Σάββατο 25 Μαρτίου 21:49      7°-19° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Οι λεβέντες γιωταχήδες της Πάτρας

Οι λεβέντες γιωταχήδες της Πάτρας



Για να παραφράσουμε τον Κ. Μάγνη (Pelop.gr), στην Πάτρα η παράνομη στάθμευση και το διπλοπαρκάρισμα απαγορεύονται, πλην όμως επιτρέπονται με την έννοια ότι δεν πολυτιμωρούνται.
Ο μέσος οδηγός θεωρεί περίπου κεκτημένο δικαίωμά του να παρκάρει σε διπλή σειρά, να σταθμεύει στη δεξιά πλευρά της Αγίου Ανδρέου και της Κορίνθου, να καβαλάει διαβάσεις και πεζοδρόμια και να μπαινοβγαίνει στους πεζοδρόμους, κορνάροντας μάλιστα για να παραμερίσουν οι πεζοί.
Πράγματα γνωστά, δηλαδή, καθημερινά, καθόλου ξένα στην κυκλοφοριακή ζούγκλα της πόλης. Για να αποδειχθεί, για πολλοστή φορά, ότι ανάμεσα στην τάξη και στην αταξία οι δυνάμεις είναι άνισες, σκανδαλωδώς ετεροβαρείς υπέρ όσων παραβαίνουν τους κανόνες.
Προσπαθεί η Τροχαία να διορθώσει τα πράγματα αλλά και οι δικές της δυνάμεις αποδεικνύονται μικρές μπρος στην γενικευμένη κυκλοφοριακή παραβατικότητα που ακριβώς επειδή είναι γενικευμένη χάνει το νόημα της ως παραβατικότητα.
Θ' αλλάξει κάτι; Ο ίδιος ο δήμαρχος, εδώ και ένα χρόνο, έχει ζητήσει να τρέξει το νέο σύστημα παρκόμετρων. Και ο αρμόδιος αντιδήμαρχος κ. Στάμος έχει εξαγγείλει από πέρυσι το φθινόπωρο την λειτουργία του.
Στην υπόθεση ενεπλάκησαν και άλλες υπηρεσίες. Και αυτή η εμπλοκή, όπως λένε στην Μαιζώνος, προκάλεσε καθυστερήσεις και ένα χαρτομάνι διευκρινίσεων ώστε να δοθεί έγκριση.
Τα παρκόμετρα επιστρέφουν, λοιπόν, αλλά από μόνα τους μικρό αποτέλεσμα θα έχουν σε μια πόλη που -επί μακρόν- έχει συνηθίσει να λογίζει χώρο στάθμευσης κάθε ελεύθερο τετραγωνικό κοινόχρηστου χώρου.
Σε τρία επίπεδα θα κριθεί το νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης. Πρώτον, στην επίμονη, συστηματική και χωρίς εκπτώσεις αστυνόμευση. Δεύτερον, στην εξίσου επίμονη και ευρείας έκτασης ενημέρωση των οδηγών. Και, τρίτον, στην επαρκή σήμανση των δρόμων.
Τα βήματα, ωστόσο, θα πρέπει να έχουν αντίθετη φορά. Πρώτα η διαγράμμιση, μετά η σε βάθος ενημέρωση και στην κορυφή η αστυνόμευση και οι κυρώσεις στους παραβάτες οδηγούς. Ωστε κανείς να μην έχει πρόχειρη την δικαιολογία ότι δεν ήξερε, δεν έβλεπε, δεν είχε ιδέα.
Ο δε σχεδιασμός του Δήμου θα κριθεί στην πράξη και πολύ γρήγορα μάλιστα. Σε δυο μέτωπα. Πρώτον, στην εξάλειψη ή έστω στον δραστικό περιορισμό του διπλοπαρκαρίσματος και, δεύτερον, στην αποθάρρυνση της χρήσης Ι.Χ. στο κέντρο της Πάτρας.
Και, ίσως, και σ' ένα τρίτο πεδίο. Στην κανονική και απροσχημάτιστη είσπραξη των προστίμων με τρόπο που δεν θα γεννά προσδοκίες για έμμεση ατιμωρησία των παραβατών.
Αν απόφαση της δημοτικής αρχής είναι να βάλει τάξη στο κυκλοφοριακό χάος της πόλης, όπως πριν δυο χρόνια έλεγε ο εν αναμονή τότε δήμαρχος Κώστας Πελετίδης, θα πρέπει να συγκρουστεί με νοοτροπίες, με αντικοινωνικές συμπεριφορές, με συνήθειες που επιβραβεύουν την μαγκιά και εκείνη την ιδιότυπη αντίληψη πολλών εξ ημών ότι η πόλη δεν είναι ο κοινός χώρος συμβίωσης μας παρά προέκταση της ιδιοκτησίας μας.
Αν δεν το κάνει, δεν θ' αλλάξουν πολλά πράγματα.








Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [21:49:10]