Πέμπτη 25 Μαΐου 15:31      13°-23° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Εκδρομή με βάρκα την… ελπίδα

Εκδρομή με βάρκα την… ελπίδα



Ο καπετάνιος διαλαλεί με στεντόρεια φωνή στο λιμάνι την εκδρομή που θα κάνει με το πλεούμενό του, με τον ίδιο τρόπο που οι πωλητές στις λαϊκές αγορές διαφημίζουν τα προϊόντα τους, μαζί μ' αυτά και τις τιμές τους.
Ο γύρος ενός νησιού, οι μικρές αποδράσεις σε κοντινότερα νησιά, τα μπάνια σε μη προσιτές παραλίες, είναι το συνηθισμένο πρόγραμμα.
Οσοι πιστοί προσέλθετε, με αντίτιμο δέκα, δεκαπέντε, είκοσι ή και παραπάνω ευρώ, ανάλογα με την περίπτωση.
Ο καπετάνιος συνήθως είναι αυτός που κόβει και τα εισιτήρια, εάν είναι νόμιμα και σφραγισμένα, εάν είναι δηλαδή κανονικά εισιτήρια.
Οταν το σκάφος, που μπορεί να είναι ένα καΐκι ή ένα ταχύπλοο, γεμίζει από κόσμο, το αφεντικό κρίνει ότι μπορεί να ξεκινήσει. Ε, εάν είναι να έχουν μπει και περισσότεροι απ' όσους χωράνε, ακόμη καλύτερα για την τσέπη του.
Η εκδρομή ξεκινάει και ο Θεός βοηθός, με τη συνδρομή από κοντά και του Αγιου Νικόλα. Ενδεχομένως να έχετε γίνει κι εσείς αυτόπτες μάρτυρες του σκηνικού αυτού σε κάποιο νησί, να μπήκατε σε ένα καΐκι ή και σε ένα βαρκάκι ακόμη για μια θαλάσσια περιήγηση.
Τώρα ξέρετε πλέον ότι πιθανόν να είχατε και μια μικρή άγνοια κινδύνου, καθώς το τραγικό συμβάν στην Αίγινα επανέφερε με δραματικό τρόπο στην επιφάνεια τα θέματα της θαλάσσιας ασφάλειας.
Εάν το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης επικεντρώθηκε -όπως ήταν λογικό- στον 77χρονο χειριστή του ταχύπλοου, που προκάλεσε τη θανατηφόρα σύγκρουση, στις διαδικασίες με τις οποίες είχε ανανεώσει το σχετικό δίπλωμα και στο αν έπρεπε να βρίσκεται στο τιμόνι, μια εξίσου σημαντική παράμετρος αφορά τη λάντζα που εμβόλισε.
Οι Αρχές δεν μπορούσαν να προσδιορίσουν από την πρώτη στιγμή με ακρίβεια τον αριθμό των επιβαινόντων, γιατί μόνο ο συχωρεμένος ο καπετάνιος ήξερε πόσους είχε βάλει στο καΐκι του!
Και μολονότι δεν ευθύνεται για τη σύγκρουση, ο αδιευκρίνιστος αριθμός των ατόμων που είχε βάλει στο σκάφος του κτυπά ένα καμπανάκι προειδοποίησης για το μέλλον.
Εκατοντάδες είναι οι εκδρομές που γίνονται καθημερινά στην ελληνική επικράτεια με πλεούμενα που δεν πληρούν τους προβλεπόμενους κανόνες ασφαλείας, τουλάχιστον στο ακέραιο. Στατιστικά, όμως, έρχεται και το μοιραίο.
Συνέβη στις 13 Ιουλίου 1999, στη Ζάκυνθο, όπου ένα ξύλινο τουριστικό πλεούμενο 10 μέτρων, το «Ιάσων», απέπλευσε για μονοήμερη εκδρομή στις Γαλάζιες Σπηλιές με 26 επιβάτες και δύο άτομα πλήρωμα. Το υπερφορτωμένο σκάφος, καθώς έπλεε 340 μέτρα βορειοδυτικά από την ακτή Αγιος Αντρέας της Ζακύνθου, παρουσίασε εισροή υδάτων στο μηχανοστάσιο και βυθίστηκε, παρασύροντας στον θάνατο τέσσερις επιβάτες, μεταξύ των οποίων και δύο παιδιά.
Τότε προκλήθηκε πανελλαδικός σάλος για τις συνθήκες αυθαιρεσίας υπό τις οποίες διενεργούνται οι εκδρομές με σκάφη αναψυχής.
Οχι όμως ότι συνετέλεσε ώστε χρόνια αργότερα να έχει αλλάξει κάτι θεαματικά και να γίνονται αυτές σήμερα με μεγαλύτερη ασφάλεια.
«Ο κόσμος ξεχνάει» συνηθίζουν να λένε πολλοί. Καμία αντίρρηση, μόνο που η Πολιτεία δεν πρέπει (κι αυτή) να ξεχνάει…




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [15:31:20]