Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 01:51      8°-14° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Βλέπω μια κόρη κλαίει

Βλέπω μια κόρη κλαίει



Είναι ένα πολύ θυμωμένο κορίτσι. "Τι δεν καταλαβαίνεις;" ρωτάει έξω φρενών, με το χείλος τσακισμένο από αγανάκτηση. Κρίμα, είναι όμορφη και η οργή την κάνει να θυμίζει άγριο ζώο. Είναι και χάρτινη. Πρόκειται για αφίσα. Διαφήμιση αναρτημένη στους τοίχους, στο πλαίσιο της Αφισοκόλησης Χωρίς Ορια, που έχει καθιερωθεί στην πόλη εδώ και χρόνια, για διακίνηση ιδεών κλπ. Η διαφήμιση είναι μια δημιουργική ιδέα. Μερικές φορές, πιο ενδιαφέρουσα από κάποιες πολιτικές, που είναι γεμάτες "δεν", και γροθιές που δεν πέφτουν σε κανένα σαγόνι.
Τι δεν καταλαβαίνεις; ρωτάει το κορίτσι. Μιλάει στο τηλέφωνο και απευθύνει μια παραγγελία σε κάποιον αποδέκτη σε ένα τηλεφωνικό κέντρο, που κάνει τη διαμεσολάβηση ή απ' ευθείας σε κάποιο κατάστημα, όπου μια άλλη κοπελίτσα ή ο έφηβος εξάδελφος του ιδιοκτήτη βάζει πλάτη για ένα ασήμαντο μεροκάματο.
Τι δεν καταλαβαίνεις; ρωτάει το κορίτσι στο τηλέφωνο. Θα ζήτησε έναν καπουτσίνο γλυκό, έναν μέτριο, έναν εσπρέσο μέτριο κι έναν εσπρέσο φρέντο σκέτο, και το κορίτσι της άλλης γραμμής θα μπερδεύτηκε. Δεν είναι εύκολο, εάν δεν έχεις το μυαλό σου ακριβώς στη δουλειά, κι αυτό απαιτεί εξάσκηση. Ο ερασιτέχνης θα ρωτήσει πολλές φορές, πριν τα μπερδέψει. Αλλά εσύ που θέλεις να πληρώσεις ένα ευρώ για έναν καφέ, και να στον φέρουν στο σπίτι, και αμέσως, θέλεις επαγγελματισμό. Γιατί είσαι πελάτης εσύ, είσαι βαρύ πυροβολικό της τάξης που λέγεται Καταναλωτής Υψηλών Απαιτήσεων και Δικαιωμάτων. Ακου λέει. Τι δεν καταλαβαίνεις;
Μπορεί πάλι να της ζήτησε δύο πίτες (πιτόγυρα, είναι η υψηλής αισθητικής φράση του συρμού), η μία με σουβλάκι, πατάτες, τζατζίκι, ή άλλη με κρεμμύδι, γύρο, μουστάρδα, πατάτες, κι ακόμα δύο σουβλάκια κοτόπουλου (κοτοπουλίσια, στα ελληνικά, από το αρνί-αρνίσια, μοσχάρι- μοσχαρίσια, άρα και κοτοπούλι- κοτοπουλίσια), ένα χοιρινό (γιατί όχι χοιρινίσιο;) τρεις πατάτες, μια χωριάτικη με τη φέτα απέξω και μια φέτα με τη χωριάτικη απέξω. Και μπερδεύτηκε. Το ζώον. Τι δεν καταλαβαίνει;
Ερχεται όμως η διαφήμιση και σε καθησυχάζει. Υπάρχει επαγγελματίας που τα πιάνει όλα με το πρώτο και φροντίζει να έρθει η παραγγελία στο πιτς φιτίλι, όπου και αν είσαι. Οπου και αν είσαι. Με πιάνεις; Με βροχή ή με χιόνι, με μποτιλιάρισμα ή όχι, ο σπάιντερμαν του ντελίβερι θα ανέβει πεζοδρόμια, τοίχους, ταράτσες, θα περάσει κάτω από κτίρια, θα μπει στους υπονόμους, θα σου ανεβάσει το πακέτο, θα πληρώσεις, δεν θα του αφήσεις φιλοδώρημα, γιατί δεν είναι φίλος, να θέλει και δώρημα, και θα φύγει στάζοντας μέσα στη νύχτα.
Τι δεν καταλαβαίνεις; Πληρώνεις και έχεις δικαιώματα. Μόνο δικαιώματα. Ανάμεσα σ' αυτά είναι το δικαίωμα στην αγένεια και την αποφορά, απέναντι στον οποιονδήποτε παρεμβάλλεται αρνητικά ανάμεσα σε σένα και την εκπλήρωση των στόχων σου. Το "ευπροσήγορον", που έλεγαν οι παλιοί, ο κόσμιος τρόπος του εκφέρεσθαι, που σου επιτρέπει, με τα κατάλληλα ελληνικά να λες τα πάντα χωρίς να προσβάλλεις, αλλά και χωρίς να υποχωρείς, είναι μια καταργημένη ιδιότητα. Τα ελληνικά απλοποιήθηκαν, βιαζόμαστε, και η βιασύνη σου επιβάλλει να είσαι άξεστος και ωμός. Η ευγένεια τρώει χρόνο. Φέρε εδώ το ακουστικό. Τι δεν καταλαβαίνεις μωρή μπούφα;
Η διαφήμιση μιλάει για την εποχή της.



Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [01:51:48]