Σάββατο 21 Οκτωβρίου 06:26      13°-23° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Στο Ρωμ. Ωδείο για δεύτερη βραδιά απόψε η "Λυσιστράτη" του Εθνικού, σε σκηνοθεσία Μαρμαρινού (Φωτ.)

Στο Ρωμ. Ωδείο για δεύτερη βραδιά απόψε η "Λυσιστράτη" του Εθνικού, σε σκηνοθεσία Μαρμαρινού (Φωτ.)



H "Λυσιστράτη" του Εθνικού Θεάτρου ανέβηκε στο Ρωμαϊκό Ωδείο της Πάτρας, στο πλαίσιο του 35ου Φεστιβάλ Πάτρας-Θεσμός Αρχαίου Δράματος, του Οργανισμού Καλλιτεχνικών Πολιτιστικών Εκδηλώσεων, την Τρίτη 30 Αυγούστου και θα παιχτεί και την Τετάρτη 31-8-2016. Πριν την έναρξη της παράστασης, υπήρξε σύντομη αναγγελία από τον Πατρινό ηθοποιό Σπύρο Κανελλάκη, σχετικά με την εθελοντική αιμοδοσία που πραγματοποιείται στο Κέντρο Αίματος του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Πατρών.
Ο Πελοποννησιακός Πόλεμος μαίνεται, κρατώντας τους άντρες μακριά από τα σπίτια τους, η Λυσιστράτη πείθει τις γυναίκες της Αθήνας και της Σπάρτης να κάνουν αποχή από τα "συζυγικά τους καθήκοντα", με στόχο την κατάπαυση των εχθροπραξιών μεταξύ των δύο πόλεων. Ταυτόχρονα, οι γυναίκες προχωρούν σε κατάληψη του ταμείου δημοσίων πόρων, από τους οποίους χρηματοδοτούνται οι πολεμικές επιχειρήσεις. Η δράση των γυναικών έχει άμεσα αποτελέσματα και το στρατόπεδο των αντρών αντιδρά με όλους τους δυνατούς τρόπους.
Η παράσταση δεν αντιμετώπισε τη "Λυσιστράτη" με τους συμβατικούς "διονυσιακούς" όρους, ούτε και ως πρωτοφεμινιστικό έργο, αλλά ως αφορμή για να μιλήσει για τις δυνάμεις της φύσης και για τη λυτρωτική δύναμη της ομορφιάς. Καλοδουλεμένη κι εμπνευσμένη η σκηνοθετική προσέγγιση του Μιχαήλ Μαρμαρινού, με εμβάθυνση στο έργο του Αριστοφάνη, οργασμό ιδεών κι εύστοχη επιλογή ηθοποιών. Η σκηνή της αρχικής συνέλευσης των γυναικών ιδιαίτερα ποιητική, ενώ μοναδική ήταν η σκηνή της νύχτας στην Ακρόπολη, όπου έσβησαν τα φώτα και ακούγονταν μόνο οι φωνές των γυναικών, κάτω από τον έναστρο ουρανό.
Άρεσε πολύ το ότι δόθηκε έμφαση στην αντιπολεμική σημασία του έργου κι εκτιμήθηκε ιδιαίτερα η επιλογή ν' αποφευχθεί κάθε πολιτικό σχόλιο, που μετατρέπει τη μεγάλη πλειοψηφία των αριστοφανικών έργων σε κακόγουστες επιθεωρήσεις. Το γυμνό δεν ήταν ούτε για μια στιγμή αισχρό ή πρόστυχο κι εξυπηρετούσε την έκφραση της γυναίκας σαν ιδέα, με την επιλογή τόσο διαφορετικών και ποικίλων γυναικείων σωμάτων. Η μουσική συνόδευε εξαίσια τα δρώμενα, οι φωτισμοί δημιούργησαν ιδιαίτερα όμορφη ατμόσφαιρα, τα κοστούμια ήταν καλοσχεδιασμένα και το σκηνικό λιτό και ταιριαστό. Από τους ηθοποιούς ξεχώρισαν η Αθηνά Μαξίμου, η Λένα Δροσάκη, η Μαρία Σκουλά, η Ελένη Μπούκλη και ο Αιμίλιος Χειλάκης. Συγκλονιστικός ο Γιάννης Βογιατζής, ως κορυφαίος του χορού.
Συνοψίζοντας, η παράσταση ήταν άκρως ενδιαφέρουσα, με πολύ καλές ερμηνείες και διαφορετική οπτική ματιά, δίνοντας αφορμή για σκέψη, συζητήσεις κι αντιμαχόμενες κριτικές και γνώμες.




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [06:26:40]