Πέμπτη 23 Μαρτίου 10:21      6°-22° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Μπλακ χιούμορ

Μπλακ χιούμορ



Το σεξ είναι περίπλοκη υπόθεση. Δεν είναι μόνο η "μέση αντίληψη", είναι και η βιωματική εμπειρία (ή η έλλειψή της), η οποία αφ' εαυτής επιδρά στην άποψή καθενός μας. Τι κουβαλάει καθείς μέσα του ως προς αυτά, δεν αλιεύεται μέσα από κατάθεση κοσμοθεωρίας, γνώμης, αντίδρασης, συμπεριφοράς, αλλά χρειάζεται τους ειδικούς της ψυχοσύνθεσης. Που και πάλι δεν είναι σίγουροι.
Ο πρόλογος αυτός παρατέθηκε για να εξηγήσει ότι οι συνθήκες και οι στοχεύσεις που οδηγούν σε εκδηλώσεις για το δικαίωμα στον αυτοπροσδιορισμό, την εξυπηρέτηση των προσωπικών τάσεων και την κατοχύρωση μιας υπερηφάνειας για όλα αυτά, είναι ένας αγώνας απέναντι σε μια προκατάληψη συγκεκριμένου τύπου, αλλά όλη αυτή η υπόθεση είναι μια παρωνυχίδα σε σχέση με το συνολικό Σεξουαλικό Ζήτημα και τις άπειρες επιμέρους εκφάνσεις του.
Τα πράγματα θα ήταν καλύτερα και για στρέιτ και για γκέι και τις ενδιάμεσες παραλλαγές, που παρατηρούμε ότι είναι πλέον αρκετές (ήταν εξ αρχής;), εάν περιοριζόταν η συλλογική και ατομική νεύρωση πάνω στην ιδέα του σεξ. Η ιδέα αυτή περιλαμβάνει μιλιούνια επιμέρους παραμέτρους. Την ταυτότητα, την αγωνία για επιβεβαίωση, τον φόβο της απόρριψης, την ανασφάλεια για ανατομικά ή συμπεριφορικά ζητήματα, τους δισταγμούς για απελευθέρωση, την ανάγκη για δικαίωση προτύπων ή πατρικών παρακαταθηκών, την προσπάθεια για ανταπόκριση σε πραγματικά ή μυθολογικά πρότυπα.
Αλλά μπορεί να αλλάξει η ψυχολογική κατασκευή του ανθρώπου; Οσα κι αν λένε οι νηφάλιοι ειδικοί με τις νηφάλιες, απομυθοποιητικές και παρηγορητικές προσεγγίσεις, ο άνθρωπος δεν παύει να αποτελεί ένα φυσικό ον, το οποίο εκ γενετής φέρει τα στοιχεία του συναγωνισμού, της ανάγκης για αυτοπροστασία και αναπαραγωγή, που αμφότερες υπηρετούνται με την υπεροχή. Ετσι, η ζωή μας κυλάει σαν μια ακανόνιστη συνισταμένη ανάμεσα σε φυσικές ροπές και επίκτητες αξίες, είτε προοδευτικές και πολιτίκαλι κορέκτ, είτε αναχρονιστικές, που και αυτές, με τη σειρά τους, μπορούν να εξηγηθούν σαν μια κοινωνική επινόηση που αποσκοπεί σε άμυνα απέναντι σε διαφοροποιήσεις και άλλες συμπεριφορές που θα μπορούσαν να λειτουργήσουν διαλυτικά.
Ηταν φυσιολογικό να ανατεθεί ο ρόλος αυτός στην εκκλησία. Καθώς προαιωνίως υπηρετεί- εξουσιοδοτημένη από την κοινωνία- το θείο, ήταν αυτονόητο ότι τα μέλη των κοινοτήτων έστρεφαν την προσοχή στον εκπρόσωπο του θεού επί της γης, για να ανακοινώσει (και) το σεξουαλικά πρακτέο. Με τον μανδύα μιας ηθικολογίας, κυρίως όμως σαν οδηγία που αφορά τους όρους της κοινωνικής συνύπαρξης.
Θα πεις, είναι εύκολη η κατανοητικότητα σε καταστάσεις που δεν σε θίγουν προσωπικά, και πολύ πιο δύσκολη όταν είσαι εσύ το θύμα και το θέμα. Πράγματι, αλλά ας μην τσουβαλιάζουμε όλων των ειδών τους σεξισμούς. Μερικές φορές ο σεξισμός είναι φορέας μιας καλόκαρδης φιλοπαίγμονας διάθεσης. Η ίδια η ιδέα της ανατροπής της "φυσιολογικής ροής" των πραγμάτων είναι η ρίζα του κωμικού. Οσο πολιτίκαλι κορέκτ κι αν το δεις, η αναστροφή των ρόλων και των θέσεων στο σεξουαλικό παιχνίδι εμπνέει αφορμές για παρωδία. Τα περισσότερα σεξιστικά ανέκδοτα κινούνται πάνω στο σενάριο του κορδωμένου αρσενικού που βρίσκεται διωκόμενος από έγχρωμους επιβήτορες και που εν γένει άλλα περίμενε και άλλα του προκύπτουν. Οταν γελάσει κανείς με μια τέτοια ιστορία είναι σεξιστής; Ή μήπως ενεργοποιεί τους κωδικές του για ένα λυτρωτικό χαμόγελο, το οποίο μπορεί και να το μοιραστεί με τον γκέι της παρέας, που συχνά μετέρχεται επίσης τα ίδια σεξιστικά αφηγήματα και πρότυπα γιατί κι εκείνου μπορεί το όλο παιχνίδι της ζωής να του φαίνεται αστείο, μηδέ εξαιρουμένου του εαυτού του, και των εαυτών μας όλων, όποια κι είναι η θέση μας, στο ανέκδοτο της ύπαρξής μας.



Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [10:21:50]