Δευτέρα 29 Μαΐου 16:18      13°-26° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Ναυαγεί το σιδηροδρομικό έργο Ψαθόπυργος-Ρίο - Τρίτο όχι το Ελεγκτικό Συνέδριο

Ναυαγεί το σιδηροδρομικό έργο Ψαθόπυργος-Ρίο - Τρίτο όχι το Ελεγκτικό Συνέδριο



Ναυαγεί όπως όλα δείχνουν η μοναδική εν ενεργεία μεγάλη δημοπράτηση της σιδηροδρομικής εργολαβίας στο τμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο στην Αχαϊα. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com το Ελεγκτικό Συνέδριο απέρριψε για τρίτη φορά (απόφαση 1739/16) την αίτηση για έγκριση της σύμβασης και της ΕΡΓΟΣΕ και της αναδόχου εταιρείας ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ. Μετά το τριπλό μπλόκο της σύμβασης στο Ελεγκτικό Συνέδριο η κατάσταση δείχνει να φτάνει σε αδιέξοδο και κατά πάσα πιθανότητα πάμε για ακύρωση του διαγωνισμού και διεξαγωγή νέου.
Η δημοπράτηση είχε γίνει πέρυσι τον Μάρτιο και το αποτέλεσμα είχε βγάλει αρχικό μειοδότη την Ιταλική GD Infrastrutture. Οι φήμες έλεγαν ότι πίσω από την εταρεία ήταν η εταιρεία Μηχανική. Τελικά η εταιρεία αποκλείστηκε λόγω απουσίας μίας σφραγίδας και αναδείχθηκε ανάδοχος η 2η κατά σειρά εταιρεία ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ. Ακολούθησαν προσφυγές και τελικά φτάσαμε στο Ελεγκτικό Συνέδριο με την τριπλή απόρριψη της σύμβασης.
ΠΑΕΙ ΠΙΣΩ Ο ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
Σε κάθε περίπτωση αυτή η εξέλιξη οδηγεί σε μεγάλες καθυστερήσεις τα έργα από το Αίγιο μέχρι την Πάτρα καθώς κατά πάσα πιθανότητα θα έχουμε μία νέα δημοπράτηση η οποία θα περιέχει υποδομή (για το τμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο) και επιδομή-ηλεκτροκίνηση για το τμήμα Αίγιο-Ρίο) και θα πρέπει να δημοπρατηθεί σε χρόνο ρεκόρ. Κύκλοι της αγοράς αναφέρουν ότι για να κερδηθεί χρόνος θα μπορούσε η ΕΡΓΟΣΕ να δώσει το έργο στους Ιταλούς, αυτό το σενάριο όμως δεν φαίνεται να είναι και το ισχυρότερο.
Επίσης το πράγμα περιπλέκεται περισσότερο λόγω της καθυστέρησης από τον ΟΣΕ δημοσίευσης προς διαβούλευση της προμελέτης για το τμήμα Ρίο-Λιμένας Πάτρας που είναι και η φυσική συνέχεια του "προβληματικού" πλέον έργου.
Αυτό που γίνεται τώρα αντιληπτό είναι ότι ξεχωρίζει το τμήμα Κιάτο-Αίγιο που ολοκληρώνεται το 2017 (θα διαθέτει νέους σταθμούς και διπλή γραμμή) και θα χρειάζεται μόνο την εργολαβία ηλεκτροκίνησης κόστους περίπου 40εκ.ευρώ για να λειτουργήσει.
Στο τμήμα μετά το Αίγιο η ΕΡΓΟΣΕ θα πρέπει να τρέξει για προλάβει τους χρόνους που γίνονται ασφυκτικοί και πλέον ο στόχος του 2020 έστω για μέχρι το Ρίο είναι σχεδόν απίθανο να κερδηθεί.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [16:18:31]