Σάββατο 21 Ιανουαρίου 08:18      3°-11° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Γιατί χρειαζόμαστε τα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας;

Γιατί χρειαζόμαστε τα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας;



Tι έχει αλλάξει στον χώρο της εκμάθησης και διδασκαλίας Αγγλικών και την τελευταία δεκαετία έχουν ξεφυτρώσει τόσα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας;
Γιατί υπάρχουν 23 πιστοποιητικά γλωσσομάθειας Αγγλικών για το επίπεδο Β2 (ευρύτερα γνωστό ως Lower) και 17 πιστοποιητικά γλωσσομάθειας για το επίπεδο Γ2 (Proficiency- Mastery Level);
Μην έχοντας κάνει έρευνα για το θέμα τολμώ να δηλώσω ότι η Ελλάδα πρέπει να κατέχει το παγκόσμιο ρεκόρ διεξαγωγής εξετάσεων και παροχής πιστοποιητικών.
Ας δούμε λοιπόν τους λόγους που μας φτάσανε εδώ.
ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ
Ο δημόσιος τομέας επί σειρά ετών υπήρξε ο κύριος εργοδότης ο οποίος όμως το μόνο που ζητούσε ως προαπαιτούμενο ήταν η πιστοποίηση των οποιοδήποτε γνώσεων για να μπορεί κάποιος να προσληφθεί από το Δημόσιο. Το γνωστικό αντικείμενο δεν ήταν και συνεχίζει να μην είναι το απαιτούμενο. Άρα το ζητούμενο είναι η απόκτηση ενός "χαρτιού" και γρήγορα.
Εφόσον λοιπόν καλλιεργήθηκε η άποψη και κοινωνική κουλτούρα του αποκτώ και μαζεύω πιστοποιητικά και πτυχία για να διοριστώ , επόμενο ήταν να ασκηθούν και οι ανάλογες πιέσεις και στον χώρο των Κέντρων Ξένων Γλωσσών.
Η ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ
Οι γονείς, πολλοί εκδοτικοί οίκοι αλλά και ο κλάδος της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης στο σύνολο του υποκυψανε στα σημεία των καιρών και αλλάξανε ρόλο.
Αντί λοιπόν να παρέχουν εκπαιδευτικό έργο και να διδάσκουν την λειτουργική χρήση της γλώσσας, διάλεξαν να προσαρμόσουν προγράμματα σπουδών στην κατεύθυνση της απόκτησης πιστοποιητικών γλωσσομάθειας που στην συνέχεια βαπτίσανε "πτυχία".
Στη συνέχεια ακολούθησε η φιλοσοφία του ποιος μπορεί να δώσει το πιστοποιητικό πιο γρήγορα.
Τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών συμπτίξαν τα έτη σπουδών, (A' + B' Junior) σε ένα έτος, οι μαθητές "περνάγανε" επίπεδα σπουδών και έτσι ο μέσος όρος ηλικίας των μαθητών που δίνανε εξετάσεις όλο και μίκραινε.
Λογικό ήταν οι μαθητές όμως να μην μπορούν να ανταποκριθούν σε εξετάσεις όπου χρειαζόταν κριτική σκέψη ή πραγματική γνώση της Αγγλικής γλώσσας.
ΤΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΑ - Ο ΑΣΕΠ
Η αγορά ήταν ώριμη να δώσει την λύση. Η ζήτηση φέρνει την παροχή.
Τα πιο έγκυρα και γνωστά πιστοποιητικά γλωσσομάθειας χαρακτηρίστηκαν ως "δύσκολα" και εμφανίστηκαν δεκάδες άλλα που χαρακτηρίστηκαν ως "εύκολα".
Η μόδα του αρκεί να πάρει ο μαθητής ένα "χαρτί" ήταν και παραμένει η κυρίαρχη φιλοσοφία.
Ακόμα και σήμερα βρίσκω διαφημιστικά φυλλάδια (αυτού του είδους η διαφήμιση ακόμα με ξεπερνάει) διαφημίζοντας το Νο 1 Φροντιστήριο που εγγυάται την απόκτηση πιστοποιητικού σε 9 μήνες με 100% επιτυχία…!!!!
Για λόγους που ΔΕΝ γνωρίζω ο ΑΣΕΠ αναγνωρίζει ισότιμα πιστοποιητικά που εξετάζουν 2 δεξιότητες με πιστοποιητικά που εξετάζουν 4 δεξιότητες αλλά και αυτά με βάση το 60% - 65% με αυτά που έχουν βάση το 51%.
Αυτό ίσως να ήταν και θέμα εισαγγελικής έρευνας εάν το ζητούμενο του 21ου αιώνα παρέμενε απλά το θέμα των πιστοποιητικών. Αλλά η απόκτηση πιστοποιητικών ΔΕΝ είναι πια το ζητούμενο.
ΤΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μια παρενέργεια αυτών των πιστοποιητικών ήταν η ραγδαία αύξηση των ιδιαίτερων μαθημάτων αφού τα κέντρα ξένων γλωσσών αδυνατούν να τα συναγωνιστούν σε χρόνο προετοιμασίας και εν μέσω κρίσης αδυνατούν να τα ανταγωνιστούν πλέον και στο θέμα τιμής.
ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ
Υπάρχει ακόμα μεγάλη μερίδα γονέων που ΔΕΝ γνωρίζουν ούτε την αναγνωρισιμότητα των πιστοποιητικών, ούτε την αξία τους.
Αρκούνται στο "χαρτί" και ότι το αναγνωρίζει ο ΑΣΕΠ. Κύριο μέλημά τους να "ξεμπερδεύει" το παιδί όσο πιο γρήγορα γίνεται από τα Αγγλικά για να συγκεντρωθεί στο διάβασμα του σχολείου.
Σε αυτήν την κατεύθυνση κινούνται και πάρα πολλά Κ.Ξ.Γ.
Ο 21ος ΑΙΩΝΑΣ - ΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ ΩΣ ΕΦΟΔΙΟ ΖΩΗΣ
Η κρίση όμως βρίσκεται στο 6 προς 7 έτος παρουσίας και μάλλον θα αργήσει να φύγει.
Ο κύριος εργοδότης ΔΕΝ είναι πλέον το Ελληνικό Δημόσιο και η αγορά εργασίας έχει κάνει ήδη την μετάβαση στην οικονομία της γνώσης και για άλλη μία φορά θα βρει την Ελλάδα και την Ελληνική αγορά απροετοίμαστη και ανέτοιμη.
Τι είναι η οικονομία της Γνώσης:
Η παγκόσμια οικονομία και η αγορά εργασίας μεταβάλλεται με πάρα πολύ γρήγορους ρυθμούς όσο περίπου και η εξέλιξη της τεχνολογίας και του ψηφιακού κόσμου.

Οι σημερινοί μαθητές μας θα καλεστούν βάσει μελετών να έχουν αλλάξει περίπου 14 επαγγέλματα μέχρι την ηλικία των 38 ετών.
Θα καλεστούν να κάνουν δουλειές που ΔΕΝ έχουν εφευρεθεί ακόμα και να εργαστούν και να χειριστούν ψηφιακά εργαλεία που ΔΕΝ έχουν εφευρεθεί ακόμα.
Το ΜΟΝΟ δεδομένο και επιτακτικά αναγκαίο και καθοριστικό εργαλείο και δεξιότητα σε όλο αυτό το πλαίσιο είναι και θα είναι η γνώση της Αγγλικής γλώσσας.
Εδώ λοιπόν μπαίνει το μεγάλο ζητούμενο.
Όσοι λοιπόν πιστεύουν ότι με την απόκτηση οποιουδήποτε πιστοποιητικού γλωσσομάθειας ξεμπέρδεψαν, ας κατεβάσουν το "πτυχίο" από την κορνίζα και ας αναρωτηθούν τι πραγματικές γνώσεις έχει αποκτήσει το παιδί τους στο Κέντρο Ξένων Γλωσσών που φοιτά ή απο το ιδιαίτερο μάθημα.

Τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών του 21ου αιώνα.
Γνωρίζω αρκετά ΚΞΓ που διδάσκουν Αγγλικά με μεθοδολογία, συγκεκριμένες εκπαιδευτικές αξίες και όραμα, πρόγραμμα με μαθητο-κεντρική προσέγγιση, έχουν αξιολογημένο και επιμορφωμένο διδακτικό προσωπικό και την τεχνογνωσία και κατάρτιση να διδάξουν τις δεξιότητες που θα χρειαστούν οι μαθητές και τα παιδιά μας στο ΜΕΛΛΟΝ.
Ένα μαθησιακό περιβάλλον ψηφιακό, όπου η δομή και διαδραστικότητα του μαθήματος δίνει την ευκαιρία στους μαθητές να μάθουν να κάνουν παρουσιάσεις, project, να γράφουν και να επικοινωνούν στα Αγγλικά.
Η απόκτηση του πιστοποιητικού γλωσσομάθειας ΔΕΝ είναι αυτοσκοπός, είναι παρελκόμενο μιας σωστής εκπαιδευτικής διαδικασίας όπου οι μαθητές αποφοιτούν γνωρίζοντας να μιλάνε και να γράφουν σωστά Αγγλικά και τους δίνουν τα εφόδια να ανταποκριθούν σε έναν ψηφιακό κόσμο γεμάτο απαιτήσεις.
Αυτά ΔΕΝ μπορεί να τα προσφέρει το ιδιαίτερο μάθημα που γίνεται στο σαλόνι ή την κουζίνα του σπιτιού αλλά ούτε και το Κέντρο Ξένων Γλωσσών που έχασε την εκπαιδευτική του ταυτότητα χάριν του γρήγορου και εύκολου χρήματος,
Δεν μπορεί να τα προσφέρει το Κέντρο Ξένων Γλωσσών που διδάσκει όπως δίδασκε πριν 20 χρόνια και για να επιζήσει προσφέρει ΔΩΡΕΆΝ τσάντες ,CD και τιμές γνωριμίας και προσφοράς και προπαντός ο,τι πιστοποιητικό γλωσσομάθειας νάνε …!!!
Σκεφτείτε ότι ο γονιός επενδύει χρήματα και χρόνο.
Όταν λέμε επενδύει χρήματα, το λέμε γιατί περιμένει αυτό που πληρώνει να επιτρέψει στο παιδί του να το εξαργυρώσει στο μέλλον μέσο της απόκτησης εργασίας και να του αποφέρει πιο πολλά χρήματα από ότι ξόδεψε.
Αυτό είναι απλή λογική.
Για αυτό υπάρχουν καλές και κακές επενδύσεις. Η ιδιαιτερότητες αυτής της επένδυσης είναι ότι έχουμε να κάνουμε με παιδικές ψυχές και η σωστή επένδυση θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην ζωή τους και ότι η κακή επένδυση σημαίνει πολλά περισσότερα από απλά χάσιμο χρημάτων.
Μόνο μέσα από την επιμόρφωση, την διαφάνεια και την διαρκή επικοινωνία θα καταφέρουμε να φέρουμε και την επίγνωση στους γονείς, ότι τα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας ΔΕΝ είναι πια το μοναδικό ζητούμενο, ότι τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών είναι πια Εκπαιδευτικοί Οργανισμοί με συγκεκριμένη ταυτότητα, κουλτούρα και προσφέρουν εκπαιδευτική αξία πολύ περισσότερη από ένα απλό πιστοποιητικό.
Τότε μόνο οι γονείς θα ξανά εμπιστευτούν τα ΚΞΓ και η πληθώρα των διαφόρων πιστοποιητικών θα εξαφανιστούν μαζί με αυτούς που πιστεύουν ότι στην ψηφιακή εποχή που ζούμε θα μπορέσουν να επιβιώσουν "πουλώντας" και προσφέροντας πιστοποιητικά αντί για γνώση και δεξιότητες που θα καθορίσουν το ΜΕΛΛΟΝ των παιδιών μας.

*Ο Δημήτρης Κουνιάκης είναι Διευθυντής Σπουδώ στο Κέντρο Ξένων Γλωσσών "Μέλλον".






Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [08:18:07]