαφυγής, αλλά τον έλεγχο της διαφημιστικής αγοράς, τη χειραγώγηση των διαπραγματεύσεων μεταξύ ιδιωτών στο πλαίσιο του ελεύθερου ανταγωνισμού, επιδιώκει την παρέμβαση στον χώρο της διαφήμισης, άρα και την επιρροή στα συμφέροντα που υπάρχουν σε αυτό τον χώρο.
Η Κυβέρνηση δεν έχει ίσως ενημερωθεί ότι η διαφήμιση είναι ιδιωτικό αγαθό και αντικείμενο ελεύθερης διαπραγμάτευσης μεταξύ συναλλασσομένων, οπότε το σύστημα που προτείνει, με αλγόριθμους καθορισμού τιμών και κατανομής της διαφήμισης, παραβιάζει θεμελιώδεις αρχές τόσο του εθνικού αστικού δικαίου όπως αυτή της ελευθερίας των συμβάσεων, όσο και του Ευρωπαϊκού Δικαίου που απαιτεί την απελευθέρωση της αγοράς.
Τελικά, ο υπουργός θα είναι αυτός που θα καθορίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις της προκήρυξης του διαγωνισμού. Αυτός θα επιλέγει τον «Διαχειριστή του Συστήματος», ο οποίος και είναι υπεύθυνος για τη λειτουργία και οργάνωσή του, ελέγχει μεταξύ άλλων τις συναλλαγές και τις καταγραφές(!).
Τα πολιτικά χαρακτηριστικά του Σχεδίου Νόμου Παππά είναι φανερά. Εφόσον δεν μπόρεσε να «ρυθμίσει» τον αριθμό των καναλιών, ο κ. Παππάς επιχειρεί να ελέγξει τα έσοδά τους, ιδίως αυτά που προέρχονται από τη διαφήμιση. Επινοεί έτσι μία «τεχνολογική πλατφόρμα», τις προδιαγραφές της οποίας τις ορίζει ο ίδιος, προκειμένου, μέσα από αυτήν, να ελέγχει το πώς διακινείται η ιδιωτική διαφήμιση, ποια θα είναι η τιμή της και ποιος θα παίρνει μερίδιο από αυτήν.
Και αυτή η νέα προσπάθεια θεσμικής υπεξαίρεσης των αρμοδιοτήτων του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης από την απερχόμενη αυτή Κυβέρνηση, θα αποτύχει!


Θεόδωρος Π. Παπαθεοδώρου
βουλευτής Αχαΐας της Δημοκρατικής Συμπαράταξης




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [09:32:18]