Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου 07:41      6°-14° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Σία Αναγνωστοπούλου στην "ΠτΚ" : Όταν υπάρχει μάχη ρίχνεσαι σ

Σία Αναγνωστοπούλου στην "ΠτΚ" : Όταν υπάρχει μάχη ρίχνεσαι σ' αυτή



ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ ΜΑΡΙΝΑ ΡΙΖΟΓΙΑΝΝΗ

«Το ότι βρέθηκα στην πρώτη γραμμή είναι γιατί θεωρώ ότι όταν υπάρχει μάχη, ρίχνεσαι σ' αυτή απ' όπου κληθείς να τη δώσεις».
Επισήμανση της πρώτης αχαιής υπουργού, της αν. υπουργού Παιδείας Σίας Αναγνωστοπούλου, η οποία μιλάει στην εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ της ΚΥΡΙΑΚΗΣ» με αφορμή τη συμπλήρωση ενός χρόνου από την ανάληψη των καθηκόντων της. Επίσης, είναι ημέρα που τα μέλη του ΣΥΡΙΖΑ προσέρχονται στις κάλπες για να αναδείξουν τους αντιπροσώπους τους για το 2ο Συνέδριο που ξεκινά στα μέσα της επόμενης εβδομάδας. Η κ. Αναγνωστοπούλου κάνει λόγο για ένα νέο ξεκίνημα για το κόμμα, το οποίο γίνεται σε μια δύσκολη και πρωτόγνωρη κατάσταση για το ίδιο.

Κυρία Αναγνωστοπούλου, πάει ένας χρόνος που αναλάβατε τις αρμοδιότητες του υπουργείου Παιδείας. Με αφορμή λοιπόν αυτό το γεγονός θα θέλαμε να μας κάνετε μια επισκόπηση των πεπραγμένων σας σε σχέση όμως με τον Νομό Αχαΐας.
Η Αχαΐα αποτελεί ένα σημαντικό κέντρο της χώρας, ένα κέντρο που χτυπήθηκε όσο λίγα από την κρίση, όπως άλλωστε δείχνουν και οι έρευνες σχετικά με τη Δυτική Ελλάδα. Κατά κάποιο τρόπο πιστεύω πως αποτελεί ένα βαρόμετρο της κρίσης ακριβώς λόγω του παραπάνω γεγονότος αλλά και του ειδικού της βάρους σε σχέση με την ελληνική περιφέρεια. Πρέπει όμως να γνωρίζετε πως κάθε επί μέρους μάχη που δίνουμε αποτελεί μια μάχη που δίνουμε για όλη την Ελλάδα. Βρισκόμαστε ακόμη στην αρχή, αλλά πιστεύω πως βάζουμε ισχυρές βάσεις ώστε να ανοικοδομήσουμε ό, τι χάσαμε προς μία νέα κατεύθυνση.
Θα είμαι σχετικά επιγραμματική. Ενεργήσαμε σύμφωνα με το πρόγραμμα του κόμματος και με τις δεσμεύσεις του Πρωθυπουργού για την περιοχή μας. Ετσι δημιουργήσαμε τη μεγαλύτερη δυνατή ενότητα στους ερευνητικούς φορείς ώστε να αντιμετωπίσουμε τις ελλείψεις προς όφελος εκατοντάδων εργαζομένων στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, στο ΙΝΕΔΙΒΙΜ και αλλού. Θέσαμε υπό την αιγίδα του υπουργείου Παιδείας, Ερευνας και Θρησκευμάτων τo PatrasIQ, την έκθεση που στοχεύει στην προώθηση και διάχυση της έρευνας, της καινοτομίας, και τη σύνδεσή της με την επιχειρηματικότητα στην Πάτρα. Προβήκαμε στην ίδρυση του Δ. ΙΕΚ Δυτικής Αχαΐας το οποίο σήμερα διάγει το 2ο έτος λειτουργίας. Υπό την αιγίδα του υπουργείου Παιδείας, πραγματοποιήθηκε το 1ο Βαλκανικό Φεστιβάλ Μουσικών Σχολείων στην Πόλη της Πάτρας και του Αιγίου. Με την ψήφιση του Νόμου 4384, άρθρο 51, διευκρινίσαμε τη λειτουργία των Δημοσίων ΙΕΚ του χώρου της υγείας. Καταφέραμε την αυτονόμηση του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας του Σωφρονιστικού Καταστήματος Αγίου Στεφάνου. Τέλος καταφέραμε να πετύχουμε την έγκριση της κατασκευής του κτιρίου του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πατρών, την ανέγερση κτιρίου του Τμήματος Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής καθώς και την Ανέγερση κτιρίου κλινικών λειτουργιών του Τμήματος Ιατρικής του Πανεπιστημίου Πατρών. Ενισχύσαμε τα ανώτατα ιδρύματα με ανθρώπινο δυναμικό, όπως όλα τα ΑΕΙ για παράδειγμα το Πανεπιστήμιο πήρε μέσα σε 6 μήνες 58 θέσεις μελών ΔΕΠ.
Σήμερα Κυριακή έχετε εσωκομματικές εκλογές. Τι μήνυμα περιμένετε ότι θα βγάλει η κάλπη;
Ενα νέο ξεκίνημα για το κόμμα σε μια δύσκολη και πρωτόγνωρη κατάσταση για το ίδιο.
Ο χώρος της παιδείας έχει γίνει πεδίο φορτίσεων και συγκρούσεων. Μήπως επικοινωνιακά δεν χειρίζεστε σωστά τα ζητήματα που σχεδόν καθημερινά προκύπτουν;
Η παιδεία είναι ζήτημα ουσίας και όχι επικοινωνίας, ένα αγαθό με το οποίο έρχεται σε επαφή -έμμεσα ή άμεσα- το σύνολο της κοινωνίας μας. Οι αλλαγές στην παιδεία επικοινωνούνται λοιπόν από την πρακτική εφαρμογή τους και όχι μέσα από κάποια επικοινωνιακή στρατηγική. Η παιδεία αποτελεί το κατεξοχήν πεδίο στο οποίο αναδεικνύονται οι ιδεολογικές διαφορές δύο κόσμων. Από τη μία, μια παιδεία που αντιλαμβάνεται τους φοιτητές όχι ως ερευνητές αλλά ως φοιτητές- πελάτες (όπως είπε και ο κ. Μητσοτάκης). Μία παιδεία για λίγους, φοβική και ακραία συντηρητική. Και από την άλλη, μία παιδεία που αφορά τους πολλούς. Μία παιδεία που τοποθετεί στο κέντρο της τη δημοκρατία, την κριτική σκέψη και την αλληλεγγύη. Μια παιδεία που δίνει πραγματικά ίσες ευκαιρίες, διευκολύνει και διευρύνει την έρευνα και μεριμνά για τον αδύναμο. Ενώ υπάρχουν σημεία που θα μπορούσε να επιτευχθεί κάποια στοιχειώδης σύγκλιση με την αντιπολίτευση, ακόμη και σε αυτά τα σημεία, η ηγεσία της προτίμησε να διαφωνήσει, δίνοντας προτεραιότητα στη φωτογένεια της αντιδικίας και όχι στην ουσία του διαλόγου.
Κυριακή σήμερα και ο κόσμος που βγαίνει από τις εκκλησίες περιμένει κι ένα σχετικό ερώτημα για το μάθημα των θρησκευτικών. Μήπως χρειάζεται επαρκέστερη εξήγηση ως προς το τι ακριβώς επιχειρείτε να κάνετε με τις δρομολογούμενες αλλαγές;
Εχω τονίσει επανειλημμένα πως η Πολιτεία είναι υπεύθυνη απέναντι στους πολίτες για το τι είδους μόρφωση θα προσφέρει. Το περιεχόμενο των μαθημάτων δεν προκύπτει από τις απόψεις ενός υπουργού, αλλά από γνωμοδοτήσεις επιστημόνων, φορέων, του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, των Θεολογικών σχολών και άλλων αρμοδίων στα πλαίσια ενός διαλόγου. Αποψή μου είναι πως η οπτική μας απέναντι στο μάθημα των θρησκευτικών μπορεί να αλλάξει. Μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε ως ένα μάθημα που βοηθάει τους μαθητές να καταλάβουν καλύτερα ο ένας τον άλλο και που θα συνέβαλλε στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης. Ζούμε σε μια σύνθετη περίοδο και καλούμαστε να την αντιμετωπίσουμε χρησιμοποιώντας τη γνώση και τον διάλογο. Το μάθημα των θρησκευτικών θα έπρεπε να κοιτά προς αυτή την κατεύθυνση. Δεν είμαστε σε σύγκρουση με την Εκκλησία, αλλά σε σχέση απόλυτου και αμοιβαίου σεβασμού με την ιεραρχία. Γι' αυτό άλλωστε ο διάλογος είναι πάντα ανοιχτός ανάμεσα στην Εκκλησία και την Πολιτεία.
Προχθές, ανακοινώσατε την κατανομή των 500 θέσεων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Είναι γεγονός ότι μετά από πολλά χρόνια τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ θα πάρουν εκπαιδευτικό προσωπικό. Δυστυχώς, όμως, τα κενά είναι δεκάδες με άμεσες συνέπειες στην ποιότητα της εκπαίδευσης. Τι προοπτική υπάρχει;
Τα τελευταία χρόνια συνολικά η εκπαίδευση έχει δεχθεί ένα πλήγμα που προκάλεσαν τα προγράμματα οικονομικής προσαρμογής. Συγκεκριμένα η Ανώτατη Εκπαίδευση έχει χάσει το 40% των μελών ΔΕΠ και περίπου 350.000 νέους επιστήμονες από τον ερευνητικό κλοιό. Αυτού του είδους η αιμορραγία έχει αφενός κάνει πιο δυσκίνητη τη λειτουργία των τμημάτων αφετέρου έχει εντείνει χρόνια προβλήματα που δεν είχαν αντιμετωπιστεί από τον καιρό ακόμα των αυξημένων -σε σχέση με σήμερα- χρηματοδοτήσεων. Για εμάς καλά ΑΕΙ σημαίνει πάνω απ' όλα επαρκώς στελεχωμένα και αξιοπρεπώς χρηματοδοτούμενα ιδρύματα. Η Κυβέρνηση, από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε, έριξε όλο της το βάρος στη στελέχωσή τους. Για πρώτη φορά μετά από έξι χρόνια άρχισε η πρόσληψη μελών ΔΕΠ στα ΑΕΙ. Συγχρόνως έλαβε όλες τις μέριμνες για ενίσχυση του ελλιπούς προϋπολογισμού τους. Οι επιπλέον 500 θέσεις μελών ΔΕΠ σε ΑΕΙ και ΤΕΙ αποτελούν μια επιπλέον ανάσα για τα ελληνικά πανεπιστήμια. Επίσης, έχουμε συμφωνήσει με τον υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης Χριστόφορο Βερναρδάκη για 500 επιπλέον θέσεις για το 2019.
Πολύ συχνά, σας ακούμε να μιλάτε για το άνοιγμα των πανεπιστημίων σε νέους επιστήμονες με στόχο να κλείσει και η στρόφιγγα της διαρροής στο εξωτερικό. Ποιος είναι ο σχεδιασμός σας;
Η φυγή των νέων επιστημόνων είναι ένα επείγον θέμα, ένα στοίχημα απέναντι στο μέλλον. Ενα θέμα βαθύτατα πολιτικό, κατά την άποψή μου, αφού οι νέοι αυτοί επιστήμονες αποτελούν τον μοχλό που θα ξεκολλήσει τη χώρα από την κρίση. Η δική τους δουλειά και δημιουργία, κάτω από τις κατάλληλες συνθήκες μπορεί να αποτελέσει μια αξιόπιστη εναλλακτική λύση στα συνεχή μέτρα λιτότητας και τις περικοπές που επιβάλλονται από την Ευρωπαϊκή Ενωση ως λύση στην κρίση. Το στοίχημα αυτό λοιπόν απέναντι στο μέλλον, θα κερδηθεί όχι μόνο με την παραμονή των ανθρώπων αυτό στη χώρα, αλλά πολύ περισσότερο με τη σωστή αξιοποίησή τους στις κατάλληλες θέσεις. Για τον λόγο αυτό δημιουργούμε τον Ενιαίο Χώρο Ανώτατης Εκπαίδευσης και Ερευνας. Ενα πλαίσιο που επιτρέπει την κινητικότητα, την εξέλιξη και την ισότιμη συμμετοχή του ανθρώπινου δυναμικού και των πόρων ανάμεσα στα πανεπιστήμια, τα ΤΕΙ και τα ερευνητικά κέντρα. Πλαισιώνεται από χρηματοδοτικά εργαλεία που επιτρέπουν στους ερευνητές και τους διδάσκοντες να έχουν ισάξιες αμοιβές με τους Ευρωπαίους συναδέλφους τους.
Κι ένα προσωπικό ερώτημα. Κάνοντας τον απολογισμό σας, σας δικαιώνει η απόφασή σας να αφήσετε τα πανεπιστημιακά σας καθήκοντα και να ασχοληθείτε με την πολιτική και μάλιστα σε μία τόσο ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο για τη χώρα;
Θα είμαι πολύ σύντομη. Δεν θα εγκατέλειπα ποτέ το Πανεπιστήμιο αν δεν ήταν τόσο κρίσιμη περίοδος. Με την πολιτική ασχολούμαι από τα 18 χρόνια μου. Το ότι βρέθηκα στην πρώτη γραμμή είναι γιατί θεωρώ ότι όταν υπάρχει μάχη, ρίχνεσαι σ' αυτή απ' όπου κληθείς να τη δώσεις.






Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [07:41:32]