Πέμπτη 25 Μαΐου 00:32      13°-23° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Πάτρα: Σκληρή επίθεση της ΡΑΠ στον Πελετίδη με φόντο τις εξελίξεις στην δραματική σχολή του ΔΗΠΕΘΕ

Πάτρα: Σκληρή επίθεση της ΡΑΠ στον Πελετίδη με φόντο τις εξελίξεις στην δραματική σχολή του ΔΗΠΕΘΕ



Οι ραγδαίες εξελίξεις σε σχέση με την τύχη της δραματικής σχολής του ΔΗΠΕΘΕ μας υποχρέωσαν ως δημοτική παράταξη, να προχωρήσουμε σε συνέντευξη τύπου έτσι ώστε να εκφράσουμε με τον πλέον επίσημο τρόπο την έντονη αντίδρασή μας στις μεθοδεύσεις της παράταξης Πελετίδη, η οποία για να εξυπηρετήσει ωμά παραταξιακά συμφέροντα του ΚΚΕ, οδηγεί πρακτικά τη σχολή σε μαρασμό με επόμενο στάδιο το κλείσιμο. Στην γραπτή εισήγηση του κ. Τερζή αναφέρεται ρητά ότι "...Τη λειτουργία της Δραματικής Σχολής την βλέπουμε συνολικά με βάση τις προτεραιότητες μας και τις ιεραρχήσεις μας στον τομέα του πολιτισμού..." Ιεραρχούμε λοιπόν διαφορετικά, δεν μας βολεύει και άρα την κλείνουμε.
Το θέμα προέκυψε ξαφνικά, στην τελευταία συνεδρίαση του ΔΣ του ΔΗΠΕΘΕ, στην οποία παραβρέθηκε και ο κ. Πελετίδης, αναλαμβάνοντας χρέη προέδρου και παραγκωνίζοντας πλήρως τον παραβρισκόμενο αλλά βουβό κ. Τερζή.
Εάν κάποιος θέλει με λίγα λόγια να περιγράψει την κατάσταση που δημιουργήθηκε με βάση τα τελευταία γεγονότα σε σχέση με τη σχολή, θα πρέπει να παρατηρήσει ότι:
Ø Ο σκοταδισμός και ο λαϊκισμός της δημοτικής αρχής οδηγεί μαθηματικά σε κλείσιμο τη δραματική σχολή της Πάτρας, κατάκτηση για την οποία πάλεψε για πολλά χρόνια η πόλη. Με άλλα λόγια, ότι δεν ελέγχουμε, ότι δεν εντάσσεται στο στενό κομματικό μας σχεδιασμό το τελειώνουμε με συνοπτικές διαδικασίες.
Με πρόσχημα την άμεση ανωτατοποίηση της Δραματικής Σχολής δρομολογεί τα παρακάτω βήματα :
1. Με βασικό επιχείρημα την έλλειψη χρημάτων καταργείται πλήρως ένα έτος από το πρόγραμμα σπουδών για μόλις 30.000 ευρώ, υποβαθμίζοντας συνολικά το κύρος της σχολής με τη μετατροπή της φοίτησης από τετραετή σε τριετή.
2. Με το επιχείρημα ότι θα επιδιώξει την ένταξη της σχολής στο Πανεπιστήμιο Πατρών, καταργεί από φέτος την εισαγωγή νέων σπουδαστών. Διακόπτει με άλλα λόγια άμεσα την ομαλή λειτουργία της σχολής, αδιαφορώντας για τις συνέπειες στους ήδη υπάρχοντες σπουδαστές αλλά και την τύχη της ίδιας της σχολής, μιας και κανένας δεν θα μπει στην επίπονη διαδικασία που απαιτείται για να παρακολουθήσει μαθήματα σε μια σχολή που οδηγείται σε φθίνουσα πορεία και τελικά στο κλείσιμο.
3. Καταργεί τη Διεύθυνση της σχολής και απολύει την υπάρχουσα διευθύντρια, με το αστείο επιχείρημα ότι θα εφαρμόσει συλλογική διοίκηση και μεταφέρει πρακτικά όλες τις αρμοδιότητες στα χέρια του κ. Καζάκου.
Ο κ. δήμαρχος για να κάνει απολύτως καθαρό ότι η εξέλιξη αυτή είναι απόφαση της ίδιας της δημοτικής αρχής και του καλλιτεχνικού διευθυντή, όχι του ΔΣ του ΔΗΠΕΘΕ, αναλαμβάνει στην επίμαχη συνεδρίαση να διευθύνει ο ίδιος τη συζήτηση και προτρέπει επιδεικτικά τον κ. Καζάκο να μην απαντά στις ερωτήσεις που δεχόταν από μέλη του συμβουλίου και σπουδαστές που παρευρίσκονταν. Άλλωστε ο κ. Καζάκος, που χρόνια στην Αθήνα ήταν επικεφαλής ιδιωτικής σχολής θεάτρου και ξέρει πολύ καλά το καθεστώς που επικρατεί, θα είχε, φανταζόμαστε, μεγάλη δυσκολία να υπερασπιστεί ο ίδιος αυτές τις αποφάσεις, που είναι προφανές ότι σε άλλα γραφεία πάρθηκαν και άλλες σκοπιμότητες από αυτές που δηλώνονται εξυπηρετούν.
Τι αποκρύπτει από τους πολίτες ο κ. Δήμαρχος :
Ø Ότι με βάση το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο οι σχολές θεάτρου στην Ελλάδα είναι αδιαβάθμιτες. Αυτό σημαίνει ότι για την ώρα η υπόσχεση "ανωτατοποίησης" είναι πρακτικά χωρίς αντίκρισμα.
Ø Ότι η υπάρχουσα δομή της δικής μας Δραματικής Σχολής ήταν τέτοια που σε μία πιθανή μελλοντική αλλαγή του θεσμικού πλαισίου θα κατατασσόταν λόγω του προγράμματος σπουδών και της τετραετούς φοίτησης στην υψηλότερη βαθμίδα.
Ø Ότι αυτό το σύγχρονο και πρωτοποριακό πρόγραμμα σπουδών που σήμερα γκρεμίζεται καθιστούσε τη σχολή αυτή μοναδική και ήταν ακριβώς αυτός ο λόγος που προσέλκυε σπουδαστές από όλη την Ελλάδα.
Ø Ότι το πέρασμα της σχολής στο Πανεπιστήμιο δε σημαίνει αυτομάτως βελτίωση της ποιότητας. Ενδεχομένως, με βάση τις συνθήκες να οδηγεί και στο αντίθετο αποτέλεσμα μιας και προϋποθέτει εισαγωγή με βάση τις Πανελλαδικές εξετάσεις, πράγμα που για δραματικές σχολές, ακόμα και για διάσημες ακαδημίες σε όλο τον κόσμο, είναι έξω από κάθε λογική των συστημάτων εισαγωγής που εφαρμόζονται σε αντίστοιχες σχολές.
Ø Ότι η διαδικασία για ανωτατοποίηση για να καρποφορήσει μπορεί να πάρει χρόνο. Επίσης δεν ξέρουμε εκ των προτέρων τι αποτέλεσμα θα έχει.
Τι πρέπει να γίνει εδώ που φτάσαμε:
Ø Θα πρέπει ΑΜΕΣΑ σε έκτακτο ΔΣ να ανακληθεί η απόφαση για τη μη εισαγωγή νέων σπουδαστών στην επόμενη ακαδημαϊκή χρονια, γιατί αυτό πρακτικά εάν ισχύσει ισοδυναμεί με κλείσιμο της σχολής. . Η σχολή θα πρέπει να συνεχίσει να λειτουργεί σε πλήρη σύνθεση. Τέτοιου είδους σοβαρές αποφάσεις δεν είναι δυνατόν να παίρνονται πρόχειρα σε ένα ΔΣ του ΔΗΠΕΘΕ μην υπολογίζοντας τις συνέπειες, αλλά πρέπει να είναι προϊόν γενικότερης συζήτησης ακόμη και στο Δημοτικό συμβούλιο. Πόσο μάλλον που η Δραματική Σχολή και η Ορχήστρα Νυκτών Εγχόρδων ήταν από τα βασικά πλεονεκτήματα της πόλης στην πρόταση για την Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη που ψηφίστηκε πρόσφατα με ευρεία πλειοψηφία .
Ø Θα πρέπει να διασφαλιστεί με ρητές δεσμεύσεις ότι, στο βασικό του κορμό τουλάχιστον, το πρόγραμμα σπουδών θα παραμείνει ως έχει, δίνοντας την ευκαιρία στα παιδιά που ήδη φοιτούν, να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους με το πρόγραμμα σπουδών και τη φιλοσοφία της σχολής με την οποία ξεκίνησαν. Φέτος είναι η πρώτη χρονιά που η σχολή έβγαλε αποφοίτους, οι οποίοι στις εξετάσεις στην Αθήνα κατά γενική ομολογία τα πήγαν περίφημα και αυτό δεν μπορεί να είναι άσχετο από το πρόγραμμα σπουδών που ακολούθησαν.
Εάν η δημοτική αρχή θέλει να διερευνήσει την πιθανότητα η δραματική σχολή να αποκτήσει μια διαφορετική μορφή, μπορεί να ξεκινήσει τις σχετικές συζητήσεις. Μέχρι όμως αυτές οι συζητήσεις να καταλήξουν σε μία συγκεκριμένη λύση - πρόταση οφείλει :
Ø να εξασφαλίσει τη απρόσκοπτη λειτουργία της
Ø να διατηρήσει το υψηλό επίπεδο της δραματικής σχολής ως έχει.
Τέλος, θα θέλαμε ένα γενικότερο σχόλιο σε σχέση με την κατάσταση που επικρατεί σε σχέση στον τομέα του πολιτισμού.
Ø Στο προηγούμενο διάστημα γίναμε μάρτυρες μιας συνειδητής από τη δημοτική αρχή προσπάθειας υποβάθμισης της εξαιρετικής Ορχήστρας Νυκτών Εγχόρδων "Θανάσης Τσιπινάκης". Συγκεκριμένα, η Ορχήστρα έμεινε έξω από τον αρχικό σχεδιασμό του Διεθνούς Φεστιβάλ Πάτρας ενώ η σύμβαση της καλλιτεχνικής διευθύντριας παρέμενε σε εκκρεμότητα για πάνω από 5 μήνες. Χρειάστηκαν έντονες παρεμβάσεις της αντιπολίτευσης, γραπτές ερωτήσεις και δημοσιοποίηση του θέματος για να βρεθεί την τελευταία στιγμή μια συμβιβαστική λύση.
Ø Η ιδέα του κινητού κινηματογράφου πέρασε από το ΔΣ του πολιτιστικού Οργανισμού με συνοπτικές διαδικασίες και δόθηκε με ανάθεση, παρ' όλες τις έντονες αντιρρήσεις μελών της αντιπολίτευσης, για τη διαδικασία αλλά και την ουσία του εγχειρήματος. Στη συζήτηση που θα αποφάσιζε, παρευρισκόταν ήδη ο ανάδοχος μια και η δουλειά ήταν προφανώς κλεισμένη.
Από τα παραπάνω φαίνεται καθαρά ότι η παράταξη Πελετίδη έχει αποφασίσει την τακτική της στον Πολιτισμό με κριτήριο αποκλειστικά το κομματικό όφελος του ΚΚΕ. Οποιαδήποτε δομή Πολιτισμού δεν στρατεύεται σε αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει αρχικά να απαξιώνεται και στο τέλος να τελειώνει.
Είναι φανερό ότι αυτή η λογική θα μας βρει απέναντι. Το οφείλουμε στην πόλη και την ιστορία της.




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [00:32:37]