Τρίτη 24 Ιανουαρίου 09:17      5°-11° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Η ασοφία των… «σοφών»

Η ασοφία των… «σοφών»



Αν και κινδυνεύω να καταταγώ στην αρχαϊκή εποχή, υπερασπιζόμενη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ταυτότητας του ελληνικού έθνους, είναι κάτι που προτιμώ και επιλέγω από το να καταλήξω ανεμοδαρμένο κουφάρι στον ανεμοστρόβιλο της παγκοσμιοποίησης και των «θέλω» των δήθεν προοδευτικών.
Μελετώντας την εισήγηση των «σοφών» της Εθνικής Επιτροπής «διαλόγου»- με επικεφαλής τον καθηγητή ιστορίας (;) στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αντώνη Λιάκο - για την εκπαίδευση, οδηγήθηκα στο συμπέρασμα ότι όχι μόνο δεν υπάρχει στόχος βελτίωσης, αλλά αντιθέτως ολοκληρωτικής αποσάθρωσης του όποιου νήματος έχει απομείνει από αυτό το κουρέλι που ύφαναν οι συνεχείς μεταρρυθμίσεις.
Βλέπετε, το μόνο που ένοιαζε όλους τους υπουργούς Παιδείας της χώρας μας ήταν να βάλουν την υπογραφή τους σε μία μεταρρύθμιση, ακυρώνοντας άκριτα ό,τι είχαν θεσπίσει οι προκάτοχοί τους. Πλην ορισμένων εξαιρέσεων, έκοψαν κι έραψαν, χωρίς να μελετήσουν τις πραγματικές ανάγκες του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Έτσι, φτάσαμε στο σημείο της απαξίωσης του σχολείου και στην ανάδειξη της παραπαιδείας ως κυρίαρχης, όχι για την παίδευση των μαθητών αλλά για την εξυπηρέτηση, ως αποκλειστικού στόχου, της εισαγωγής τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Και τώρα, έρχεται η Επιτροπή των «σοφών» για να ισοπεδώσει ό,τι έχει απομείνει και καθιστά ξεχωριστό το ελληνικό σχολείο: την ιστορία, τη γλώσσα και τη θρησκεία. Όταν άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα του κόσμου εντάσσουν στα προγράμματά τους τη διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών, οι «σοφοί» μας προτείνουν ως υποχρεωτικά στα Λύκεια τα Αγγλικά και την Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία μέσω σύγχρονων κειμένων (ποίηση, θέατρο, δοκίμιο και παραγωγή γραπτού λόγου). Εξοστρακίζουν επιπλέον την αριστεία και το βαθμολόγιο, το οποίο αντικαθιστούν με περιγραφές του προφίλ του μαθητή!!! Θα μου πείτε: «Δεν το περιμέναμε;» Η κυβέρνηση φρόντισε από την πρώτη στιγμή να δείξει ότι αντιμάχεται καθετί άριστο και καθετί που μας συνδέει με το παρελθόν και την εθνική μας ταυτότητα.
Η γλώσσα, η θρησκεία, η ιστορία είναι ζητήματα υπαρξιακά. Είναι εξίσου σημαντικά με την αναπνοή μας. Είτε μας αρέσει είτε όχι, η Ελλάδα, όπως και κάθε χώρα, έχει την ιδιαίτερη και ζωτικής σημασίας ταυτότητά της. Μπορεί να ζήσει ο άνθρωπος χωρίς μνήμη του παρελθόντος; Αυτή είναι που διαμορφώνει το παρόν και προσδιορίζει το μέλλον του. Ο άνθρωπος χωρίς ταυτότητα είναι σαν το καρυδότσουφλο στο πέλαγος.
Γι' αυτό, θα προτρέπαμε όσους αισθάνονται άβολα που γεννήθηκαν στην Ελλάδα και δεν εκφράζονται από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της να αναζητήσουν αλλού τη θεραπεία τους. Ως «σοφοί» και «πολιτισμένοι» θα έπρεπε να γνωρίζουν - αν μη τι άλλο- ότι οφείλουν σεβασμό στη μήτρα που τους γέννησε. Είναι επιλογή τους να κόψουν τον ομφάλιο λώρο που τους δένει μαζί της, αλλά δε νομιμοποιούνται να πράξουν το ίδιο και για το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας.




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [09:17:34]