Σάββατο 27 Μαΐου 03:48      14°-22° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Το «μάζεμα» των σούπερ-μάρκετ

Το «μάζεμα» των σούπερ-μάρκετ



Πρώτα τα καλά νέα, που τα έχουμε ανάγκη αυτήν την εποχή, όπως το ξεραμένο χώμα αποζητά απεγνωσμένα το νερό.
Ο Ομιλος Μαρινόπουλου γλιτώνει από την πτώχευση, τουτέστιν από την ολοκληρωτική καταστροφή, και με την ένταξή του στον Σκλαβενίτη διασώζονται 11.000 θέσεις εργασίας.
Και τώρα τα λιγότερο καλά νέα. Το σχέδιο διάσωσης του Ομίλου που εγκρίθηκε από τις τράπεζες δεν είναι… «αναίμακτο», υπό την έννοια ότι θα σηματοδοτήσει σημαντικές απώλειες για τις προμηθευτικές εταιρείες. Με άλλα λόγια, αρκετές απ' αυτές θα υποχρεωθούν να χάσουν μεγάλο μέρος των ποσών που τους οφείλονται.
Οι μικρές ελληνικές επιχειρήσεις που προμήθευαν τον Μαρινόπουλο θα εξοφληθούν πλήρως, όμως για τους μεγαλύτερους προμηθευτές το «κούρεμα» θα φτάσει έως και το 50%. Αυτοί είναι που θα την πληρώσουν, καθώς θα υποστούν μια μεγάλη οικονομική ζημιά που θα έχει αναπόφευκτες, αλυσιδωτές, επιπτώσεις τόσο στη λειτουργία των επιχειρήσεων τους όσο και σ' αυτές με τις οποίες συνεργάζονται.
Κατά τα λοιπά, οι τράπεζες διατηρούν έναντι του χαμηλότοκου δανείου που χορηγούν δικαίωμα να αποκτήσουν το 25% της νέας εταιρίας, όπως και δικαίωμα είσπραξης μερισμάτων.
Στο σύνολό του το σχέδιο διάσωσης φαίνεται να είναι ένα από τα ευνοϊκότερα σενάρια που θα μπορούσαν να υλοποιηθούν. Καλύτερα, μάλλον, δεν γινόταν. Αν και παράγοντες της αγοράς εκφράζουν σοβαρές επιφυλάξεις ως προς τη βιωσιμότητα του, εκτιμώντας ότι αυτό «δεν θα περπατήσει».
Πάντως, για την ώρα, μπροστά στο ενδεχόμενο της ολοκληρωτικής κατάρρευσης, που θα επέφερε αλλεπάλληλα συντριπτικά πλήγματα σε μια παραπαίουσα αγορά, το προαναφερόμενο σχέδιο αποτρέπει τα πολύ χειρότερα.
Με άλλα λόγια, θα υπάρξει ένα ντόμινο αναταράξεων, πολύ μικρότερης όμως έκτασης απ' αυτό που θα προκαλούσε η πτώχευση.
Η ιστορία του οικονομικού αδιεξόδου στο οποίο οδηγήθηκε ο Όμιλος Μαρινόπουλου μπαίνει αναμφισβήτητα στο κάδρο της εξαετούς κρίσης που βιώνουμε, πέραν των άστοχων επιλογών και των όποιων δομικών προβλημάτων της εν λόγω επιχείρησης.
Από μια διαφορετική, όμως, οπτική γωνία, η οικονομική δυσπραγία φέρεται να επαναφέρει σε φυσιολογικά επίπεδα μια κατάσταση που είχε κάπου ξεφύγει και στο χώρο του λιανεμπορίου, εν προκειμένω στα σούπερ μάρκετ, με τη γέννηση ενός εμφανούς πλεονασμού.
Δεν είναι μόνο η σημαντική πτώση της κατανάλωσης (και) στα τρόφιμα που οδηγεί σε ευρείες ανακατατάξεις, σε συγχωνεύσεις και σε εξαγορές στον εν λόγω χώρο.
Είναι και η βάσιμη διαπίστωση ότι μια μικρή σε μέγεθος αγορά, όπως η ελληνική, ήταν αδύνατο να συντηρήσει σε βάθος χρόνων έναν τόσο μεγάλο αριθμό αλυσίδων σούπερ μάρκετ, μικρών και μεγάλων, πέραν των ατομικών ομοειδών επιχειρήσεων, συμπεριλαμβανομένων των μίνι μάρκετ.
Αναλογιστείτε απλώς πόσα σούπερ μάρκετ είχε η Πάτρα πριν από μια εικοσαετία και πόσα έφτασε να έχει στις μέρες μας, για να αντιληφθείτε την αλματώδη και αλόγιστη εξάπλωση ενός επιχειρηματικού κλάδου που έρχεται τώρα να τον «μαζέψει» (κι αυτόν) η κρίση.








Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [03:48:55]