Δευτέρα 22 Μαΐου 18:34      13°-24° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Ο Αγιος Διονύσιος

Ο Αγιος Διονύσιος



Κυκλοφορεί η πληροφορία ότι στην ύλη των νέων Θρησκευτικών Α' Λυκείου, συμπεριλαμβάνονται "θέματα" όπως η "Συννεφούλα" του Σαββόπουλου. Τους στίχους τους ξέρουμε όλοι απ' έξω. Είναι βέβαιο ότι η Συννεφούλα δεν είναι καμία θεότητα που παρεπιδημεί στους ουρανούς. Ο στιχουργός εννοεί μια ασταθή φιλεναδίτσα που αλλάζει ερωτικές αγκαλιές, έχει περάσει κι από τον ίδιον, εκείνος θέλει αποκλειστικότητα, αλλά στο τέλος συμβιβάζεται, και της λέει, να γυρίσεις σου ζητώ, και τριγύρνα μ' όσους θέλεις κάθε βράδυ. Προφανώς ο στίχος δεν αναφέρεται στον Αγιο Δημήτριο τον Πολιορκητή ούτε τον Αη Γιάννη τον Ρώσσο, ούτε τη Μάρτυρα Μυρόπη που συνεορτάζει με τον προφήτη Αββακούμ, τον Δεκέμβριο.
Γενικά ο Σαββόπουλος δεν έχει πολυγράψει στίχους μεταφυσικού ενδιαφέροντος. Ούτε και πολύ στρωτούς για κατήχηση νέων. Η "Ζωζώ", ας πούμε, που της σπάσανε τα δόντια με κλωτσιά, της πήραν ρούχα και λεφτά, είναι μια αμαρτωλή, αλλά δεν μετανοεί πουθενά στο τραγούδι. Αντιθέτως ξελογιάζει τον φίλο μας, τον γιο του παπά. Ο οποίος θα τρελαθεί, θα αυτοκτονήσει, θα γενεί (μετά την αυτοκτονία) νταβατζής (θα ανοίξει πιθανώς κανάλι, αλλά χωρίς να παίρνει άδεια). Αυτά δεν κάνουν για Α' Λυκείου. Για τα Θρησκευτικά. Μπορεί να κάνουν για το μάθημα επαγγελματικού προσανατολισμού, αν υπάρχει, ή στην κοινωνική αγωγή, που σου μαθαίνει για το πολίτευμα.
Αναφορά σε θρησκευτικού ενδιαφέροντος σύμβολα, όχι και πολύ συμβατική με το πνεύμα των κηρυγμάτων της Κυριακής, γίνεται στο "Ο-λαρία", όπου η παρθένα χορεύει μαζί με τον Σατανά. Ο στιχουργός δεν αναφέρει ποιά παρθένα εννοεί. Μπορεί να εννοεί την απονήρευτη παιδίσκη, η οποία δεν έχει ακόμα αποπλανηθεί, αλλά το πλησιάζει το στάδιο. Κάνει το τραγούδι αυτό για Θρησκευτικά; Μιλάει για τη συμφιλίωση των ανιθέτων, την αποενοχοποίηση, το ξόρκισμα των δαιμονικών αφηγημάτων άρα και των δαιμόνων μέσα μας. Αυτό μάλλον είναι ψυχαναλυτικό, παρά θρησκευτικό. Ασε που σε ένα κουπλέ, ο Μαρκήσιος Ντε Σαντ χορεύει με έναν Χίπι. Και τα παιδιά θα γυρεύουν να μάθουν ποιός είναι ο Ντε Σαντ, οπότε θα μάθουν ότι δεν έχει σχέση με το Σανταμέρι, και ότι η "Ιουστίνη" του, πηγαίνει με έναν άντρα τη σελίδα, σε ένα βιβλίο 600-700 σελίδων. Δεν κάνει για παιδιά 15 ετών, όταν μάλιστα το διάλειμμα είναι δέκα λεπτά όλο κι όλο.
Αν γυρίσουμε ακόμα πιο πίσω, τα πράγματα χειροτερεύουν. Στα "Κορίτσια που πηγαίνουν δύο δύο", ο γάμος αναφέρεται συνώνυμο της αυτοκαταδίκης σε συμβιβασμούς χωρίς να έχεις προλαβει να ζήσεις ένα τίποτα από πραγματική ζωή. Μεταγενέστερα, ο ποιητής δείχνει μια συγκατάβαση απέναντι στον Κοεμτζή, η οποία είναι τόσο μεγάλη που πιάνει ολόκληρη πλευρά από τον δίσκο, που ευτυχώς είναι διπλός, κι έτσι θα χωρέσει εκεί μέσα το "Γεννήθηκα στη Σαλονίκη", το πιο φροϋδικό τραγούδι του Σαββόπουλου, όπου και πάλι δεν μιλάει καθόλου για το βυζαντινό παρελθόν της πόλης, αλλά για τους ποιητές και το υπόγειο νησί τους, μέσα από το οποίο έφτασε ως τις μέρες μας, με μια κρυφή εκ γενετής αιμορραγία, θρηνώντας για την Ελλάδα, γλώσσα τυφλή στη Γεωγραφία, Ελλάδα, οικόπεδο και αποικία. Να ένα τραγούδι για το μάθημα της Γεωγραφίας, αλλά αφού βγούμε από το μνημόνιο.



Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [18:34:08]