Τρίτη 26 Σεπτεμβρίου 13:44      15°-25° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Για μια… ξυσμένη θέση στάθμευσης

Για μια… ξυσμένη θέση στάθμευσης



Μια από τις πρώτες ενέργειες στις οποίες προέβη η σημερινή δημοτική αρχή, αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων της, ήταν η κατάργηση της ελεγχόμενης στάθμευσης.
Ανακοινώνοντας πριν από δύο χρόνια το τέλος των παρκόμετρων, λόγω της λήξης της σύμβασης με την εταιρεία που είχε αναλάβει τη διαχείριση του συστήματος, ο δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης είχε δηλώσει: «Τελειώνει μια περίοδος που η στάθμευση αποτελούσε ένα ακόμα χαράτσι για τα λαϊκά στρώματα, χωρίς να έχει λυθεί το κυκλοφοριακό».
Το προαναφερόμενο μέτρο είχε σαφώς φιλολαϊκό πρόσημο, ωστόσο στην πορεία αποδείχθηκε μάλλον καταστροφικό.
Σε μια πόλη με άγνωστη τα τελευταία χρόνια τη διάνοιξη νέων δρόμων (αλήθεια, με το Σχέδιο Πόλης τι γίνεται;) με το κλείσιμο κεντρικών οδικών αρτηριών που έγιναν πεζόδρομοι, αλλά και με τα αυτοκίνητα να πολλαπλασιάζονται με φρενήρεις ρυθμούς, επόμενο ήταν να προκληθεί κυκλοφοριακό χάος.
Διότι χωρίς καμία διάθεση υπερβολής, ο… κυρίαρχος λαός που δεν έβρισκε εύκολα ελεύθερες θέσεις στάθμευσης μετέτρεψε την Πάτρα σε ένα απέραντο πάρκινγκ.
Ως εκ τούτου, η επιστροφή στην ελεγχόμενη στάθμευση ήταν μάλλον μονόδρομος, έστω κι αν η δημοτική αρχή, λόγω της ιδεολογικοπολιτικής ταυτότητας της, δεν θα στράφηκε σ' αυτήν με ιδιαίτερο ενθουσιασμό.
Προαναγγέλλοντας την επαναφορά της και επιχειρώντας να αιτιολογήσει τη μεταστροφή της δημοτικής αρχής, ο δήμαρχος (ο ίδιος που είχε αποκηρύξει την ελεγχόμενη στάθμευση) ανέφερε χαρακτηριστικά:
«Δεδομένη είναι η θεώρηση μας ότι οι δρόμοι, οι πλατείες και οι παραλιακοί χώροι ανήκουν στους κατοίκους της πόλης μας και δεν πρέπει να αποτελούν αντικείμενο εκμετάλλευσης. Οι λύσεις που προτείνουμε δεν είναι εισπρακτικού - επιχειρηματικού χαρακτήρα.
Θα έχουν συγκεκριμένα αποτελέσματα γιατί, αντικειμενικά, δεν μπορούν να ανατρέψουν το σύνολο των γενικότερων οικιστικών - συγκοινωνιακών πολιτικών επιλογών που οξύνουν και αναπαράγουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα».
Ομως, ο δήμαρχος προσπερνά το γεγονός ότι τα ίδια έλεγαν και προκάτοχοι του. Ολοι έλεγαν ότι η ελεγχόμενη στάθμευση δεν είναι μέτρο εισπρακτικού χαρακτήρα. Με τη διαφορά ότι δεν της είχαν γυρίσει την πλάτη για να πέσουν μετά εξ ανάγκης στην αγκαλιά της.
Την εποχή που τα παρκόμετρα μπήκαν για πρώτη φορά στη ζωή μας, με την εμφάνιση της εταιρείας Setex, έμπειρος αυτοδιοικητικός παράγοντας επαναλάμβανε σε όλους τους τόνους ότι «η φιλοσοφία της ελεύθερης στάθμευσης έγκειται στην τήρηση του δίωρου».
Εννοώντας ότι δεν είχε κανένα νόημα η λειτουργία των παρκόμετρων εάν στις θέσεις της ελεγχόμενης στάθμευσης δεν εναλλάσσονταν τα αυτοκίνητα.
Το εάν θα λειτουργήσει και σε ποιο βαθμό το νέο «ξυστό» σύστημα, είναι κάτι που απομένει να φανεί στην πράξη, καθώς η επιτυχία του προϋποθέτει και μια επαρκή (δημοτική) αστυνόμευση.
Ωστόσο, είναι προφανές ότι η ελεγχόμενη στάθμευση δεν θα επιλύσει και το κυκλοφοριακό πρόβλημα, η αντιμετώπιση του οποίου περνά από μια συντονισμένη και στοχευμένη πολιτική που θα συνδυάζει, εκτός άλλων, τη διάνοιξη και την επέκταση του υφιστάμενου οδικού δικτύου καθώς και την ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς.
Στις μέρες μας, αμφότερα, παραμένουν ζητούμενα….





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [13:44:54]