Παρασκευή 18 Αυγούστου 13:42      21°-34° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Ευθύνες στο νεκρό καπετάνιο της λάντζας ρίχνει ο Θρ. Λυκουρέζος... - Φραστική επίθεση από συγγενείς

Ευθύνες στο νεκρό καπετάνιο της λάντζας ρίχνει ο Θρ. Λυκουρέζος... - Φραστική επίθεση από συγγενείς



Ευθύνες και στον 58χρονο καπετάνιο του πλοιαρίου "Αντωνία", που μετέφερε τουρίστες από την Πέρδικα της Αίγινας στο νησάκι Μονή, το μεσημέρι της Τρίτης 16 Αυγούστου, επιχειρεί να ρίξει ο 77χρονος χειριστής του ταχύπλοου που διεμβόλισε τη λάντζα και παρέσυρε στο θάνατο τέσσερις ανθρώπους, μεταξύ των οποίων κι ένα κοριτσάκι πέντε ετών.
Ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος, ο άνθρωπος που ήταν -όπως υποστηρίζει- στο τιμόνι του μοιραίου ταχύπλοου το μεσημέρι της Τρίτης, οδηγήθηκε την Παρασκευή στον ανακριτή, όπου κατέθεσε απολογητικό υπόμνημα.
Έξω από τα δικαστήρια, συγγενείς των θυμάτων τού επιτέθηκαν φραστικά, βρίζοντάς τον και απαιτώντας την καταδίκη του.
Στο απολογητικό του υπόμνημα προς την Ε΄ Τακτική Ανακρίτρια, το οποίο δημοσιεύει το vima.gr, ο 77χρονος χειριστής, που μετά την παραίτηση του Αλέξανδρου Λυκουρέζου -ο οποίος είναι α΄ εξάδελφός του- εκπροσωπείται από τον Γιάννη Ηρειώτη, αναφέρει: «Η πορεία πλεύσης μου ήταν από βορρά προς νότο και εισερχόμενος στη θαλάσσια ζώνη που παρεμβάλλεται μεταξύ της νησίδας Μονή και των δυτικών ακτών της Αίγινας, στη θέση Πέρδικα, αντιλήφθηκα μηχανοκίνητο σκάφος να κινείται από τη θέση Πέρδικα προς τη νήσο Μονή, δηλαδή επί πορείας από Ανατολή προς Δύση. Ποτέ δεν πίστεψα ότι σκάφος κινούμενο αριστερά μου θα περάσει από την πλώρη μου. Η πορεία μου ήταν σταθερή, χωρίς να έχω τον οποιοδήποτε λόγο να πραγματοποιήσω τον οποιοδήποτε αιφνίδιο ελιγμό, αφού, άλλωστε, μετέβαινα για λόγους αναψυχής με φίλους σε κόλπο της νησίδας Μονής».
Αποκρούει τα περί επικίνδυνων ελιγμών και μεγάλης ταχύτητας
Ο κατηγορούμενος αρνείται τα όσα κατέθεσαν μάρτυρες για επικίνδυνους ελιγμούς του σκάφους του πριν από τη φονική σύγκρουση, αλλά και το ότι είχε αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα. «Η ταχύτητα με την οποία ταξίδευε το σκάφος DUENDE κατά τη στιγμή προ της προσκρούσεως ήταν 21 ν.κ., ήταν, δηλαδή, ταχύτητα, με την οποία πραγματοποιείτο ασφαλής πλους, αφού με αυτή το σκάφος "πλάναρε", δηλ. ερχόταν σε οριζόντια θέση σε σχέση με τη θάλασσα. Άλλωστε, το συγκεκριμένο σκάφος, με βάση τα τεχνικά χαρακτηριστικά του και την ισχύ των εγκατεστημένων σε αυτό προωστηρίων μηχανών, την κατάσταση στην οποία βρισκόταν (γάστρα και έλικες ήταν ήδη καλυμμένες με θαλάσσιους οργανισμούς, λόγω της πολυήμερης ακινησίας) και τις συνθήκες φορτώσεως της συγκεκριμένης ημέρας (επιβάτες, συμπληρωμένη δεξαμενή καυσίμων, πλήρεις δεξαμενές πόσιμου νερού, εφόδια, εξοπλισμός κλπ.), δεν θα μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα μεγαλύτερη των 28 ν.μ. Ούτε ο ίδιος ανέπτυσσα ποτέ ταχύτητα μεγαλύτερη από αυτή που το συγκεκριμένο σκάφος πλάναρε, ήτοι τα 21 ν.κ., διότι τότε το "DUENDE" πραγματοποιούσε ασφαλείς και άνετους πλόες, τόσο για εμένα, ως κυβερνήτη, όσο και για τους επιβαίνοντες σε αυτό και ήταν η συνήθης ταχύτητα, η οποία προβλέπεται για πλου κρουαζιέρας».
Αναφέρει, επίσης, ότι είναι ψευδές πως και τις προηγούμενες ημέρες οδηγούσε επικίνδυνα με το σκάφος του, αφού είχε να επιβιβαστεί σ' αυτό 12 ημέρες, αφού αντιμετώπιζε και σοβαρό πρόβλημα υγείας και είχε νοσηλευτεί λίγες μέρες πριν το ατύχημα.
Κινδύνευε να βυθιστεί και το δικό του
Αναφορικά με το γεγονός πως δεν παρέμεινε στο σημείο του δυστυχήματος για να βοηθήσει τους ανθρώπους που βρίσκονταν πάνω στη λάντζα, υποστηρίζει πως είχε δημιουργηθεί ρήγμα και στο δικό του σκάφος και υπήρχε κίνδυνος να βυθισθεί. «Ήθελα να βοηθήσω τους ναυαγούς που βρίσκονταν στη θάλασσα, αλλά αυτό ήταν αδύνατο», υποστηρίζει.
Ωστόσο, όπως επισημαίνει το newsit.gr, οι μαρτυρίες των επιβαινόντων στη λάντζα, που διασώθηκαν, δίνουν άλλη περιγραφή του περιστατικού. Κάποιοι μίλησαν για ιλιγγιώδη ταχύτητα. Είπαν ότι ο 77χρονος κινούνταν με το σκάφος του με τουλάχιστον 40 μίλια και πως, ουσιαστικά, δεν έκανε την παραμικρή κίνηση για να τους αποφύγει.
Μάλιστα, λένε ότι δεν έδωσε καν σημασία στην κόρνα που πάτησε ο καπετάνιος της λάντζας, για να τον προειδοποιήσει, ενώ, ταυτόχρονα, επισημαίνουν ότι μετά τη σύγκρουση δεν έκανε και την παραμικρή κίνηση να βοηθήσει τους ανθρώπους που είχαν πέσει στη θάλασσα.
Υπάρχουν μαρτυρίες που λένε πως δεν είχε ούτε ένα σωσίβιο να ρίξει στους ανθρώπους που βρίσκονταν στη θάλασσα, αλλά μόνο έκανε νοήματα με τα χέρια, λέγοντάς τους να πλησιάσουν στο σκάφος. Δυστυχώς, όπως αποδείχτηκε, τα περισσότερα θύματα πέθαναν από πνιγμό. Κανείς δεν γνωρίζει εάν θα είχαν σωθεί, στην περίπτωση που ήταν κάποιος κοντά και τους πρόσφερε αμέσως μια βοήθεια.




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [13:42:55]