Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου 10:38      6°-15° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Η μουσική κάνει τη μπύρα πιο νόστιμη

Η μουσική κάνει τη μπύρα πιο νόστιμη



Ακούγεται απίστευτο όμως είναι πέρα για πέρα αληθινό. Η γεύση της μπύρας, που αποτελεί ένα από τα κορυφαία ποτά του Έλληνα, μπορεί να επηρεαστεί από τη μουσική.
Αυτό προκύπτει από έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Frontiers in Psychology, με βάση την οποία η μουσική γενικότερα μπορεί να επηρεάσει το πόσο μας αρέσει η γεύση μίας μπύρας. Όπως σημειώνουν οι ερευνητές στην ανακοίνωση που εξέδωσαν, μία σειρά από πολυαισθητηριακές πληροφορίες, όπως ο ήχος, το σχήμα, το χρώμα και η αίσθηση μπορούν να επηρεάσουν τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τη γεύση.
Σκοπός των ερευνητών ήταν να δημιουργήσουν μία μπύρα εμπνευσμένη από τη μουσική και την οπτική ταυτότητα του συγκροτήματος The Editors. Έτσι λοιπόν η νέα μπύρα είχε γευστικές νότες εσπεριδοειδών.
Το πείραμα της ερευνητικής ομάδας του Dr Felipe Reinoso Cavalho που ακολούθησε, είχε ως κύριο στόχο να ανακαλύψει αν η μουσική μπορεί να επιδράσει ή και να οδηγήσει σε μία πιο θετική γευστική εμπειρία.
Στην έρευνα συμμετείχαν 231 άτομα, τα οποίοι χωρίστηκαν σε 3 ομάδες, οι οποίες βίωσαν 3 διαφορετικές εμπειρίες.
Η πρώτη ομάδα ήπιε την μπύρα από το μπουκάλι χωρίς να ακούει μουσική και χωρίς την παρουσία ετικέτας.
Η δεύτερη ομάδα είδε την ετικέτα της μπύρας, και τέλος η τρίτη ομάδα απόλαυσε την μπύρα με μουσική και είδε την συσκευασία-ετικέτα της μπύρας.
Την ώρα που οι συμμετέχοντες της τρίτης ομάδας έπιναν την μπύρα τους, άκουγαν το τραγούδι "Oceans of Light" ένα από τα τραγούδια της μπάντας.
"Είχαμε τη δυνατότητα να δούμε ότι οι άνθρωποι τείνουν να αισθάνονται περισσότερη ευχαρίστηση όταν απολαμβάνουν τα ποτά τους με συνοδεία ήχων, που είναι μέρος της ταυτότητας παραγωγής ποτών.Σε αυτή την περίπτωση, έχουμε αποδείξει πως οι άνθρωποι που προηγουμένως γνώριζαν το τραγούδι που επιλέχθηκε στο πείραμα, άρεσε όχι μόνο μέσα από την πολυαισθητηριακή εμπειρία πίνοντας μπύρα, αλλά τους άρεσε επίσης η ίδια η μπύρα περισσότερο. Φαίνεται ότι η προστιθέμενη χαρά που έφερε το τραγούδι στην εμπειρία μεταφέρθηκε στη γεύση της μπύρας. Θέλουμε επίσης να κατανοήσουμε με ποιον τρόπο οι ήχοι μπορούν να επηρεάσουν τη διαδικασία της λήψης αποφάσεων μας, για να δούμε αν οι διαφορετικοί ήχοι θα μπορούσαν για παράδειγμα να οδηγήσουν τους ανθρώπους προς πιο υγιεινές επιλογές τροφίμων. Πιστεύουμε ότι αυτό είναι μόνο η αρχή. Στη συνέχεια θα είμαστε σε θέση να συνεργαστούμε με άλλους τύπους τροφίμων και ποτών και σταδιακά να περιλαμβάνουμε και άλλες αισθήσεις σε αυτή τη διαδικασία 'παντρέματος', όπως η όραση, οι μυρωδιές και η αφή", δήλωσε χαρακτηριστικά ο Dr Felipe.



Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [10:38:41]