Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου 12:28      8°-13° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Σωτήρης Δούβρης, Θανάσης Κουρλαμπάς, Ιωσήφ Ιωσηφίδης - Χτυπάνε αστείρευτη φλέβα… γέλιου

Σωτήρης Δούβρης, Θανάσης Κουρλαμπάς, Ιωσήφ Ιωσηφίδης - Χτυπάνε αστείρευτη φλέβα… γέλιου



Συνέντευξη στην Κρίστυ Κουνινιώτη
«Ολη η Βιβλος (λέμε τώρα)»: Sold out παραστάσεις, τρίτη συνεχόμενη χρονιά. Ανάρπαστα εισιτήρια το προηγούμενο δευτερότριτο στο Επίκεντρο+. Κι ακόμα, το -αποχαιρετιστήριο για την Πάτρα- διήμερο αύριο Δευτέρα και μεθαύριο Τρίτη στον ίδιο χώρο στις 9.15 μ.μ. Σπεύσατε, γιατί προβλέπεται νέος χαμός.
«Δυνατά χαρτιά» της εξαιρετικά επιτυχημένης παράστασης, το απίστευτο γέλιο, η δυνατή σκηνοθεσία και η εκπληκτική τριάδα των ερμηνευτών: Δούβρης, Κουρλαμπάς, Ιωσηφίδης μιλούν στην «ΠτΚ».

ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΗ Η ΤΡΕΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ;
Σ.Δ.: Οταν αποφασίσαμε με την Αθανασία Καραγιαννοπούλου και τον Θανάση Κουρλαμπά να δουλέψουμε μαζί, πριν ακόμα έρθει στην παρέα μας ο Ιωσήφ, είχαμε στο μυαλό μας ότι το έργο λογικά θα έχει κάποια δυναμική. Μόλις προστέθηκε και ο Ιωσήφ στον θίασο και είδαμε τη χημεία και την τρέλα που μας δένει και τους τρεις, μας ήταν πλέον ξεκάθαρο ότι θα γίνει επιτυχία!
Θ.Κ.: Πραγματικά δεν περιμέναμε τέτοια αποδοχή! Πόσο έχει ανάγκη να γελάσει σήμερα ο Ελληνας! Κι όταν διαπιστώνει ότι υπάρχουν έντιμες και καθαρές προθέσεις για να του χαρίσουν γέλιο και όχι να τον ενοχλήσουν ή να τον προσβάλουν, τότε η σχέση του με την παράσταση γίνεται επιτυχημένη.
Ι. ΙΩΣ.: Η επιτυχία που γνώρισε στις χώρες που παίχτηκε ήταν ένας καλός οδηγός, αλλά θα έπρεπε να κάνουμε καλή παράσταση για να έχουμε και εμείς τον ανάλογο κόσμο. Ηταν μεγάλη η ευθύνη, αλλά θεωρώ ότι κάτι καλό πετύχαμε και εμείς.

ΕΞΥΠΝΟ ΧΙΟΥΜΟΡ, ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ
Σ.Δ.: Η παράσταση δεν κάνει χιούμορ με τη χριστιανική, ούτε με καμιά άλλη θρησκεία. Το χιούμορ κρύβεται σε ιστορίες και λεπτομέρειες της Βίβλου που, τις περισσότερες, δεν τις γνωρίζουμε καν. Για παράδειγμα, η ιστορία του Αυνάν, που όπως λέμε και στην παράσταση χαρακτηριστικά: «Του ανθρώπου που έδωσε το όνομά του σε αυτήν την υπέροχη συνήθεια». Με τέτοιο υλικό, μπορείς να κάνεις χιούμορ χωρίς να προσβάλλεται κανείς.
Θ.Κ.: Ναι, γιατί ψάξαμε να βρούμε σε όλο το φάσμα της Βίβλου το κρυμμένο χιούμορ που εμείς τουλάχιστον νομίζουμε ότι υπάρχει. Και μετά, με τη σκηνοθεσία της Αθανασίας Καραγιαννοπούλου προσπαθήσαμε -και κρίνοντας από την αγάπη και το γέλιο των θεατών που μας τιμούν με την επιλογή τους- μάλλον καταφέραμε να ερμηνεύσουμε σε μια καταιγιστικού έως εξαντλήσεως ρυθμού παράσταση! Σας περιμένουμε να το διαπιστώσετε.
Ι.ΙΩΣ.: Αν υπάρχει ο σεβασμός, με την έννοια ότι δεν θέλεις να προκαλέσεις σκόπιμα το θρησκευτικό αίσθημα για να γίνει ντόρος, τότε δεν έχεις κανένα πρόβλημα. Δεν βρέθηκε κάποιος να μας κατηγορήσει για έλλειψη σεβασμού, καθώς πρόθεση και συμφωνία μας ήταν να μην προκαλέσουμε. Εξάλλου το έξυπνο χιούμορ είναι η λύση για όλα.

ΕΤΕΡΟΓΕΝΕΣ ΚΙ ΑΚΟΜΠΛΕΞΑΡΙΣΤΟ ΚΟΙΝΟ
Σ.Δ.: Το κοινό της παράστασης είναι διαφόρων ηλικιών. Αυτό είναι πολύ ενδιαφέρον, γιατί βλέπεις κάποιους ανθρώπους, μιας εντελώς άλλης γενιάς από τη δική μας, να παρακολουθούν ακομπλεξάριστα την παράσταση, συμμετέχοντας μάλιστα και με μεγάλο πάθος στο διαδραστικό κομμάτι της! Ετσι, κάθε φορά, η σκηνή της Κιβωτού του Νώε, απογειώνεται με τη βοήθεια του κόσμου!
Θ.Κ.: Και παρ' ότι είναι θεατές όλης της «κοινωνικής διαστρωμάτωσης» , όλων των ηλικιών, όλων των θρησκευτικών πεποιθήσεων και όλων των πολιτικών «αποχρώσεων», το καταπληκτικό είναι πως για 15 λεπτά ΟΛΟΙ οι παραπάνω κάνουν με τη φωνή τους όλα τα... ζωάκια της θαλασσοπνιγμένης Κιβωτού του Νώε!!!
Ι.ΙΩΣ.: Ακριβώς. Γιατί όλοι έχουν ανάγκη το γέλιο, άσε που οι περισσότεροι γνωρίζουν μέσες άκρες τη Βίβλο. Η συμμετοχή του κοινού είναι καθοριστική, αλλά καθόλου αγχωτική. Ενεργούν από τις θέσεις τους, δίνοντας λύσεις στις γκάφες των ηθοποιών.

ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ, Ο ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
Σ.Δ.: Η παράσταση όλη προέκυψε μέσα από τη διαδικασία του αυτοσχεδιασμού στις πρόβες. Αλλά και κατά τη διάρκειά της, επιβάλλεται ο αυτοσχεδιασμός σε κάποιες περιπτώσεις, όταν το κοινό σού δίνει τόσο ωραίο υλικό με τις αντιδράσεις του!
Θ.Κ.: Μια τέτοια παράσταση θα έλεγα πως σχεδόν... απαιτεί από τους ερμηνευτές της να προκαλούν τους εαυτούς τους και τον συμπαίκτη τους, να βρουν κάθε φορά και νέες «νοστιμιές» και να πάνε το πράγμα ακόμα πιο μακριά σε μια «κούρσα» ατελείωτου γέλιου και για τους θεατές αλλά και για τις δικές μας ψυχές. Αν δεν γελάσεις εσύ με κάτι -στις πρόβες φυσικά!- πώς είναι δυνατόν να το «κατεβάσεις» και στην πλατεία ενός θεάτρου.
Ι.ΙΩΣ.: Σκοπός είναι να κρατηθείς και να είσαι σοβαρός για να γελάει το κοινό. Αλλά επειδή υπάρχει το στοιχείο της διάδρασης με το κοινό, καθώς και η καταιγιστική ροή της παράστασης, όπου μπορούν να συμβούν περίεργα, τα οποία βέβαια μπορούμε να τα εντάξουμε στο έργο άνετα, δεν έχουν λείψει και τα ευτράπελα, τα οποία είτε τα κάναμε μέρος του παιχνιδιού είτε αφήσαμε τον κόσμο να γελάσει και να χειροκροτήσει και κατόπιν συνεχίσαμε κανονικά. Ο αυτοσχεδιασμός είναι από τα ζητούμενα της παράστασης, θα έλεγα.

«Τρεις λαλούν και τρεις χορεύουν»

«ΑΛΑΤΟΠΙΠΕΡΟ» Η ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Σ.Δ.: Υπάρχουν πολλά σημεία που «σε παρακαλάνε» να τα συνδέσεις με την επικαιρότητα κι εμείς δεν τους χαλάμε χατίρι. Αλλωστε και οι ίδιοι οι συγγραφείς, όντας εξαιρετικά ευφυείς, σε προτρέπουν με σημείωση στην παρένθεση, να προσαρμόσεις το έργο ανάλογα με τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες της χώρας σου.
Θ.Κ.: Ειλικρινά δεν έχω ξαναβρεθεί σε τόσο «ζωντανή» παράσταση! Κυριολεκτικά αναπνέει και συμπορεύεται με την επικαιρότητα και με μικρο-αναφορές και «κλεισίματα του ματιού» προσπαθούμε να σχολιάσουμε αυτά που κρίνουμε άξια σχολιασμού. Φυσικά και ο σεβασμός στο συμφωνηθέν κείμενο παραμένει αμείωτος.
Ι.ΙΩΣ.: Σαφώς, γιατί κάθε προσθήκη πρέπει να κολλάει με το έργο και να μην το πετάει έξω. Θα έλεγα ότι τα λίγα που έχουμε βάλει είναι πολύ δυνατά και καίρια, κι επηρεάζουν το έργο θετικά.

Ο ΠΙΟ ΑΠΟΛΑΥΣΤΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ
Σ.Δ.: Ο Πόντιος Πιλάτος είναι ο αγαπημένος μου. Ενας τύπος όλο στυλ και πόζα που θέτει στον λαό του ένα πολύ απλό ερώτημα: «Ιησούν ή Παραβάν;».
K.Θ.: Μα και βέβαια ο... μανιασμένος Ιωάννης Βαπτιστής, που απειλεί τους παρευρισκόμενους πως θα τους... βαφτίσει ΟΛΟΥΣ!
Ι.ΙΩΣ.: Ολοι έχουν «ζουμί», που λέμε, γι' αυτό τους αγαπάω και τους προσέχω το ίδιο. Θα έλεγα πως απολαμβάνω πολύ τη σκηνή με τον Πύργο της Βαβέλ, ειδικά το ξενόγλωσσο κομμάτι.

ΜΙΑ ΕΝΤΟΝΗ ΑΝΑΜΝΗΣΗ
Σ.Δ.: Θυμάμαι ένα βράδυ στο «Χορν», έναν θεατή να έχει ξεκαρδιστεί από την έναρξη της παράστασης και να γελάει για περίπου δέκα λεπτά ασταμάτητα. Δεν μπόρεσα παρά να σταματήσω για λίγο και να γελάσω κι εγώ, βλέποντάς τον να έχει γονατίσει από τα γέλια.
Θ.Κ.: Ενας νεαρός που έκανε με περισσό πάθος τον Κινγκ Κονγκ, ενώ εμείς του ζητήσαμε ένα απλό γοριλάκι!
Ι.ΙΩΣ.: Εμένα μου έχει μείνει η συμμετοχή και η δοτικότητα που είχε στην παράσταση η κυρία Πρωτοψάλτη, η γνωστή τραγουδίστρια. Η διάδραση μαζί της μας έδινε φτερά.

Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗ «ΒΙΒΛΟ» ΜΕ ΜΙΑ ΦΡΑΣΗ
Σ.Δ.: Τρεις λαλούν και τρεις χορεύουν και τρία πουλάκια κάθονται!
Θ.Κ.: Καλλιτεχνική... ευλογία!!!
Ι.ΙΩΣ.: Η επιτομή της σοβαρότητας.

ΧΕΙΜΩΝΙΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ
Σ.Δ.: Τέλος Οκτωβρίου η «Βίβλος» πάει Λάρισα. Από 20 Νοεμβρίου εγώ κι ο Ιωσήφ θα εγκατασταθούμε για 2 μήνες στη Λάρισα, όπου θα παίζουμε με το Θεσσαλικό Θέατρο το «Οφσάιντ» του Σέρτζι Μπελμπέλ σε σκηνοθεσία Σοφίας Καραγιάννη.
Ι.ΙΩΣ.: Εκτός των παραπάνω, θα συνεχίσω στην Αθήνα για τρίτη χρονιά το έργο του Μάκη Τσίτα «Μάρτυς μου ο Θεός», σε σκηνοθεσία Σοφίας Καραγιάννη, κάθε Τετάρτη στο Vault.
Θ.Κ.: Κι εγώ θα είμαι για τρίτη χρονιά στο θέατρο «Αλκμήνη» στην επιτυχημένη παράσταση «Οι 12 ένορκοι».

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΣΤΗΝ «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ» 9 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2016







Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [12:28:19]