Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 04:48      9°-13° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Από τη «Black Friday» στο Halloween

Από τη «Black Friday» στο Halloween



Δεν ήταν μια συνηθισμένη Παρασκευή αυτή που πέρασε τελευταία. Ηταν η περιβόητη «Black Friday» («Μαύρη Παρασκευή» ελληνιστί) που μπήκε κι αυτή στη ζωή μας, με τον ίδιο τρόπο που εφαρμόζουμε ασμένως στην καθημερινότητα μας κι άλλες αμερικανικού τύπου συνήθειες και πρακτικές.
Α, όλα κι όλα. Μπορεί πολλοί εξ ημών να αρέσκονται να διακατέχονται από αντιαμερικανικά αισθήματα, αλλά ξέρουν να ξεχωρίζουν την ήρα από το στάρι.
Φαίνεται ότι είναι άλλο να δηλώνεις αντιαμερικανός και να φωνάζεις «φονιάδες των λαών Αμερικάνοι» κι άλλο είναι να έχεις υιοθετήσει ταυτόχρονα και αφομοιώσει πλήρως τον αμερικάνικο τρόπο ζωής, πίνοντας κόκα κόλα, τρώγοντας χάμπουργκερ, βλέποντας ταινίες του Χόλυγουντ και τρέχοντας να συνωστιστείς σε καταστήματα, λόγω «Black Friday», για να πάρεις το τάμπλετ ή το κινητό τελευταίας τεχνολογίας.
Για να μην τα κάνουμε όλα… οικόπεδο, ας ξεκαθαρίσουμε ότι αυτό που συνέβη την Παρασκευή (και) στην Πάτρα ήταν προφανώς ευεργετικό για την αγορά. Ήταν μια τονωτική ένεση για καταστήματα κι επιχειρήσεις.
Συνετέλεσε ενδεχομένως και το γεγονός ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι είχαν πληρωθεί για το δεύτερο δεκαπενθήμερο του μήνα.
Ηταν μια ευνοϊκή συγκυρία κι αυτή ώστε να δημιουργηθεί, έστω και για λίγο, μια επίπλαστη εικόνα ευημερίας. Η εικόνα στους κατάμεστους κεντρικούς δρόμους και πεζοδρόμους της Πάτρας, με κόσμο που κρατούσε στα χέρια του ψώνια με τσάντες, μόνο αντιπροσωπευτική δεν ήταν μιας κοινωνίας που δοκιμάζεται από μια πολύχρονη κρίση.
Κάθε κίνηση που τονώνει την αγορά αυτούς τους χαλεπούς καιρούς είναι καλοδεχούμενη. Ωστόσο, άξιο αναφοράς είναι ότι στην προκειμένη περίπτωση το κοινό «βομβαρδίστηκε» από μια καταιγιστική διαφημιστική εκστρατεία σε πολλά επίπεδα, που απέδωσε εντυπωσιακά.
Σε μια επίδειξη δύναμης για το πώς χειραγωγούνται οι μάζες, μέσα σε λίγα εικοσιτετράωρα οι πάντες έμαθαν τα πάντα για τη «Black Friday», ενώ χιλιάδες ήταν αυτοί που «ψήθηκαν» δεόντως ώστε να τρέξουν να ψωνίσουν τη συγκεκριμένη ημέρα.
Από τις τελευταίες ιδιότητες που εξακολουθούμε να κατέχουμε είναι αυτή του καταναλωτή. Ας προσπαθήσουμε να είμαστε, λοιπόν, ο καθένας για τον εαυτό του, οι καταναλωτές που θέλουμε να είμαστε εμείς, όχι αυτοί που θέλουν οι άλλοι.
Κακά τα ψέματα, όλες και όλοι, λίγο - πολύ, έχουμε παρασυρθεί κάποιες φορές από το λεγόμενο shopping therapy («καταναλωτική ψυχοθεραπεία», σε ελεύθερη μετάφραση) προσπαθώντας να ξεγελάσουμε προσωρινά τις έγνοιες μας.
Όμως, ας καταλάβουμε ότι το να μην στριμωχνόμαστε σε καμιά είσοδο, κανενός καταστήματος πολυεθνικής ή ημεδαπής επιχείρησης, δεν συνιστά πράξη αντίστασης ή επίδειξη αυτάρκειας έναντι αυτών, είναι θέμα αυτοσεβασμού.
Μπορούμε να κάνουμε περιττά ψώνια (εάν έχουμε τη δυνατότητα αυτή) εφόσον τα χρήματα μας το επιτρέπουν και οι σκοτούρες μας το αποζητούν, οποτεδήποτε αισθανθούμε την ανάγκη αυτή, όχι όταν το επιτάσσει μια καμπάνια της αγοράς.
Και φυσικά είναι στο χέρι μας, στη δική μας προσωπική αντίληψη, εάν μετά τη «Black Friday» (όσες και όσοι θέλουμε) βάλουμε στη ζωή μας και τον εορτασμό του Halloween ή της Ημέρας των Ευχαριστιών.
Ήδη, κάποιες και κάποιοι, έχουν σπεύσει να το κάνουν.







Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [04:48:25]