Σάββατο 27 Μαΐου 13:06      14°-22° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Deadbeat Escapement +πραξη: Μουσική παράσταση στις 2/9 - Συνέντευξη στην "Π" : Σύλβια Γκράντι

Deadbeat Escapement +πραξη: Μουσική παράσταση στις 2/9 - Συνέντευξη στην "Π" : Σύλβια Γκράντι



ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ ΕΥΤΥΧΙΑ ΜΕΣΙΣΚΛΗ
Λίγες ημέρες μένουν έως τη μουσική παράσταση των «Deadbeat Escapement +πραξη» που θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο των εορτασμών των 130 χρόνων της «Π». Το group θα εμφανιστεί ζωντανά με guest star τον συνθέτη και τραγουδιστή Δημήτρη Κοργιαλά, την Παρασκευή 2/9 στις 9 το βράδυ στην Αγορά Αργύρη.
Μεταξύ πολλών άλλων, θα απολαύσουμε video art projection Ιταλών καλλιτεχνών υπό τον τίτλο «The visual paths of Ιtalian video art» σε επιμέλεια της Σύλβια Γκράντι. Η ίδια παραχωρεί μία αποκλειστική Deadbeat Escapement +πραξηεξηγώντας σε βάθος το έργο των Ιταλών καλλιτεχνών που πρωτοπορούν στην τέχνη του video art.
Μιλήστε μας λίγο για τη συνεργασία σας στο πρότζεκτ «Deadbeat Escapement + Πράξη»…
Το project των «Deadbeat Εscapement +πράξη» και η πρόσκληση που έλαβα από το γκρουπ για να συμμετάσχω επιμελούμενη μια έκθεση Video Art ήταν για εμένα μια ιδανική ευκαιρία να συνεργαστώ ξανά με τον Ιωάννη Κοψίνη με τον οποίο στα τέλη της δεκαετίας του '90 είχαμε συνεργαστεί στην οργάνωση πολλών εκθέσεων και εκδηλώσεων στην Ιταλία, συνδιοργανώνοντας πολύ σημαντικά καλλιτεχνικά έργα διεθνούς εμβέλειας, στα οποία συμμετείχαν καθηγητές από το Πανεπιστήμιο της Μπολόνια, καθώς και πολλοί κριτικοί και καλλιτέχνες από την Ιταλία και το εξωτερικό. Ηταν όμως και μια σημαντική ευκαιρία να παρουσιάσω στην Ελλάδα ένα κομμάτι από έργα ιταλών καλλιτεχνών, ένα μικρό μέρος μια ερευνητικής εργασίας του Πανεπιστημίου της Μπολόνιας, της οποίας είμαι επικεφαλής και η οποία σε ένα διάστημα έντεκα χρόνων έχει επιλέξει και συλλέξει 600 από τα πιο σημαντικά έργα video Art Ιαλών δημιουργών.
Ποιο είναι το κύριο θέμα του βίντεο που θα μας παρουσιάσετε προσεχώς;
Δεν σκέφτηκα κάποιο θέμα ή κάποιο στοιχείο το οποίο θα ενοποιούσε τα βίντεο. Πάνω απ' όλα έψαξα να παρουσιάσω τις προσωπικές διαδρομές Ιταλών καλλιτεχνών, οι οποίοι δουλεύουν με τρόπους διαφορετικούς πάνω στη γλώσσα του βίντεο, διαδρομές που την ίδια στιγμή είναι αντιπροσωπευτικές των πιο σύγχρονων ιταλικών εικαστικών αναζητήσεων. Να, γιατί στο video animation του ντουέτου Basmati (Audrey Coianiz e Saul Saguatti), το οποίο δημιουργήθηκε με το stop motion και επεμβαίνοντας με ψηφιακά γραφιστικά και ζωγραφική πάνω στην επιφάνεια φωτογραφιών, έβαλα δίπλα δουλειές, οι οποίες βρίσκονται πιο κοντά στο κινηματογραφικό είδος, όπως στην περίπτωση των Marcantonio Lunardi, Christian Niccoli, Giovanna Ricotta και Debora Vrizzi.
Ποιο είναι το κοινό χαρακτηριστικό των καλλιτεχνών που αναφέρετε;
Αυτοί οι καλλιτέχνες έχουν κατανοήσει την ανάγκη να αποσπαστούν από τους κλασικούς κανόνες της βίντεο δημιουργίας προς όφελος των γλωσσικών αναζητήσεων χωρίς να αποκλείουν την προσωπική αφήγηση ή την εξέλιξη μιας ιστορίας. Πράγματι σήμερα πολλοί εικαστικοί καλλιτέχνες, αφού αρνήθηκαν την απλή αφήγηση, επέστρεψαν να κοιτάξουν αυτό που τις τελευταίες δεκαετίες είχε γίνει το αποκλειστικό έδαφος ανάλυσης της κινηματογραφικής παραγωγής. Μιλάω γι' αυτό που αφορά στον πραγματικό χώρο και τη χρήση της φωτογραφίας με σκοπό τη δημιουργία μιας ατμόσφαιρας με ξεχωριστό οπτικό αντίκτυπο. Οι καλλιτέχνες ανέκαθεν ήταν εκφραστές ενός ιδιαίτερου οράματος και από αυτό δεν ξεφεύγουν ούτε οι πειραματιστές της ομάδας των «Visual Paths», οι οποίοι δημιουργούν διαμέσου της γλώσσας του βίντεο, μιας γλώσσας η οποία από τη βάση της τείνει να υπονομεύσει τους συνήθεις μηχανισμούς μιας οπτικής εξοικείωσης.
Δεδομένoυ ότι η ειδοποιός διαφορά μεταξύ του video art και του κινηματογράφου είναι ότι το πρώτο δεν ακολουθεί πάντα στις συμβατικές αφηγηματικές δομές, οι πιθανότητες εξέλιξης αυτής της μορφής τέχνης είναι αμέτρητες. Συμφωνείτε;
Και βέβαια. Στη γλώσσα του βίντεο, η εκφραστική ελευθερία των καλλιτεχνών είναι μεγαλύτερη. Στην πραγματικότητα, δεν είναι απαραίτητο να γίνει σεβαστή μια συμβατική αφηγηματική δομή. Αντιθέτως, η στρέβλωση, και η ανακολουθία των σκηνών ή οι εννοιολογικές παρεμβολές στην απόδοση του βίντεο δημιουργούν νέες οπτικές του κόσμου... Πιστεύω ακράδαντα ότι πολλές γλωσσικές καινοτομίες που συναντάμε στη βίντεο-τέχνη λείπουν εντελώς από τον κινηματογράφο, ο οποίος έχει την τάση να επαναλαμβάνει μοντέλα σκηνογραφικά και σκηνοθετικά τετριμμένα.




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [13:06:17]