Κυριακή 22 Ιανουαρίου 22:34      3°-9° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Στο Πακέτο Γιουνκέρ και ο αυτοκινητόδρομος Καλό Νερό-Τσακώνα

Στο Πακέτο Γιουνκέρ και ο αυτοκινητόδρομος Καλό Νερό-Τσακώνα



Όλοι οι καλοί χωράνε. Κάπως έτσι θα μπορούσε να είναι ο εναλλακτικός τίτλος για το οδικό έργο Καλό Νερό-Τσακώνα, πάλαι ποτέ τμήμα της Ολυμπίας Οδού.
Το σημαντικό για την Πελοπόννησο έργο είναι και αυτό ενταγμένο στις προτάσεις για χρηματοδότηση από το Πακέτο Γιουνκέρ. Συγκεκριμένα όπως σήμερα σας αποκαλύπτει το ypodomes.com το συγκεκριμένο οδικό τμήμα εντάχθηκε ως υποέργο στη συνολική πρόταση του Υπουργείου Υποδομών που περιλαμβάνει ανάπτυξη συνδυασμένων μεταφορών για: α) τον εκσυγχρονισμό με ηλεκτροκίνηση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής και των σταθμών από την Πάτρα μέχρι την Καλαμάτα μήκους 285χλμ, β) την αναβάθμιση των λιμένων Καλαμάτας, Κυλλήνης, Κατάκολου, Ζακύνθου και γ) το οδικό έργο Καλό Νερό-Τσακώνα.
Προ μηνών είχε ήδη γίνει γνωστό από την ΕΡΓΟΣΕ ότι το σιδηροδρομικό τμήμα Πάτρα-Καλαμάτα θα ενταχθεί στο Πακέτο Γιουνκέρ. Στη συνέχεια, προκειμένου η πρόταση να είναι πιο πλήρης και στο πλαίσιο της ανάπτυξης συνδυασμένων μεταφορών προστέθηκαν τα λιμάνια αλλά και το τμήμα Καλό Νερό-Τσακώνα και συνολικά πλέον το πλάνο έχει κόστος 850εκ.ευρώ με την ονομασία "Western Peloponnese Railway, Ports & Roads".
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που δίδονται για το έργο το μήκος του οδικού τμήματος είναι 29χλμ και το κόστος του 110εκ.ευρώ. Αναφορικά με τη διάρκεια όλων των έργων έχει γίνει εκτίμηση ότι θα μπορέσουν να ολοκληρωθούν σε περίπου 36 μήνες με ενδεικτική ημερομηνία εκκίνησης τον Οκτώβριο του 2017.
δώ βέβαια θα πρέπει να σημειώσουμε πως ακόμα και με την ένταξη του σε αυτό το project, δεν αποκλείεται η πιθανότητα το έργο να γίνει από το ΕΣΠΑ καθώς όπως αναφέρεται στην πρόταση το προτεινόμενο μοντέλο είναι η παραχώρηση ενώ οι προτεινομενες πηγές χρηματοδότησης είναι η ΕΤΕπ, Ιδιωτικοί Επενδυτές, το ΕΣΠΑ 2014-2020 και η Κυβέρνηση (πιθανότατα να εννοεί κονδύλια από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων). Ουσιαστικά πρόκειται για ένα "μείγμα υβριδικής " χρηματοδότησης. Ένα σχετικά παρόμοιο μοντέλο είναι εκείνο των αυτοκινητόδρομων που πήραν ιδιωτικά και κοινοτικά κεφάλαια (τράπεζες και τα 2 προηγούμενα ΕΣΠΑ).
Άλλωστε έργα που είναι ενταγμένα στη λίστα του Ε.Π.ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ του ΕΣΠΑ 2014-2020 τα βλέπουμε και στα έργα-προτάσεις του Πακέτου Γιουνκέρ. Πρόκειται για το τμήμα της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας Άλσος Βεϊκου-Γουδή, την επέκταση του Προαστιακού της Αθήνας στο τμήμα Κορωπί-Λαύριο κ.α.
Αναφορικά με την ετοιμότητα του έργου να κατασκευαστεί ακόμα και αν κλειδώσει χρηματοδοτικά από το ΕΣΠΑ ή το Πακέτο Γιουνκέρ, μάλλον θα πρέπει να περιμένουμε καθώς υπολοίπονται μελέτες 6εκ.ευρώ που σύμφωνα με δήλωση του Γενικού Γραμματέα Υποδομών, Γιώργου Δέδε, έχουν εκτιμώμενο χρόνο μελετητικής ωρίμανσης περί τα 3 χρόνια.
Αυτό που αναδεικνύεται από την περίπτωση του Καλό Νερό-Τσακώνα είναι από τη μία η διάθεση του ΥΠΟΜΕΔΙ να προωθηθεί προς υλοποίηση το έργο αυτό, αλλά από την άλλη γίνεται ορατή δια γυμνού οφθαλμού η δυσκολία εξεύρεσης κεφαλαίων για την κατασκευή του έργου μέσα από το υπερ-δεσμευμένο ΕΣΠΑ 2014-2020 πράγμα ιδιαίτερα ανησυχητικό και για άλλα έργα που είναι μέσα στη λίστα αλλά δεν δείχνουν να κινούνται προς υλοποίηση.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [22:34:57]