Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 02:28      3°-9° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Καρυοφυλλιά Καραμπέτη στην "Π": «Στην τέχνη υπάρχει και η αντίρρηση»

Καρυοφυλλιά Καραμπέτη στην "Π": «Στην τέχνη υπάρχει και η αντίρρηση»



ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ ΕΥΤΥΧΙΑ ΜΕΣΙΣΚΛΗ

«…Οι άνθρωποι που μένουν πίσω. Και εκείνοι που σέρνουν ανθρώπους σε έναν άδικο πόλεμο. Και φέρνουν πίσω φέρετρα. Οταν όλη αυτή οδύνη μιλά στο σήμερα, ο θεατής νιώθει την παράσταση στο πετσί του. Το έργο μιλά για την κρίση, το χάος της αυτοδικίας, το δίκαιο, τον φόνο, τη θεσμοθετημένη δικαιοσύνη, τα επιχειρήματα των θεών. Και θέτει τα ερωτήματά της» όπως περιγράφει η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη σχετικά με την «Ορέστεια» του Αισχύλου, σε σκηνοθεσία του Γιάννη Χουβαρδά. Η ίδια υποδύεται την Κλυταιμνήστρα μέσα από μία τη σκοπιά μίας διαφορετικής γυναίκας. «Που δεν έχει να κάνει με την αρχετυπική ηρωίδα» όπως μας αποκαλύπτει. Η ηθοποιός με το ήθος και τον στομφώδη λόγο που την διακρίνει, μοιράζεται μαζί μας μερικές πολύτιμες κουβέντες περί τέχνης και… εξουσίας, παρασύροντάς μας στον ψυχισμό του ταγμένου, απόλυτα πιστού υπηρέτη του θεάτρου. Από εκείνους που, σημειολογικά, θα αποκαλούσαμε «στρατιώτες» του πολιτισμού μας.
Πώς είναι η ζωή σε περιοδεία;
Από τη μία είναι μεγάλη η χαρά να έρχεσαι σε επαφή με τον κόσμο της επαρχίας και να διαπιστώνεις πως αγκαλιάζουν τις παραστάσεις του καλού θεάτρου. Η δίψα τους δεν τελειώνει… Είναι ένα εξαιρετικό κοινό, με μεγαλύτερη αθωότητα. Και θέλουμε να επισκεπτόμαστε όλα τα μέρη της χώρας, να δίνουμε το παρών, να γνωρίζουμε καλύτερα την Ελλάδα. Συχνά, να στήνουμε ένα αφτί σε όσα τους απασχολούν. Από την άλλη, εντάξει, το να είσαι με μια βαλίτσα στο χέρι έχει μία κούραση. Η ανταμοιβή όμως είναι τόσο μα τόσο μεγάλη.
Στους καιρούς μας, ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση ή δυσκολία με την οποία έρχεται αντιμέτωπος ένας καλλιτέχνης;
Να μπορεί συνδυάσει τα ασυμβίβαστα. Το να απαντά κανείς στην ψυχική του ανάγκη για αυτά που τον εκφράζουν και ο βιοπορισμός, είναι δύο πράγματα που συγκρούονται. Οσο πιο αφοσιωμένος είσαι στην τέχνη που θες να υπηρετήσεις τόσο πιο δύσκολο είναι. Οταν τουλάχιστον δεν επιθυμείς να κάνεις τα εμπορικά πράγματα που είναι και αυτά που αποφέρουν χρήματα. Οι παραστάσεις, βλέπετε, εξαντλούνται γρήγορα. Επομένως, είσαι σε μία αναζήτηση από το πρωί έως το βράδυ… Οταν διαθέτεις, λοιπόν, όλο σου τον χρόνο σε αυτό, μπορεί να αποβεί και εις βάρος της απόδοσής μας…
Αλήθεια, εσείς, λόγω του ονόματος που έχετε χτίσει, δεν αισθάνεστε λιγότερη ανασφάλεια; Oτι δηλαδή οι δουλειές πάντα θα κυνηγούν εσάς;
Bεβαίως, είναι αρκετές. Και ομολογώ πως αναλαμβάνω περισσότερες από όσες ίσως θα ήθελα. Πέρυσι, για παράδειγμα, έκανα τέσσερις δουλειές παράλληλα. Πράγμα που περιορίζει και τον προσωπικό χρόνο, όπως καταλαβαίνετε.
Εχετε βρει την ισορροπία ανάμεσα στη δουλειά και την προσωπική σας ζωή;
Ναι, αλλά πολύ στριμωγμένα να είμαι ειλικρινής. Επενδύω τρομερό χρόνο στη δουλειά μου.
Σχετικά με την «Ορέστεια», πώς είδε το κοινό μέχρι στιγμής το γεγονός ότι η δράση μεταφέρεται στο '40 και τα κοστούμια είναι ανάλογα; Δεδομένου ότι ίσως να μην έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε αρχαία τραγωδία με αυτόν τον τρόπο…
Η αλήθεια είναι πως όπου και να πήγαμε, η παράσταση άρεσε πολύ και καταχειροκροτήθηκε. Στην τέχνη, βέβαια, υπάρχει πάντα και η αντίρρηση. Η υποκειμενικότητα στην τέχνη είναι δεδομένη. Ο κόσμος, πάντως, επικοινωνεί καταπληκτικά με το έργο και η συγκίνηση είναι βαθιά. Οσο για την εκφορά, θεωρώ πως ήταν ευφυέστατη η σύλληψη του σκηνοθέτη. Στην ιστορία του θεάτρου, το να τοποθετείται η δράση σε όποια περίπτωση εξυπηρετείται το μήνυμα είναι κυρίαρχο πράγμα.
Τι σας λένε οι θεατές στο τέλος της παράστασης, συνήθως;
Στο αρχαίο δράμα, αυτό που βλέπει ο θεατής, του δίνει την αίσθηση ενός μυθικού παρελθόντος, μία αίσθηση απόστασης από τα πράγματα. Η δική μας παράσταση έρχεται να του μιλήσει με σύγχρονους όρους. Μιλώντας εν τέλει για έναν ελληνικό πόλεμο. Μας λένε ότι συγκινούνται, ότι κατάλαβαν και ένιωσαν το έργο.
Από την εμπειρία σας στις πρόβες για την «Ορέστεια», τι έχετε συγκρατήσει;
Δεν μπορώ να σας πω για ένα γεγονός μόνο, είναι δύσκολο. Μπορώ, όμως, να σας πω πως κάθε φορά που συνεργάζομαι με τον Γιάννη Χουβαρδά είμαι αληθινά ευτυχισμένη. Τον εκτιμώ βαθιά για την τόλμη, τις γνώσεις του, την εργασιομανία του, τη συγκρότησή του σε όλα. Στην οργάνωση των προβών ακόμη, δεν χάνει ούτε μισό λεπτό. Θέματα επικαιρότητας που θέλουμε να συζητήσουμε, για παράδειγμα, μένουν έξω από τον χώρο της πρόβας. Μισή ώρα διάλειμμα και οι υπόλοιπες ώρες είναι αφιερωμένες με επιμονή στη λεπτομέρεια. Με σχεδόν όλους τους ηθοποιούς έχω συνεργαστεί ξανά. Είναι όλοι εξαιρετικοί, χαίρομαι τόσο που είμαι σε αυτό τον θίασο. Είναι όλοι τόσο αφοσιωμένοι σε αυτό που κάνουν.
Παρατηρείται μία άνθηση του θεάτρου τα τελευταία χρόνια. Ολο και περισσότερος κόσμος το αγκαλιάζει. Αυτό τι δείχνει;
O κόσμος έχει βαρεθεί. Στην τηλεόραση, ας πούμε, δεν έχει πια τι να δει και χρειάζεται κάτι που θα του δώσει αισθητική, σκέψη, αισθήματα. Επιπλέον, οι άνθρωποι έχουν την ανάγκη να αισθανθούν ότι όλοι μαζί ανήκουν κάπου. Δεν είναι μία απλή διασκέδαση.
Πιστεύετε ότι το θέατρο μπορεί τελικά να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στα πράγματα;
Σημαντικό ρόλο παίζουν οι άνθρωποι που βρίσκονται στην εξουσία. Εκείνοι ορίζουν τις ζωές μας. Το θέατρο μπορεί να επηρεάσει συνειδήσεις μονάχα.
*Από το νέο έτος, θα δούμε την ηθοποιό στο έργο «Πλατεία Ηρώων» του Τόμας Μπέρνχαρντ, στο θέατρο «Οδού Κυκλάδων-Λευτέρης Βογιατζής», σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Καραντζά.







Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [02:28:59]