Πέμπτη 19 Οκτωβρίου 12:10      13°-25° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Η νέα γενιά μεγάλων έργων έρχεται- Τα σχέδια για τη Δυτική Ελλάδα

Η νέα γενιά μεγάλων έργων έρχεται- Τα σχέδια για τη Δυτική Ελλάδα



Τα χρόνια της κρίσης καλά βαστούν και ο βαρύς απολογισμός είναι πραγματικά απελπιστικός. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει αυριανή μέρα στον τομέα των κατασκευών και των υποδομών.
Η χώρα πρέπει να συνεχίσει τη μεγάλη εκσυγχρονιστική διάθεση που είχε ως αφετηρία τα μέσα της δεκαετίας του 1990. Μέσα από όλες αυτές τις δύσκολες καταστάσεις που περάσαμε σε μικρό χρονικό διάστημα θα έχουμε τα πρώτα δείγματα του τι καταφέραμε, ποια θα είναι η κληρονομιά προς τις επόμενες γενιές της χώρας.
Οι 4 μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι ολοκληρώνονται (Ιόνια, Ολυμπία, Ε65, Τέμπη-Πλαταμώνας στον Αιγαίου) και μαζί με τον Μορέα και το δίκτυο των 1.000χλμ της Εγνατίας θα συνθέσουν το μεγάλο δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας που θ ολοκληρωθεί πλήρως το 2021.
Μαζί με το υπό ολοκλήρωση δίκτυο σιδηρόδρομου, τις αλλαγές που γίνονται εκεί, την μεταμόρφωση των Περιφερειακών Αεροδρομίων, τον ΟΛΠ, τον ΟΛΘ θα δούμε τη χώρα να αλλάζει ριζικά.
Το ζητούμενο για την επόμενη μέρα είναι να μπουν σε τροχιά υλοποίησης νέα μεγάλα έργα που θα μεγαλώσουν ακόμα περισσότερο το επίπεδο των υποδομών που θα διαθέτουμε.
Η νέα Γραμμή 4 του Μετρό, η Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος, η Αστική Σήραγγα Υμηττου, το Νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι, ο νέος Τερματικός Σταθμός ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα, ο κλάδος προς Καλαμαριά και το βασικό έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης,ο ΒΟΑΚ, ο νέος προβλήτας κρουαζιέρας στον ΟΛΠ η ηλεκτροκίνηση στο Θεσσαλικό Σιδηρόδρομο, τα σιδ.έργα μέχρι την Πάτρα και η ολοκλήρωση του Ε65 είναι μερικά από τα έργα που έχουν "κλειδώσει" για την επόμενη εξαετία.
Φυσικά το μεγαλύτερο όλων είναι το έργο της μεγάλης επένδυσης στο Ελληνικό που εκτιμάται σε 7-8δις ευρώ και εύρος έργων που θα κρατήσει για μία 15ετία. Πρόκειται για τη ναυαρχίδα των έργων.
Στην ουρά της αναμονής υπάρχουν και άλλα μεγάλα σχέδια που ίσως θα πρέπει δειλά-δειλά να τα βγάλουμε στην επιφάνεια ζητώντας χρηματοδότηση από τον επενδυτικό κόσμο. Αυτό έχει άλλωστε γίνει για έργα που σε άλλη περίπτωση θα τα βλέπαμε να ξεκινούν σε μία δεκαετία από τώρα όπως: η ολοκλήρωση της Γραμμής 4, οι επεκτάσεις της Γραμμής 2 προς Ίλιον και Γλυφάδα, η υπογειοποίηση της Γραμμής 1, οι επεκτάσεις του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Ευκαρπία, Εύοσμο και Αεροδρόμιο είναι μερικά από αυτά.
Επίσης έχουμε τα φιλόδοξα σιδηροδρομικά πλάνα για την νέα σύγχρονη γραμμή Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα, νέους κλάδους προς Βίτολα (Σκόπια) και Κρυσταλλοπηγή (Αλβανία), την αναβάθμιση της Ανατολικής Σιδ.Εγνατίας Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο, η επέκταση του Προαστιακού και της Αττικής Οδού μέχρι το Λαύριο κ.α.
Εδώ, θα πρέπει να μπει μία ιεράρχηση των αναγκών, των προτεραιοτήτων προκειμένου όλα αυτά τα μεγάλα πλάνα να μπορέσουν το ένα μετά το άλλο να πάρουν τον δρόμο της υλοποίησης.
Χρειάζεται χρήμα πάνω από όλα αλλά και ισχυρή θέληση που να συνοδεύεται από ένα αυστηρό πλαίσιο πραγματοποίησης χωρίς παρεγκλίσεις των project αυτών που θα μπορέσουν να φτάσουν τη χώρα μέχρι το 2030.
Αυτά τα μεγάλα έργα υποδομής εφόσον τα φέρουμε εις πέρας (τουλάχιστον σε μεγάλο ποσοστό) τότε θα μιλάμε για την πλήρη μεταμόρφωση της εικόνας της Ελλάδας.
Η αλλαγή που θα δούμε να εξελίσσεται από το 2017 θα είναι ουσιαστικά, η αρχή, η αλλαγή για την επόμενη μετά την κρίση μέρα για τη χώρα που θα τη βοηθήσει να σηκωθεί και πάλι στα πόδια της για να αντιμετωπίσει τις νέες προκλήσεις.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [12:10:02]