Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου 02:32      6°-15° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


“Δύο είναι οι εχθροί του πολιτισμού: ο λαϊκισμός και ο ελιτισμός”

“Δύο είναι οι εχθροί του πολιτισμού: ο λαϊκισμός και ο ελιτισμός”



Για άλλη μια φορά στο θέμα της Δραματικής Σχολής βρεθήκαμε αντιμέτωποι στο ΔΣ του ΔΗΠΕΘΕ με τον σκοταδισμό και τον λαϊκισμό της δημοτικής αρχής συνοδευόμενο μάλιστα αυτή την φορά από τον υπόγειο τακτικισμό του Καλλιτεχνικού Διευθυντή κ. Καζάκου ο οποίος εκμεταλλευόμενος την θεατρική του επάρκεια λειτουργεί ως το πεδίο της διοίκησης και της πολιτικής να είναι θεατρικό σανίδι θεωρώντας όλους τους υπολοίπους απλούς θεατές.
Πριν από όλα μερικές ουσιαστικές λεπτομέρειες οι οποίες όμως αναδεικνύουν το σημαντικό πρόβλημα το οποίο προκύπτει από την απόφαση που τελικά πήρε με ψήφους μόνο της Δημοτικής Αρχής έχοντας απέναντι το σύνολο των Δημοτικών Παρατάξεων όλης της αντιπολίτευσης.
Η δραματική σχολή του ΔΗΠΕΘΕ σχεδιάστηκε και λειτούργησε τα 4 τελευταία χρόνια στηριγμένη σε δύο βασικούς πυλώνες. α) Να έχει τέτοια δομή έτσι ώστε να διεκδικηθεί η άμεση ανωτατοποίηση της όταν θα το επέτρεπαν οι αλλαγές του θεσμικού πλαισίου. Αλλαγές που οι συζητήσεις στο Υπουργείο Πολιτισμού έχουν ξεκινήσεις από το 2010 τόσο όσον αφορούν τις Δραματικές όσο και τα ΔΗΠΕΘΕ γενικά. Γιαυτό το λόγο συστάθηκε έχοντας 1 προπαρασκευαστικό έτος και 3 κανονικά έτη τα οποία έχουν και όλες οι δραματικές σχολές της χώρας. Οπότε η διεκδίκηση της ανωτατοποίησης είναι κοινός στόχος όλων των παρατάξεων. β) Σχεδιάστηκε να λειτουργεί με μία εκπαιδευτική φιλοσοφία και ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα σύγχρονο και πρωτοποριακό που δεν υπάρχει σε καμία άλλη Δραματική Σχολή στην Ελλάδα. Αυτό την έκανε αυτομάτως ελκυστική και μπόρεσε να προσελκύσει νέους σπουδαστές από όλη την Ελλάδα και ταυτόχρονα την έβαλε στον μεγεθυντικό φακό τόσο του υπουργείου όσο και όλων των σχετικών με την δραματική τέχνη ώστε να αξιολογήσουν τα αποτελέσματά της.
Σήμερα έχουμε τους πρώτους αποφοίτους οι οποίοι μάλιστα στο σύνολό τους στις εξετάσεις που έδωσαν στις επιτροπές του Υπουργείου πήραν εξαιρετικές επιδόσεις.
Ο κ. Καζάκος από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε τα καθήκοντα του καλλιτεχνικού Διευθυντή άρα και την διοικητική εποπτεία της Δραματικής σχολής από την μία μεριά α) με εισήγησή του μετέτρεψε το προπαρασκευαστικό έτος σε κανονικό κάνοντας την αυτομάτως τεταρτοετούς φοίτησης χωρίς αυτό να έχει κανένα τυπικό αλλά και ουσιαστικό αποτέλεσμα για τους σπουδαστές αλλά αντιθέτως απλώς επιβάρυνε οικονομικά την σχολή γεγονός που είχε επισημανθεί από την πρώτη στιγμή αλλά καθησύχαζε τους πάντες. β) εξέφρασε ανησυχίες για την εκπαιδευτική διαδικασία αλλά μετά από τις αντιδράσεις κυρίως των σπουδαστών δήλωσε δημόσια ότι δεν βρίσκεται σε αντίθεση με την εκπαιδευτική μεθοδολογία αλλά επειδή δεν την γνωρίζει δεν θα παρέμβει πουθενά και δεν θα αναλάβει αυτή την αρμοδιότητα αλλά απλώς θα περιοριστεί στα τυπικά καθήκοντα της εποπτείας που του επιβάλλει η θέση του ως Καλλιτεχνικός Διευθυντής.
Με δεδομένο ότι στο σχέδιο που κατέθεσε το Δημοτικό Συμβούλιο με ευρεία πλειοψηφία για την Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη η δραματική Σχολή μαζί με την ορχήστρα νυκτών εγχόρδων αναφέρεται ως ένα από τα κύρια πλεονεκτήματα της πόλης στον τομέα του πολιτισμού, ξαφνικά στο προγραμματισμένο από ημέρες ΔΣ τα μέλη λαμβάνουν ξημερώματα την εισήγηση όπου ανατρέπονται τα πάντα και η δραματική σχολη θεωρείται βαρίδι από το οποίο πρέπει να απαλλαγούμε!!.
Με επίφαση ότι ο βασικός στόχος είναι η διεκδίκηση από την κυβέρνηση της ανωτατοποίηση της σχολής και μάλιστα μεταφοράς της στο Πανεπιστήμιο Πατρών και χωρίς να παρουσιάζει κανένα απολύτως εναλλακτικό σχέδιο σε περίπτωση που αυτή η διεκδίκηση είτε δεν ευοδωθεί είτε καθυστερήσει η υλοποίησή της, υψώνει την σημαία της επαναστατικής γυμναστικής για να εξυπηρετήσει ωμά και κυνικά, τους αντιπολιτευτικούς σχεδιασμούς του ΚΚΕ και μόνο.
Μιλάει λοιπόν για διεκδίκηση της Ανωτατοποίησης και της Δωρεάν Παιδείας και ταυτόχρονα:
· Καταργεί πλήρως ένα έτος με την δικαιολογία της έλλειψης χρημάτων. Δηλαδή καταργεί ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα της σχολής για 30.000 ευρώ όταν ταυτόχρονα εγκρίνει με τεράστια ευκολία παραγωγές και δράσεις εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ του ΔΗΠΕΘΕ.
· Σταματά για το εκπαιδευτικό έτος 2016-2017 την εισαγωγή νέων φοιτητών. Εγκαταλείπει δηλαδή οποιαδήποτε προσπάθεια της ομαλής συνέχισης λειτουργίας της σχολής με το σκεπτικό ότι θα διεκδικήσουμε και αν δεν τα καταφέρουμε βλέπουμε από το 2017. Λες και ότι η διακοπτόμενη λειτουργία μίας εκπαιδευτικής δομής είναι κάτι το προφανές και χωρίς συνέπειες.
· Συγκεντρώνει όλες τις τυπικές αλλά και ουσιαστικές αρμοδιότητες της σχολής σε ένα και μόνο πρόσωπο αυτό του Καζάκου (διώχνοντας την μέχρι τώρα διευθύντρια Σπουδών της σχολής) και καλύπτεται αναφέροντας ότι αυτό είναι τυπικό θέμα διότι εφαρμόζεται συλλογική διοίκηση λες και κανένας δεν γνωρίζει ότι σε κάθε εκπαιδευτική δομή (Δημόσια και Ιδιωτική οποιασδήποτε βαθμίδας) λειτουργεί ο σύλλογος διδασκόντων καθηγητών.
· Ο Δήμαρχος που είχε πάρει τη θέση του προέδρου στο συγκεκριμένο ΔΣ προτρέπει επιδεικτικά (αναφέροντας κάθε φορά στο ΔΣ Κώστα μην απαντάς) σε πλήρη αφωνία τον κ. Καζάκο με προφανή στόχο να δείξει ότι αυτή η απόφαση είναι απόφαση του Δήμου και όχι του ΔΗΠΕΘΕ. Δεν θα ήθελε να υπάρξει η οποιαδήποτε δυσκολία απάντησης ή αντίφασης η οποία πολύ λογικά θα εκφραζόταν από οποιονδήποτε έχει και την στοιχειώδη επαφή με το θέατρο αν δεν ήθελε να γίνει Πανελληνίως ρεζίλι.
Από την άλλη μεριά ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής
· Παίζοντας κανονικά θεατρικό ρόλο κρατά μία στάση που δείχνει ότι τον αφήνει παγερά αδιάφορο η οποιαδήποτε απόφαση υποστηρίζοντας την θέση ότι δεν επιθυμεί να εμπλακεί στην εκπαιδευτική διαδικασία της Δραματικής Σχολής. Αποδέχθηκε (μετά από έντονη από πίεση) το γεγονός ότι πλέον την θέση του Διευθυντή Εκπαίδευσης της σχολής θα κατέχει ο ίδιος και προσπάθησε να ανασκευάσει με μισόλογα τις προηγούμενες δηλώσεις περί άγνοιας του τρόπου λειτουργίας του εκπαιδευτικού συστήματος.
· Όταν και πάλι μετά από σημαντική πίεση τοποθετείται, θεωρητικολογεί αποφεύγει να κάνει την οποιαδήποτε αξιολόγηση για το αποτέλεσμα της σχολής γεγονός που όφειλε τόσο ως Καλλιτεχνικός Διευθυντής όσο και ως καταξιωμένος ηθοποιός. Έφτασε στο σημείο παρόλο που προσκλήθηκε, να μην δώσει έστω και τυπικά, ένα πτυχίο στην τελετή αποφοίτησης.
· Έρχεται μετά από ένα χρόνο να μιλήσει για τις οικονομικές δυσκολίες του ΔΗΠΕΘΕ λόγω των εφαρμοζόμενων πολιτικών όταν επί των ημερών του και με δικιά του εισήγηση ο προϋπολογισμός του ΔΗΠΕΘΕ εκτοξεύτηκε στα ύψη.
· Μιλά και αυτός για διεκδικήσεις όταν η εδώ και ένα χρόνο η στάση του αποδεικνύει ότι δεν είχε ούτε καν την στοιχειώδη επαφή με τα αρμόδια υπουργεία. Εδώ καλά καλά δεν ερχόταν στα ΔΣ ενώ στο τελευταίο παρουσιάστηκε με επιμονή των σπουδαστών της σχολής που τον έβγαλαν στην κυριολεξία από το αυτοκίνητό του πριν φύγει
· Ομολογεί ότι αυξήθηκε ο προϋπολογισμός της σχολής από δικό του λάθος αλλά συμφωνεί για το κλείσιμο ενός έτους για οικονομικούς λόγους χωρίς καν να προβληματιστεί από που αλλού μπορούν να κοπούν έξοδα.
Η πρόταση της Δημοτικής αρχής υπονομεύει την ίδια την υπόσταση και λειτουργία της σχολής. Αυτό όμως φαίνεται ότι δεν αφορά την Δημοτική Αρχή αφού με δήλωση του Δημάρχου στο ΔΣ ότι σύμφωνα με την δικιά τους φιλοσοφία ο Δήμος δεν οφείλει να φροντίσει για την λειτουργία της. Αγνοούν επιδεικτικά την αγωνία των νέων που έφυγαν από το ΔΣ κλαίγοντας. Αγνοούν και αδιαφορούν για τις όποιες επιπτώσεις οι δράσεις τους έχουν για την πόλη.
Ονομάζουν τα πάντα δημοκρατία και ταυτόχρονα δρουν με το σκεπτικό ή το ελέγχω πλήρως ή το διαλύω. Αυτός είναι ο στόχος. Αυτή είναι η τακτική. Αυτή είναι η μέθοδος. Δεν υπολογίζουν και δεν προβληματίζονται για οποιαδήποτε συνέπεια.
Πλέον η στάση των συντελεστών αυτής της τακτικής είναι εμφανής και σε αυτό οφείλουμε να είμαστε απέναντι.
Τα μέλη του ΔΣ του ΔΗΠΕΘΕ
Καρλιαύτη Χαριτινη
Μπίρμπα Ουρανία
Σταματιάδου Μαριάννα




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [02:32:07]