Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 19:38      9°-16° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Πάτρα: Οι αριθμοί "μιλούν" για το κυκλοφοριακό

Πάτρα: Οι αριθμοί "μιλούν" για το κυκλοφοριακό



Οργάνωση της κυκλοφορίας στην πόλη σε σύγχρονη βάση, με σεβασμό στα νέα πολεοδομικά δεδομένα και με επαναστατική εστίαση στη λύση των δημόσιων μέσων μεταφοράς: Από τις παραμέτρους αυτές θα κριθεί η έκβαση της αναμέτρησης της πόλης με το «κυκλοφοριακό ζήτημα», μια αναμέτρηση που μέχρι σήμερα δεν έχει δοθεί σύμφωνα με τους όρους του προβλήματος.
Στις παραμέτρους αυτές προστίθενται οι συνέπειες της λειτουργίας των νέων οδικών αξόνων που αποδίδονται στην πόλη σχετικά σύντομα: Μικρή Περιμετρική και διανοιγμένη Κανακάρη.
Στα συμπεράσματα αυτά οδήγησε την εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ» η επεξεργασία ογκώδους υλικού, που συνίσταται σε μελέτες, αριθμητικά στοιχεία, πολεοδομικές μεταβολές, αξιολόγηση παλιότερων παρεμβάσεων και εκτιμήσεις ειδικών.

Μια πρώτη παρουσίαση έγινε στη Διακίδειο, από τον εκδότη της «Π» Θεόδωρο Λουλούδη. Θα ακολουθήσει πιο επεξεργασμένη παρουσίαση, με τη μορφή μπαράζ δημοσιευμάτων που θα έχουν σαν αφετηρία την εν εξελίξει εφαρμογή της ελεγχόμενης στάθμευσης.

ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ
Σήμερα ο Δήμος Πατρέων έχει με τα 333,14 τετραγωνικά χιλιόμετρα έκτασης και τους 214.580 κατοίκους, σύμφωνα με την απογραφή του 2011 (142.163 κατοίκους, σε 57,41 τ.χ. το 1981).
Στην Πάτρα σήμερα εκτιμάται ότι κυκλοφορούν περί τα 90.000 οχήματα, εκτός των διερχομένων. Σε μία πόλη που το 56% του συνολικού μήκους του κύριου οδικού δικτύου έχει πλάτος μικρότερο από 10 μ.
Σε πανευρωπαϊκό επίπεδο γίνεται λόγος για «βιώσιμη κινητικότητα» και «βιώσιμη αστική ανάπτυξη», καθώς οι μεγάλες πόλεις κατά κανόνα έχουν διαχειριστεί επιτυχώς τα προβλήματα στάσης - στάθμευσης και πολύ περισσότερο αναβαθμίζουν συνεχώς τα πλήρως λειτουργικά δίκτυα συνδυασμένων συγκοινωνιών και μεταφορών, αξιοποιώντας τη νέα τεχνολογία. Εδώ, επιεικώς, μείναμε πίσω.

ΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
Σημειωτέον ότι στα κυκλοφοριακά της πόλης εμπλέκονται, με διάφορους ρόλους ή δικαιοδοσίες:
> Ο Δήμος Πατρέων (αλλά και η Αναπτυξιακή Δημοτική Επιχείρηση Πάτρας)
> Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας
> Η Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας
> Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
> Σε μελετητικό, επιστημονικό και τεχνικό επίπεδο, το ΤΕΕ/Τμήμα Δυτικής Ελλάδας και οι αρμόδιες επιτροπές
> Το Πανεπιστήμιο Πατρών
> Σε ελεγκτικό επίπεδο, η Τροχαία Πατρών αλλά και η Δημοτική Αστυνομία.
> Ο ΟΛΠΑ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι διοικήσεις του Αστικού και του Υπεραστικού ΚΤΕΛ, ο Σύλλογος επαγγελματιών οδηγών ταξί.
> Οι οργανώσεις πολιτών
> Οι εκπρόσωποι των τυπικών και άτυπων δικτύων σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο.
Πολύς κόσμος, αλλά με ποιο αποτέλεσμα;

ΤΟ «ΤΡΕΝΑΚΙ»
Από την άλλη πλευρά, προβάλλει η επιτυχία του Προαστιακού που ποσοτικά εκτιμάται σε 0,8 -1 εκατ. επιβάτες ετησίως.
Προέκυψε σε έναν βαθμό από την προσέλκυση νέων χρηστών - κατοίκων των εξυπηρετούμενων περιοχών που εγκατέλειψαν το IX για τις καθημερινές μετακινήσεις τους στο κέντρο.
Το συνολικό άθροισμα επιβατών των αστικών συγκοινωνιών (λεωφορεία + Προαστιακός) εκτιμάται ότι παραμένει στην τάξη των 10,5 -11 εκατ. επιβατών ετησίως, μέγεθος που αντιστοιχεί στο 10% περίπου των μετακινήσεων που παράγονται στην Πάτρα, όταν στην Αθήνα το αντίστοιχο ποσοστό ξεπερνά το 40% και σε πόλεις του εξωτερικού το 50%.
Είναι γεγονός οι πόλεις και οι πολίτες αρχίζουν να αντιλαμβάνονται ότι κάτι δεν πάει καλά με τον τρόπο που βιώνουν τις μετακινήσεις τους στην καθημερινή ζωή. Αξιοποίησαν το πρώτο λειτουργικό μέσο που τους προτάθηκε. Υπάρχει, επομένως, μέλλον για τα δημόσια μέσα.
Αυτή θα πρέπει να είναι μια από τις πρωτοβουλίες που θα πρέπει να αναλάβουν πόλη και κοινωνία.

Από την έντυπη έκδοση




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [19:38:17]