Σάββατο 19 Αυγούστου 12:18      21°-35° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Το τουριστικό προϊόν και η ζωή μας στον «αυτόματο»

Το τουριστικό προϊόν και η ζωή μας στον «αυτόματο»



Δύσκολα το συζητούμε με το περιβάλλον μας μιας και μας θλίβει αρκετά, αλλά σε μοναχικές στιγμές παραδεχόμαστε ότι η ζωή μας εξελίσσεται στον αυτόματο.
Το εβδομαδιαίο μας πρόγραμμά δύσκολα μας εκπλήσσει. Δουλειά, σπίτι, σπίτι, δουλειά που λένε πολλοί, περιπαικτικά. Και διασκέδαση να παρεμβληθεί κάποια στιγμή, οι επιλογές και το αποτέλεσμα είναι σχεδόν προδιαγεγραμμένο.
Κατ' επέκταση αυτό που σκεφτόμαστε όλοι από την αρχή του χρόνου είναι το διάστημα των διακοπών μας. Το βασικό ανθρώπινο δικαίωμα στην ξεκούραση και την ανασύνταξη. Ενα δικαίωμα που η αστική τάξη απαίτησε να κατοχυρωθεί στην διακήρυξη της Μανίλας το 1980, δεδομένων των θετικών αποτελεσμάτων στην παραγωγική διαδικασία των εργατών. Βασικός λόγος της σκέψης μας περί διακοπών είναι ότι ξεφεύγεις από αυτοματοποιημένες διαδικασίες, νιώθεις ελεύθερος. Δεν γνωρίζεις ακριβώς που θα σε βγάλει ο δρόμος, πόσο θα διαρκέσει η βραδιά με την παρέα σου και γενικά που θα καταλήξεις. Η μήπως και τότε γνωρίζεις;
Κατόπιν σχετικών μελετών αποδείχθηκε ότι το σύγχρονο μοντέλο μαζικού τουρισμού δεν επιτυγχάνει τον σκοπό του. Ο τουρίστας γνωρίζει πάλι, όπως στην καθημερινότητά του, το πρόγραμμα μέσω του τουριστικού γραφείου λεπτό προς λεπτό. Δεν ελευθερώνεται το πνεύμα του και ενδόμυχα καταπιέζεται χωρίς στο τέλος να θυμάται και πολλά από αυτά που αυτοματοποιημένα είδε και άκουσε.
Η πρόταση πολλών ειδικών και ψυχολόγων σήμερα είναι η επιλογή άλλης μορφής τουρισμού. Ο αποκαλούμενος εναλλακτικός τουρισμός.
Τον καλύπτουν περιοχές σαν την Δωρίδα της Φωκίδας που οι ακτές της διαθέτουν πληθώρα γαλάζιων σημαιών και τα ορεινά της υμνούνται συχνά από εφημερίδες και ταξιδιωτικούς οδηγούς για τα αλπικά της τοπία που κατακλύζονται από έλατα.
Σημειωτέον οι περιοχές αυτές με την έκφραση των τοπικών κοινωνιών τους επέλεξαν και συνεχίζουν να επιλέγουν μορφές ήπιας τουριστικής ανάπτυξης μέσω του οικοτουρισμού, αγροτουρισμού, πολιτιστικού τουρισμού, θεραπευτικού - ιαματικού τουρισμού, θρησκευτικού τουρισμού και αθλητικού τουρισμού.
Οι τοπικές κοινωνίες που επιλέγουν ήπιες μορφές τουρισμού δεν κλείνουν το μάτι στην TUI και την THOMAS COOK. Κατά την γνώμη μου πράττουν ορθά, δεδομένης της αύξησης των τουριστών που αναζητούν μορφές τουρισμού πιο περιπετειώδεις.
Η αυξανόμενη τάση για εξορμήσεις σε ακατέργαστες περιοχές με πλούσιο φυσικό κάλλος ολοένα και αυξάνεται. Οι τοπικές κοινωνίες που θα τις υποδεχθούν μένει να διαφυλάξουν την αγνότητα του τουριστικού προϊόντος τους, ενώ παράλληλα πρέπει να αποβάλλουν τον φόβο του «ξένου που ήρθε στο χωριό μας» ώστε να καρπωθούν τα οικονομικά οφέλη της δυναμικά αναπτυσσόμενης νέας τουριστικής τάσης. Επιπρόσθετα πρέπει να αναβαθμίσουν τις υπηρεσίες τους καθότι πρέπει να είναι υψηλές.
Το κράτος πρέπει να καθοδηγήσει, να εκπαιδεύσει και να δώσει επιπλέον οικονομικά κίνητρα στους επίδοξους επενδυτές εναλλακτικών μορφών τουρισμού. Τα ποσοστά τουριστών που επιλέγουν παρθένα μέρη αυξάνονται, κατ' επέκταση και τα έσοδα του κράτους από την δραστηριοποίηση των εναλλακτικών επενδυτών. Η χώρα μας πρέπει να ετοιμαστεί κατάλληλα ώστε να απορροφήσει και αυτή την μερίδα τουριστών, μέσα στην οποία υπάρχει μεγάλο ποσοστό εγχώριων.

Κωνσταντίνος Εμ. Χαλιορής
Οικονομολόγος M.Sc - Επιχειρηματίας
Πολιτικό Στέλεχος Νέας Δημοκρατίας






Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [12:18:49]