Παρασκευή 21 Ιουλίου 13:45      20°-33° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Γαβ γουβ

Γαβ γουβ



Το ερώτημα γιατί χωρίζουν οι Πιταίοι υποσκέλισε με άνεση όλες τις προηγούμενες αναζητήσεις μας. Αλλωστε, δεν είχαμε και πολλά εκκρεμή. Ολα τα προηγούμενα, τα είχαμε απαντήσει. Το τελευταίο που ξεπετάξαμε, ήταν το ερώτημα εάν είμαστε ρατσιστές ή φασίστες όταν αρνούμαστε να συγγενέψουν τα παιδιά μας με τα προσφυγόπουλα στο δημοτικό σχολείο.
Αποφανθήκαμε ότι είναι άστοχη αυτή η κατηγοριοποίηση και όποιος επιμένει σ' αυτήν σπρώχνει ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας σε ακροδεξιά κόμματα. Δεν συμφέρει, δηλαδή, να λες τον άλλον ρατσιστή, γιατί θα πάει να γραφτεί στους ρατσιστές, που επίσης δεν θα τον λένε ρατσιστή, αλλά θα του λένε ότι έχει δίκιο. Ομως κι εμείς που δεν είμαστε ρατσιστές, δεν του λέμε ότι δεν έχει δίκιο. Λέμε στην πολιτεία ότι το θέμα αυτό πρέπει να το προσέξει, γιατί, ορίστε, να τι γίνεται: Δυσφορεί ο κόσμος.
Εάν παίρναμε, βέβαια, το Ευαγγέλιο κατά γράμμα, ο κόσμος, που γενικά θρησκεύεται μετ' ευλαβείας και δέους, καθ' έξιν και κατά συρροήν, δεν θα έπρεπε να δυσφορεί. Επρεπε να ανοίγει την πόρτα του και να διανέμει χιτώνια. Αλλά όταν είχαν διατυπωθεί αυτοί οι κανόνες, δεν υπήρχε κάθοδος μυρίων μεταναστών. Περνούσαν ένας δύο τη φορά ή κάτι τέτοιο. Επιπλέον, οι κανόνες του Ευαγγελίου δεν είναι να τους παίρνεις τοις μετρητοίς. Συμβολικοί είναι. Ελεούμε τους φτωχούς, σημαίνει προσφέρουμε ένα κάτι τοις, όποτε. Το αυτό και με τους πρόσφυγες. Μαζέψαμε μακαρόνια και γάλατα, τα πήγαμε. Α, ναι: Και αγανακτήσαμε με τις τραγωδίες του Αιγαίου.
Υπάρχει ένας κανόνας που προϋπάρχει των άλλων κανόνων. Κάθε κοινωνικό σύστημα, υποτυπωδώς ή σφιχτά οργανωμένο, πλούσιο ή φτωχό, πρωτόγονο ή σύγχρονο, μονοκυτταρικό ή σύνθετο, κουμπώνεται μπροστά στο ξένο. Το εκλαμβάνει ως απειλή, σε όλα τα επίπεδα. Απέναντι στα εφόδια, στην ασφάλεια, στον ατομικό χώρο, τους συσχετισμούς της ομάδας, τους ρόλους, τις ισορροπίες στα ερωτικά. Μην εκλάβετε τον παραλληλισμό ως προσβολή, αλλά ο σκύλος που γαυγίζει στο εξωτερικό ερέθισμα, δεν φυλάει το σπίτι. Τον εαυτό του φυλάει. Σημαίνει συναγερμό ή προειδοποιεί τον ενδεχόμενο εισβολέα: Εδώ μένω εγώ, και αυτοί που με ταϊζουνε. Και αυτό, φίλε, δεν θα αλλάξει.
Δεν είμαστε ρατσιστές. Ζώα της φύσης είμαστε. Στην περίπτωσή μας, ωστόσο, ισχύει μια διαολεμένη αντίφαση: Η φύση μας εξωθεί στην παραγωγή πολιτισμού, και ο πολιτισμός ναι μεν προβλέπει ρυθμίσεις στη διάθεση έννομων αγαθών, αναπτύσσει όμως και ηθικούς-φιλοσοφικούς προβληματισμούς, που προάγουν τον άνθρωπο και την κοινωνία. Συχνά, αν όχι καθημερινά, η μία κατεύθυνση παίζει μποξ με την άλλη, αλλά και οι δύο είναι πτυχές της φυσικής επιταγής. Ο θεός μας θέλησε αντιφατικούς; Οχι: Και η ηθική είναι ένα ρυθμιστικό στοιχείο της συνύπαρξης. Ούτως ή άλλως είναι ο άνθρωπος που πρέπει να βάλει τάξη μπροστά στα διλήμματα. Αν απαντήσει σωστά, προχωράμε. Αν απαντήσει λάθος, πάει η Ατλαντίδα.
Ελα που στον όρο "τάξη" εμπλέκεται και η σχολική τάξη. Ποιός διδάσκει καλύτερα; Το σχολείο ή η ιστορία; Αν δίδασκε η ιστορία θα είχαμε μάθει ότι είναι προτιμότερο να απορροφάς τον πρόσφυγα- μετανάστη, με όρους πλήρους κοινωνικής ένταξης, όπως συνέβη με το αλβανικό στοιχείο, παρά να τον καταδικάζεις σε υστέρηση. Γιατί στην υστέρηση επάνω, η φύση βγάζει άλλο στοιχείο από μέσα μας. Η τέχνη της επιβίωσης βγήκε πολύ πριν τα Ευαγγέλια. Και δεν είναι πολύ ευχάριστη όταν κάτι την εμποδίζει.



Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [13:45:52]