Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου 16:23      8°-13° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Η Ιστορία είναι κουφή

Η Ιστορία είναι κουφή



Πάνε χρόνια: Η τηλεόραση μετέδιδε ότι η Αθήνα καιγόταν από τους λεγόμενους αναρχικούς (σήμερα αντισυστημικούς, αντιεξουσιαστές, κουκουλοφόρους, μπαχαλάκηδες-ειρωνικά) και μια θεία από τα Εξάρχεια έλεγε στο τηλέφωνο: "Αλήθεια; Πότε;".
Η γυναίκα έβλεπε μια ταινία στην τηλεόραση και όχι ειδήσεις. Τα επεισόδια έφταναν μέχρι την άλλη γωνία, κάτω από το σπίτι της δεν υπήρχε κινητικότητα, εύλογο ήταν να μην έχει πάρει χαμπάρι.
Την θυμηθήκαμε βράδυ Παρασκευής: Οι συνάδελφοι τηλεφωνούσαν από το ύψος Κανακάρη- Κολοκοτρώνη και μας περιέγραφαν συγκρούσεις διαδηλωτών με αστυνομικούς, φθορές σε καταστήματα και πυρπόληση ενός ΙΧ. Την ίδια στιγμή, από Καρόλου μέχρι Πλατεία Ολγας, κυκλοφορούσε κόσμος με σακούλες αμέριμνος, κοπέλες με το αγοράκι τους και με το σκυλάκι τους σε ίδιο βηματισμό, ενώ οι ηλικιωμένοι της γειτονιάς επέστρεφαν από δουλίτσες και επισκέψεις.
Αληθής η γαλήνη στην περιοχή αληθής και η πολεμική αναμέτρηση στην άλλη περιοχή. Δύο αντίθετες όψεις, δύο ποταμοί ασύμβατοι, δύο σύμπαντα ετερόκλητα.
Ποιά θα ήταν η απάντηση στο ερώτημα ενός τρίτου "τι έγινε στην Πάτρα χθες"; Η απάντηση θα εξαρτηθεί από το αν έχει τηλεφωνήσει σε θεία με μπαλκόνι στην Κολοκοτρώνη ή με μπαλκόνι στη Ρήγα Φεραίου. Αν όμως τηλεφωνήσει στον δημοσιογράφο που κατέχει και τις δύο εικόνες, η επαγγελματική υποχρέωση να ασχολείται με γεγονότα που πληρούν τον ορισμό της είδησης, θα του επέβαλλε να απαντήσει "Πυρπόληση ΙΧ από διαδηλωτές στο κέντρο της πόλης- αψιμαχίες μεταξύ αστυνομικών και αντιεξουσιαστών διαδηλωτών, μετά την πορεία για το Πολυτεχνείο".
Η πραγματική αλήθεια της βραδιάς, ωστόσο, ήταν πως είχαμε οξύ επεισόδιο σε εντοπισμένα σημεία του κέντρου, σε μια κατά τα άλλα συνήθη ημέρα, κατά την οποία η επέτειος για το Πολυτεχνείο δεν είχε μεταβάλει αξιοσημείωτα τους ρυθμούς των πατρινών.
Αν δούμε το θέμα ευρύτερα, ειδήσεις με σημασία είναι αυτές που αφορούν γεγονότα και φαινόμενα που γράφουν ιστορία. Οι προβοκατόρικες, όμως, εξάρσεις κάποιων δεκάδων διαδηλωτών (προβοκατόρικες γιατί έχουν ως αυτοσκοπό την ένταση, μέσω την οποία αποκτούν υπόσταση, γιατί με κανέναν άλλον τρόπο δεν μπορούν, ή: δεν τους αρκεί η υπόσταση που αποκτούν με πιο συμβατικές μορφές δράσης) μπορεί να αποτελούν μια πτυχή του φαινομένου της εκφοράς του νεολεϊστικου κινήματος στην μετα-Μεταπολιτευτική Ελλάδα, αλλά δεν γράφουν καμία ιστορία.
Υπό την έννοια αυτή, όλα αυτά αποτελούν ψευδο-γεγονότα, συνεπώς επιστρέφουμε στη θεία από τα Εξάρχεια. Είχε πραγματικά δίκιο στην άγνοιά της, όχι μόνο γιατί η άγνοια ήταν δικαιολογημένη- η θεία ήταν και λίγο βαρήκοη, και δεν έπιανε σειρήνες το τύμπανό της- αλλά γιατί όλα αυτά δεν παράγουν δεδομένα που από μπορούν να αποτελέσουν Νέα Φάση.
Και αυτή είναι η πικρή πραγματικότητα της εποχής της κρίσης: Προς το παρόν, ιστορία γράφουν τα μνημόνια, και κανένας άλλος, γιατί δεν έχουν προκύψει ούτε οι ιδέες, ούτε τα αναστήματα. Η όλη ιστορία ως τώρα είναι ο κόφτης, ο υπερθεματιστής, ο μάγειρας, ο κλέφτης, η γυναίκα του και ο εραστής της.



Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [16:23:31]