Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 20:23      8°-14° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Ανάβει πράσινο στο Δήμο η μελέτη για την πεζοδρόμηση της Μαιζώνος

Ανάβει πράσινο στο Δήμο η μελέτη για την πεζοδρόμηση της Μαιζώνος



Ανεπηρέαστη θα αφήσει -αν τελικά επιλεγεί, γιατί προς το παρόν συζητείται- η πεζοδρόμηση της Μαιζώνος (από Αράτου έως Γούναρη) την κυκλοφοριακή λειτουργία της ευρύτερης περιοχής.
Το συμπέρασμα προκύπτει από την κυκλοφοριακή μελέτη που συντάχθηκε για λογαριασμό του Δήμου Πατρέων, προκειμένου να αξιολογηθούν οι συνέπειες από την υλοποίηση του έργου.
Η μελέτη δείχνει ότι ο κυκλοφοριακός φόρτος που θα αφαιρεθεί από την Μαιζώνος θα μετακινηθεί κυρίως προς την οδό Κορίνθου για να κατευθυνθεί ή να διασχίσει το κέντρο. Εναλλακτικά θα φορτίζεται η Οθωνος-Αμαλίας και η Ρήγα Φεραίου στο τμήμα πριν την πεζοδρόμηση.
Ετσι, οι κάθετοι δρόμοι που θα εξυπηρετούν αυτές τις πορείες και θα τροποποιείται σημαντικά ο φόρτος τους θα είναι η Ζαΐμη (θα μειωθεί ανατολικά της Μαιζώνος και θα αυξηθεί δυτικά), η Αράτου (θα αυξηθεί), η Κολοκοτρώνη (θα αυξηθεί ανατολικά και θα μειωθεί δυτικά), η Ερμού (θα μειωθεί), η Γούναρη (κυρίως θα αυξηθεί δυτικά της Μαιζώνος).
Για την εξαγωγή του συμπεράσματος οι μελετητές έθεσαν ως προϋπόθεση την αντιδρόμηση της Κορίνθου και Ναυαρίνου-Κανακάρη με την ανάλογη προσαρμογή της φωτεινής σηματόδοτησης, αλλά και μια σειρά από μελέτες που πρέπει να εκπονηθούν (μελέτη ρυθμιστικής σήμανσης στη βάση της τελικής λειτουργίας, μελέτη προσαρμογής της φωτεινής σηματοδότησης στους κόμβους που θα επηρεαστούν από το έργο, μελέτη αστικού σχεδιασμού που θα εντάξει το νέο έργο στον υφιστάμενο αστικό ιστό της Πάτρας).
Επιβάρυνση αποτιμήθηκε στη μελέτη ότι δέχονται το πρωί οι κόμβοι: Κορίνθου-Κολοκοτρώνη, Κορίνθου-Γούναρη, Γούναρη-Αγίου Ανδρέου.
Αντίστοιχα το πρωί επιβάρυνση δέχονται οι κόμβοι: Κορίνθου-Αράτου, Κορίνθου-Ερμού, Κορίνθου-Γούναρη, Γούναρη-Αγίου Ανδρέου.
Από την μακροσκοπική ανάλυση του επιπέδου εξυπηρέτησης που διερεύνησαν οι μελετητές προκύπτει στην πρωινή αιχμή έντονη κυκλοφοριακή συμφόρηση στην Οθωνος-Αμαλίας και την Κολοκοτρώνη, και μικρότερη σε τμήματα της Αγίου Ανδρέου και της Κανακάρη.
Στη μεσημεριανή αιχμή το δίκτυο παρουσιάζει εντονότερα φαινόμενα συμφόρησης που εντείνονται στους άξονες Οθωνος-Αμαλίας, Κολοκοτρώνη, Αράτου, Κανακάρη, Αγίου Ανδρέου.
Μειωμένο επίπεδο εξυπηρέτησης των οδηγών παρουσιάζουν οι κόμβοι:
>Μαιζώνος και Ζαΐμη (πρωί, απόγευμα)
>Μαιζώνος και Αράτου (απόγευμα)
>Κορίνθου και Αράτου (απόγευμα)
>Κορίνθου και Κολοκοτρώνη (πρωί, απόγευμα)
>Κορίνθου και Αγίου Νικολάου (απόγευμα)
>Κορίνθου και Πατρέως (απόγευμα)
>Κορίνθου και Γούναρη (πρωί, απόγευμα)
>Γούναρη και Αγίου Ανδρέου (πρωί, απόγευμα)
>Γούναρη και Κορίνθου (πρωί, απόγευμα).

ΠΛΗΡΗΣ ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ
Με την πεζοδρόμηση της Μαιζώνος θα δρομολογηθούν και άλλες παρεμβάσεις στο ιστορικό κέντρο.
Για παράδειγμα, θα γίνει πλήρης πεζοδρόμηση στο τμήμα της Αγίου Νικολάου από Μαιζώνος μέχρι Κορίνθου (σήμερα είναι… μισοπεζοδρομημένο).
Στη νότια πλευρά της Αγίου Νικολάου (μέτωπο προς τις σκάλες) προβλέπεται η κατάργηση της στάθμευσης και η χάραξη διαδρομής για το ποδήλατο.
Ποδηλατόδρομος προβλέπεται και στο τμήμα της Μαιζώνος που θα πεζοδρομηθεί από Αράτου έως Γούναρη (ώστε να συνδέεται με το δίκτυο ποδηλάτου στην Κανάρη).
Μια άλλη σημαντική που θα επέλθει είναι η πεζοδρόμηση της Υψηλάντου από το ύψος του αστυνομικού μεγάρου μέχρι την Παντάνασσα, έργο για το οποίο συντάσσεται μελέτη από τον δήμο.
Ας επανέλθουμε όμως στην πεζοδρόμηση της Μαιζώνος. Μια από τις παραμέτρους που αξιολογήθηκαν, ώστε να αποφανθούν οι μελετητές για την κυκλοφοριακή εφικτότητα του σχεδιασμού, ήταν και οι κυκλοφοριακοί δείκτες κατά μήκος κεντρικών οδικών αξόνων τις πρωινές και τις απογευματινές ώρες αιχμής.
Τα στοιχεία έδειξαν ότι οι οδηγοί διέρχονται από τους κεντρικούς δρόμους της Πάτρας με μεγαλύτερη μέση ταχύτητα το πρωί και μικρότερη το απόγευμα.
Συγκεκριμένα:
>Μαιζώνος: 42,2 το πρωί και 43,2 το απόγευμα
>Κορίνθου: 44,3 το πρωί και 43,5 το απόγευμα
>Αγίου Ανδρέου: 43,7 το πρωί και 42,4 το απόγευμα
>Γούναρη: 43,8 το πρωί και 43,4 το απόγευμα
>Αράτου: 31,5 το πρωί και 22,9 το απόγευμα
>Οθωνος-Αμαλίας: 37,9 το πρωί και 33,2 το απόγευμα
>Κανακάρη: 44,3 το πρωί και 35,2 το απόγευμα.
Η άποψη που έχει εκφράσει η δημοτική αρχή δια στόματος του αντιδημάρχου Παύλου Στάμου είναι μετά τη διάνοιξη της Κανακάρη οι Πατρινοί δεν θα έχουν πρόβλημα στο να αποδεχθούν τις ριζικές αλλαγές που θα επέλθουν στις κυκλοφοριακές τους συνήθειες, καθώς δεν θα είναι απαραίτητη πλέον η κυκλοφορία στη Μαιζώνος.
Επίσης, η είσοδος στην πόλη μέσω της αντιδρομημένης οδού Κορίνθου θα είναι πιο εύκολα προσβάσιμη στους οδηγούς.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ

Από την έντυπη έκδοση




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [20:23:06]