Τετάρτη 18 Οκτωβρίου 23:23      11°-27° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Πυκνά "πυρά" κατά Πελετίδη από την παράταξη

Πυκνά "πυρά" κατά Πελετίδη από την παράταξη 'Τώρα για την Πάτρα" για τη Δραματική Σχολή



Συνέντευξη Τύπου, με αντικείμενο τη Δραματική Σχολή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, παραχώρησε σήμερα η δημοτική παράταξη "Τώρα για την Πάτρα".
Στη συνέντευξη παραβρέθηκαν και απάντησαν σε ερωτήσεις των δημοσιογράφων οι Ανδρέας Φίλιας, επικεφαλής της παράταξης, Αντώνης Κότσαλης, γραμματέας της παράταξης, καθώς και η Χαριτίνη Καρλιαύτη, εκπρόσωπος της παράταξης στο Δ.Σ. του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας.
Οι θέσεις της παράταξης για το καίριο αυτό ζήτημα, που έχει προκαλέσει έντονες αντιπαραθέσεις στην τοπική κοινωνία και ιδιαίτερα στο τοπικό πολιτικό προσωπικό το τελευταίο διάστημα, έχουν ως εξής, όπως διατυπώθηκαν από τους εκπροσώπους της:
Παρακολουθούμε με αγωνία και προσοχή, εδώ και αρκετό καιρό, τις εξελίξεις στο θέμα της Δραματικής Σχολής. Μετά την τελευταία απόφαση στο Δ.Σ. του ΔΗΠΕΘΕ, τις αντιδράσεις σύσσωμης της αντιπολίτευσης, των φοιτητών και των εκπαιδευτικών της Σχολής, αναμέναμε ότι η δημοτική Αρχή θα έδινε τη δυνατότητα στο Δημοτικό Συμβούλιο να είναι αυτό που θα έπαιρνε την τελική απόφαση, η οποία θα εξασφάλιζε την ομαλή λειτουργία της σχολής και την εκτόνωση της κατάστασης, που με αποκλειστική ευθύνη της δημοτικής Αρχής έχει δημιουργηθεί.
Παρ' όλα αυτά, η δημοτική Αρχή προτίμησε τη διαδικασία της ενημέρωσης και της συζήτησης, χωρίς τη λήψη οποιασδήποτε απόφασης.
Δυστυχώς, η δημοτική Αρχή, με πρωταγωνιστή το Δήμαρχο, εμμένει σε αποφάσεις που υπονομεύουν την ίδια την υπόσταση και λειτουργία της Σχολής, αγνοώντας επιδεικτικά την αγωνία των νέων σπουδαστών και αδιαφορώντας για τις όποιες επιπτώσεις στην πόλη. Στηρίζεται στη δική της φιλοσοφία, ότι ο Δήμος δεν οφείλει να φροντίσει για την ομαλή λειτουργία της Σχολής, και εναποθέτει τις ευθύνες στον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, την Αναπληρώτρια Υπουργό και την Πρύτανη του Πανεπιστημίου Πατρών, ζητώντας την ίδρυση στην Πάτρα "Ανώτατης Καλλιτεχνικής Σχολής, στο πλαίσιο του Πανεπιστημίου Πατρών, με τμήματα μουσικής, θεάτρου, χορού κ.ά.".
Ξεπερνά με απίστευτη ευκολία ότι:
1. Είναι η πρώτη Σχολή που λειτουργεί εκτός των αστικών κέντρων Αθηνών και Θεσσαλονίκης, αναγνωρισμένη από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.
2. Έχει σχεδιαστεί με τέτοια δομή, ώστε να έχει ετοιμότητα διεκδίκησης άμεσης ανωτατοποίησης, όταν το επιτρέψουν οι αλλαγές του θεσμικού πλαισίου. Αλλαγές που βρίσκονται σε διαδικασία συζήτησης στο Υπουργείο Πολιτισμού από το 2010 και αφορούν τις Δραματικές και τα ΔΗΠΕΘΕ γενικά και ουδείς γνωρίζει πότε θα καταλήξουν.
3. Συστάθηκε έχοντας ένα προπαρασκευαστικό έτος και τρία κανονικά έτη, τα οποία έχουν και όλες οι δραματικές σχολές της χώρας, ακριβώς για να προσεγγίζεται θετικά η διεκδίκηση της ανωτατοποίησης, που αποτελεί κοινό στόχο όλων των παρατάξεων.
4. Σήμερα έχουμε τους πρώτους αποφοίτους, οι οποίοι, μάλιστα, στο σύνολό τους, στις εξετάσεις που έδωσαν στις επιτροπές του Υπουργείου, πήραν εξαιρετικές επιδόσεις.
5. Στο σχέδιο που η ίδια κατέθεσε στο Δημοτικό Συμβούλιο και υπερψηφίστηκε με ευρεία πλειοψηφία για τη Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη, η Δραματική Σχολή αναφέρεται ως ένα από τα κύρια πλεονεκτήματα της πόλης στον τομέα του Πολιτισμού.
Αποφασίζει στο όνομα της Δημοκρατίας, με βάση το σκεπτικό "ή το ελέγχω πλήρως ή το διαλύω", αδιαφορώντας για οποιαδήποτε συνέπεια, τα εξής:
1. Καταργεί πλήρως ένα έτος, με τη δικαιολογία της έλλειψης χρημάτων. Δηλαδή, καταργεί ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα της Σχολής για 30.000 ευρώ, όταν, ταυτόχρονα, εγκρίνει με τεράστια ευκολία παραγωγές και δράσεις εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ του ΔΗΠΕΘΕ
2. Σταματά για το εκπαιδευτικό έτος 2016-2017 την εισαγωγή νέων φοιτητών, που αποτελεί τη βάση για την ομαλή συνέχιση λειτουργίας της Σχολής, εγκαταλείποντας οποιαδήποτε προσπάθεια παρέμβασης, στο πλαίσιο της βελτίωσης της μέχρι τώρα λειτουργίας της Σχολής. Επενδύει στη γνωστή τακτική της διεκδίκησης και αδιαφορεί για τις συνέπειες σε περίπτωση αποτυχίας.
3. Απομακρύνει τη μέχρι τώρα Διευθύντρια Σπουδών της Σχολής, συγκεντρώνοντας όλες τις τυπικές, αλλά και ουσιαστικές, αρμοδιότητες της Σχολής σε ένα και μόνο πρόσωπο, αυτό του κ. Καζάκου, διαφημίζοντας, μάλιστα, ότι εφαρμόζει συλλογική διοίκηση, ξεχνώντας επιλεκτικά ότι αναφέρεται σε εκπαιδευτική δομή που λειτουργεί ο σύλλογος διδασκόντων καθηγητών, τον οποίο απαξιώνει και αγνοεί.
Αν συνυπολογίσει κανείς ότι:
1. Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής αλλάζει, με τη θεατρική δεινότητα που του αναγνωρίζεται πανελληνίως, συνεχώς ρόλους, δηλώνοντας αρχικά ότι τον αφήνει παγερά αδιάφορο η εμπλοκή στην εκπαιδευτική διαδικασία της Δραματικής Σχολής και στη συνέχεια, ανασκευάζοντας, ότι πλέον τη θέση του Διευθυντή Εκπαίδευσης της Σχολής θα κατέχει ο ίδιος.
2. Θεωρητικολογεί, αποφεύγοντας να αξιολογήσει τη μέχρι τώρα πορεία της Σχολής, γεγονός που όφειλε τόσο ως Καλλιτεχνικός Διευθυντής όσο και ως καταξιωμένος ηθοποιός και φτάνει στο σημείο, παρ' όλο που προσκλήθηκε, να μην δώσει, έστω και τυπικά, ένα πτυχίο στην τελετή αποφοίτησης.
3. Μιλά για οικονομικές δυσκολίες του ΔΗΠΕΘΕ, για συνέπειες εφαρμοζόμενων πολιτικών, παραβλέποντας ότι επί των ημερών του και με δική του εισήγηση ο προϋπολογισμός του ΔΗΠΕΘΕ εκτοξεύτηκε στα ύψη.
4. Διεκδικεί κι αυτός, με τη σειρά του, παρ' όλο που η ως τώρα στάση του αποδεικνύει ότι δεν είχε ούτε καν τη στοιχειώδη επαφή με τα αρμόδια υπουργεία, ενώ στην ουσία ήταν απών και από τα Δ.Σ. του ΔΗΠΕΘΕ.
5. Έχει τουλάχιστον το θάρρος να ομολογήσει ότι αυξήθηκε ο προϋπολογισμός της Σχολής από δικό του λάθος, αλλά δεν έχει τη διάθεση να αναζητήσει λιγότερες επώδυνες περικοπές και ταυτίζεται με τις κατευθύνσεις της δημοτικής Αρχής, που οδηγούν στην εξοικονόμηση πόρων από το κλείσιμο ενός έτους και κατ' επέκταση της Σχολής.
Είναι προφανές ότι, για ακόμη μια φορά, η δημοτική Αρχή δεν δημιουργεί, αλλά καταστρέφει μια δομή που προσφέρει αρκετά και έχει να προσφέρει ακόμα περισσότερα στο μέλλον. Δεν λαμβάνει υπόψη της, ούτε την ύστατη τούτη ώρα, τη δομή που οραματίστηκαν και συνέβαλαν στη δημιουργία της αρκετά σημαντικά πρόσωπα της πατρινής κοινωνίας και πολιτικής εδώ και πολλά χρόνια και τελικά δημιουργήθηκε το 2013, από τη δική μας παράταξη, δίνοντάς μας το δικαίωμα, αλλά επιφορτίζοντάς μας, παράλληλα, και με την υποχρέωση να δηλώσουμε με ένταση και αγανάκτηση συγχρόνως την πλήρη αντίθεσή μας στις διαφαινόμενες δυσμενείς εξελίξεις, οι οποίες δρομολογούνται με πλήρη ευθύνη της δημοτικής Αρχής και προσωπικά του δημάρχου, Κώστα Πελετίδη.
Καλούμε τη δημοτική Αρχή και το Δήμαρχο να ξεφύγουν από την ιδεοληψία τους και την πλήρη υποταγή στον κομματικό τους μανδύα και να βάλουν σε πρώτη προτεραιότητα την πόλη. Να αφουγκραστούν με προσοχή την αγωνία όλων των υπολοίπων παρατάξεων και να προστατέψουν τη Δραματική Σχολή, ως πηγή παραγωγής Πολιτισμού και Παιδείας, αλλά και ως πόλο ανάπτυξης της πόλης. Ας μην ξεχνούν ότι οι σπουδαστές της δεν είναι όλοι από την Πάτρα, αλλά πολλοί από αυτούς προέρχονται από την υπόλοιπη Ελλάδα και δαπανούν χρήματα για τη μόρφωσή τους, τα οποία μένουν στην πόλη μας.
Καλούμε τη δημοτική Αρχή να σκύψει πάνω από την κραυγή αγωνίας των σπουδαστών, όπως αυτή διατυπώθηκε από τους ίδιους στο Δημοτικό Συμβούλιο, αλλά και στην αγωνία και επιθυμία των εν δυνάμει νέων σπουδαστών, που μέσω της ιστοσελίδας του ΔΗΠΕΘΕ πληροφορούνται το απόλυτο τίποτα, σε σχέση με τη διαδικασία νέων εγγραφών που τους ενδιαφέρουν, μιας και αυτή παραμένει ανενημέρωτη για περισσότερο από ένα χρόνο και αναφέρει ακόμα και σήμερα τις διαδικασίες εγγραφής νέων φοιτητών του προηγούμενου ακαδημαϊκού έτους.
Καλούμε τη δημοτική Αρχή να μελετήσει με προσοχή πρόσφατη δημοσίευση των καθηγητών της Σχολής, οι οποίοι αναλύουν με σαφήνεια και εγκυρότητα την υφιστάμενη κατάσταση και θέτουν τον εαυτό τους και τις γνώσεις τους στη διάθεση της Πόλης, προκειμένου να εξασφαλιστεί η λειτουργία της Δραματικής Σχολής, αλλά, ταυτόχρονα, να βελτιωθούν και τομείς στους οποίους υπάρχουν περιθώρια.
Δηλώνουμε ότι, ως παράταξη, είμαστε σύμφωνοι στη διεκδίκηση ανωτατοποίησης της Σχολής και, φυσικά, σε οποιαδήποτε πρόταση οδηγήσει στην ελαχιστοποίηση ή και μηδενισμό των διδάκτρων που επιβαρύνουν τους σπουδαστές. Ευθαρσώς, όμως, διαφοροποιούμαστε σε οποιαδήποτε λογική ακολουθεί την τακτική της στείρας και διαρκούς διεκδίκησης, ως ανάχωμα για την αποτίναξη της προσωπικής προσπάθειας και του αγώνα βελτίωσης της υφιστάμενης κατάστασης, μέχρι τη στιγμή της κατάκτησης του ιδανικού.
Ο Πολιτισμός και η Παιδεία, το Θέατρο και οι Τέχνες ιστορικά φέρουν σημάδια της πολιτικής, ακόμα και της κομματικής επιρροής των πρωταγωνιστών. Όπου, όμως, τα σημάδια έγιναν αυτοσκοπός και υπηρέτης σκοπιμοτήτων και κομματικών ιδεοληψιών και συμφερόντων, τα αποτελέσματα ήταν οδυνηρά και καταστροφικά.




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [23:23:24]