Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 10:16      8°-14° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Τροχαίο ατύχημα και κυκλοφοριακή αγωγή

Τροχαίο ατύχημα και κυκλοφοριακή αγωγή




Τα τελευταία 15 χρόνια, δηλαδή από το έτος 2000 έως και το 2014, συνέβησαν σε ολόκληρο τον ελλαδικό χώρο 210.886 τροχαία ατυχήματα.
Σε αυτά, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας (ΕΛΣΤΑΤ), έχασαν τη ζωή τους 21.608 άνθρωποι, δηλαδή εξαφανίστηκε μία πόλη σαν το Αίγιο και 31.631 τραυματίστηκαν σοβαρά.
Είναι δηλαδή σαν να βομβαρδίστηκε μια πόλη σαν την Τρίπολη και όλοι οι κάτοικοί της να έχουν υποστεί σοβαρή αναπηρία.
Στην ουσία πρόκειται για μία εθνική καταστροφή, τα αποτελέσματα της οποίας μπορούν να συγκριθούν με τις συνέπειες μιας αιματηρής πολεμικής σύγκρουσης.
Η διαφορά είναι ότι ούτε η κοινωνία μας ούτε και το οργανωμένο κράτος έχουν συνειδητοποιήσει το μέγεθος αυτής της καταστροφής.
Το πρώτο βήμα για την αντιμετώπιση αυτού του κακού είναι η διάγνωση των αιτιών.
Δεν χρειάζεται να έχει κανείς ειδικές γνώσεις για να διαπιστώσει ότι η κύρια αιτία είναι η έλλειψη οδικής παιδείας. Αρκεί να σταθεί για λίγο στη διασταύρωση των οδών Γούναρη και Κορίνθου, έξω από τα δικαστήρια.
Εκεί θα διαπιστώσει ότι οι πεζοί ακροβατούν κυριολεκτικά ανάμεσα στα κινούμενα οχήματα, ακόμα και αν ο σηματοδότης έχει γι'αυτούς κόκκινο χρώμα που απαγορεύει τη διέλευσή τους. Δηλαδή για ένα κέρδος ελάχιστων δευτερολέπτων οι πεζοί στη συντριπτική τους πλειοψηφία παίζουν κυριολεκτικά «κορόνα-γράμματα» τη σωματική τους ακεραιότητα, ίσως και την ίδια τη ζωή τους. Ας πάρουμε επίσης για παράδειγμα τις διαβάσεις των πεζών που υπάρχουν στο επάνω και στο κάτω μέρος της πλατείας Γεωργίου. Είναι πολύ σπάνιες οι περιπτώσεις που ο οδηγός θα σεβαστεί την προτεραιότητα του πεζού ο οποίος κινείται στις διαβάσεις και θα του παραχωρήσει προτεραιότητα, όπως ορίζει ο νόμος.
Οι χώρες της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης διέγνωσαν έγκαιρα ότι η βασικότερη αιτία των τροχαίων ατυχημάτων είναι η έλλειψη παιδείας και ήδη από το έτος 1960 και μετά έχουν εισαγάγει το μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής σε όλες τις βαθμίδες της σχολικής εκπαίδευσης από το νηπιαγωγείο έως το Πανεπιστήμιο.
Το μέτρο αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα στις χώρες αυτές κατά πολύ μεγάλο ποσοστό.
Την απλή αυτή αλήθεια η ελληνική Πολιτεία συνειδητοποίησε πολύ αργά και εξίσου αργά εφάρμοσε ως νομοθετικό μέτρο και μόνο την ευρωπαϊκή εμπειρία.
Μόλις το έτος 1999 εισήγαγε την υποχρεωτική διδασκαλία του μαθήματος της κυκλοφοριακής αγωγής σε όλες τις βαθμίδες της σχολικής εκπαίδευσης με το άρθρο 12 παρ. 10 του Ν. 2696/1999, δηλαδή του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Όλες οι Κυβερνήσεις που ανέλαβαν διαδοχικά την εξουσία μέχρι και σήμερα και οι αρμόδιοι υπουργοί τους έδειξαν και εξακολουθούν να δείχνουν μια παραλυτική αδράνεια που προκαλεί εύλογες απορίες. Δεν μπόρεσαν να εφαρμόσουν το νόμο ή δεν θέλησαν απλώς να τον εφαρμόσουν;
Αν συντρέχει η πρώτη περίπτωση τότε αποδεικνύονται ανίκανοι για διακυβέρνηση και αν συντρέχει η δεύτερη περίπτωση το στοιχείο της αδιαφορίας τους είναι πραγματικά εγκληματικό.
Αν οι υπεύθυνες κυβερνήσεις είχαν εισαγάγει στα σχολεία το μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής εδώ και 17 χρόνια, από τότε δηλαδή που ψηφίστηκε ο σχετικός νόμος, θα είχαμε πολλές γενιές παιδιών και εφήβων που θα είχαν εκπαιδευθεί στον τομέα της κυκλοφοριακής συμπεριφοράς και θα είχαμε ήδη δρέψει εδώ και αρκετά χρόνια τους καρπούς της υλοποίησης αυτής της νομοθετικής ρύθμισης.




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [10:16:08]