Σάββατο 16 Δεκεμβρίου 01:54      7°-16° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Είναι ο ανταγωνισμός, «ηλίθιε»!

Είναι ο ανταγωνισμός, «ηλίθιε»!



Πόσες και πόσοι, άνω των σαράντα, θυμούνται τον αείμνηστο Γιάννη Γκιωνάκη να βάζει το χέρι του στο κεφάλι του και με μια χαρακτηριστική, παγκοίνως γνωστή, χειρονομία να μας λέει: «Είδες η ΔΕΗ»;
Από τότε πέρασαν καμιά τριανταριά χρόνια, αλλά το συγκεκριμένο τηλεοπτικό σποτ με μια φράση-σλόγκαν έμεινε στην Ιστορία.
Εκτοτε, κάθε φορά που ο Τύπος κι εν γένει τα μέσα ενημέρωσης ήθελαν να καυτηριάσουν τα κακώς κείμενα της ΔΕΗ κατέφευγαν στο προαναφερόμενο γνωστό λεκτικό σχήμα, που στο μεταξύ έγινε… κλισέ.
Πιθανότατα θα ήταν μια πολύ καλή ιδέα εάν από τη ΔΕΗ αξιοποιούσαν αυτό το παλιό σποτ για να διαφημίσουν την προσφορά που κάνουν τώρα στους συνεπείς καταναλωτές, στους λεγόμενους «καλούς πελάτες». Στην προκειμένη περίπτωση, θα ταίριαζε γάντι.
Για να επιβραβεύσει, λοιπόν, αυτούς που εξοφλούν εγκαίρως τους λογαριασμούς τους, η ΔΕΗ θα τους κάνει εφεξής μια έκπτωση 15% επί των τιμολογίων σε ό,τι αφορά την κατανάλωση του ρεύματος - όχι τις πρόσθετες χρεώσεις.
Μια εύλογη απορία που δημιουργείται είναι πώς αποφάσισε η ΔΕΗ να προχωρήσει στην κίνηση αυτή, την ώρα που εκατοντάδες χιλιάδες καταναλωτές αδυνατούν να πληρώσουν τον λογαριασμό του ρεύματος και συνωστίζονται στα γκισέ της Επιχείρησης για μια ρύθμιση.
Η ερμηνεία βρίσκεται στον ανταγωνισμό που ήδη αντιμετωπίζει από ιδιώτες που έχουν μπει στην αγορά του ρεύματος και κατ' επέκταση της ενέργειας. Η ΔΕΗ δεν έχει πλέον το μονοπώλιο, δεν παίζει πια μόνη της. Στο παιχνίδι έχουν μπει κι άλλοι επτά πάροχοι, συνθέτοντας εν τη γενέσει του ένα σκηνικό ανταγωνισμού.
Κι αν το μερίδιό τους, σε σχέση μ' αυτό της ΔΕΗ, είναι προς το παρόν μικρό (δεν ξεπερνά το 10%), ουδείς μπορεί να αποκλείσει το ορατό ενδεχόμενο αυτό να μεγαλώσει.
Ηδη, τα εμπορικά επιτελεία των ιδιωτών - παρόχων φέρονται να σχεδιάζουν την «απάντηση» τους στην επιθετική κίνηση του leader της αγοράς (που είναι η ΔΕΗ), με στόχο να εξανεμιστεί η όποια διαφορά προκύψει από τη μείωση του τιμοκαταλόγου της, από 1ης Ιουλίου.
Οπως εκτιμούν πηγές της αγοράς, ο ανταγωνισμός θα επικεντρωθεί στην πολιτική των προσφορών, με αναφορά στο γεγονός ότι οι καταναλωτές που θα αποφασίσουν να αλλάξουν πάροχο θα έχουν όφελος ακόμη και με τις προαναγγελθείσες μειώσεις εκ μέρους της ΔΕΗ.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, εννοείται ότι (και) απ' αυτόν τον ανταγωνισμό, που μόλις ξεκινά, κερδισμένοι θα βγουν οι καταναλωτές.
Κάτι που ήδη έχει συμβεί και στον χώρο των επικοινωνιών, στον οποίο οι εταιρείες σταθερής και κινητής τηλεφωνίας επιδίδονται καθημερινά σε έναν ανελέητο πόλεμο προσφορών, που έχει ρίξει θεαματικά τις τιμές.
Αλλωστε, νόμος απαράβατος και μη εξαιρετέος της ελεύθερης οικονομίας είναι ότι ο ανταγωνισμός λειτουργεί πάντα υπέρ των καταναλωτών.
Βέβαια, σε μια χώρα με μια εν πολλοίς μέχρι πρότινος σοβιετικού τύπου οικονομία, αργήσαμε να αντιληφθούμε τη σημασία του και να του δώσουμε το ανάλογο πεδίο να αναπτυχθεί.
Ομως, κάλλιο αργά παρά ποτέ…






Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [01:54:08]