Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου 12:30      8°-13° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Για τα παλληκάρια που πήραν μαζί τους οι αιθέρες

Για τα παλληκάρια που πήραν μαζί τους οι αιθέρες



Μπορεί στην αυγή της εφηβείας του να είχε δει το «Top Gun» και να θέλησε να μοιάσει στον πρωταγωνιστή της ταινίας, τον Τομ Κρουζ, όπως πολλοί νέοι εκείνοι της εποχής που έγιναν αργότερα πιλότοι, μπορεί να ήταν κάποια άλλη αιτία που τον έκανε να αγαπήσει τα αεροπλάνα.
Ωστόσο, όποιος κι αν ήταν ο λόγος που ώθησε τον 32χρονο Σωτήρη Αντωνόπουλο, καταγόμενο από το Μάνεσι Καλαβρύτων, να γίνει ένα με τους αιθέρες, γεγονός είναι ότι αυτοί τον πήραν μαζί του.
Οπως πήραν μαζί τους κι άλλα παλληκάρια που ακροβατούσαν στα αδιευκρίνιστα όριά τους.
Ας αναφερθούμε ενδεικτικά σε μερικές περιπτώσεις με ευρύτερο τοπικό ενδιαφέρον, τιμής ένεκεν.
Στις 22 Ιανουαρίου 1979, ο υποσμηναγός Κώστας Δαβίλας σκοτώθηκε όταν το αεροσκάφος του F-104G, της 336 Μοίρας Διώξεως - Βομβαρδισμού, συνετρίβη στον Προφήτη Ηλία.
Στις 15 Απριλίου 1980, στη θαλάσσια περιοχή νοτιοδυτικά της Ζακύνθου, έπεσε αεροσκάφος TF-104G της 335 Μοίρας Διώξεως - Βομβαρδισμού της 116 Πτέρυγας Μάχης, στο οποίο επέβαιναν ο σμηναγός Σπύρος Μπουρτζινάκος και ο ναυπακτιώτης υποσμηναγός Σωτήρης Λαουρδέκης, κατά τη διάρκεια διατεταγμένης αποστολής, οι οποίοι βρήκαν ακαριαίο θάνατο.
Στις 22 Αυγούστου 1993, ένα πυροσβεστικό αεροσκάφος CL-215 που συμμετείχε σε επιχείρηση κατάσβεσης πυρκαγιάς στην Ανω Ροδινή, συνετρίβη από απώλεια στήριξης παρασύροντας στο θάνατο τον σμηναγό Στέλιο Κελετσέκη και τον ανθυποσμηναγό Κώστα Παλαμιώτη.
Και μερικά χρόνια αργότερα, στις 13 Νοεμβρίου 2000, ένα Πατρινόπουλο, ο υποσμηναγός Κώστας Κακαβάς, σκοτώθηκε κατά τη διάρκεια διατεταγμένης πτήσης, όταν το αεροσκάφος του F-16C - Block 30 κατέπεσε στη θάλασσα ανατολικά της Νέας Αγχιάλου.
Στις περισσότερες περιπτώσεις οι οικογένειες των πεσόντων είχαν την (πραγματική) τύχη να ενταφιάσουν τα δικά τους παιδιά. Αυτό θα συμβεί, αργά ή γρήγορα, μετά και τη σχετική εξέταση του DNA, και με τον Σωτήρη Αντωνόπουλο.
Ωστόσο, υπήρξαν και φορές που οι σοροί των πεσόντων δεν εντοπίστηκαν, γιατί δεν ήταν δυνατόν να εντοπιστούν.
Συνέβη αυτό όταν στις 21 Νοεμβρίου 1978 το αεροσκάφος F-104G του υποσμηναγού Δημήτρη Μπισπίκου κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Κυλλήνης και Ζακύνθου, από πιθανή βλάβη υψομέτρου.
Το μεγάλο βάθος της θάλασσας στο σημείο πτώσης δεν επέτρεψε την ανάσυρση του αεροσκάφους και κατά συνέπεια η σορός του δεν αναβρέθηκε.
Ο θάνατός του δηλώθηκε στην περιοχή της συντριβής και η σχετική ληξιαρχική πράξη εκδόθηκε από την τότε Κοινότητα Κυλλήνης.
Η αναφορά των πιλότων μας που έχουν χαθεί στους αιθέρες, είτε αναχαιτίζοντας τους Τούρκους πάνω από το Αιγαίο είτε στη διάρκεια μιας εκπαιδευτικής πτήσης, μοιάζει με την ανάγνωση ενός μακροσκελούς καταλόγου. Δείχνει όταν την ξεκινάς να μην έχει τελειωμό.
Ομως, όλοι οι πεσόντες αξίζουν τον ειλικρινή σεβασμό μας. Κι αν κάποιοι μπορεί να θεωρούν ότι οι θανόντες πλήρωσαν με τη ζωή τους την «τρέλα» τους για τα αεροπλάνα, στην πραγματικότητα θυσιάστηκαν για όλες και όλους εμάς...





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [12:30:27]