Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 15:12      4°-12° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Πού "σκαλώνει" η Πατρών - Πύργου, το 2021 ο ορίζοντας ολοκλήρωσης

Πού "σκαλώνει" η Πατρών - Πύργου, το 2021 ο ορίζοντας ολοκλήρωσης



Σε λαβύρινθο με παγίδες και αδιέξοδα κινείται η κατασκευή του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος. Το μεγάλο έργο κόστους 475 εκ.ευρώ, είναι σε εν μέρει δημοπράτηση, αναμένει την ένταξη του στο ΕΣΠΑ ενώ υπάρχει αίτημα από τοπικούς φορείς για αλλαγή της χάραξης στο πρώτο τμήμα από το Μιντιλόγλι μέχρι την Κάτω Αχαγιά, όπως γράφει στο ypodomes.gr ο Νίκος Καραγιάννης.
Μέχρι σήμερα έχει δημοπρατηθεί το δεύτερο τμήμα από την Αμαλιάδα μέχρι τα Δουνείικα με μειοδότη την Κ/Ξ Τοξότης-Ομάδα Κατασκευαστών με 55,32%. Στις 14 Ιουνίου αναμένεται η δημοπράτηση του τρίτου τμήματος από την Κυλλήνη μέχρι την Αμαλιάδα, ενώ στις 12 Ιουλίου θα γίνει η επαναδημοπράτηση του πρώτου τμήματος από τα Δουνείικα μέχρι τον Πύργο (κόστος 67,2εκ.ευρώ).
Μέσα στο καλοκαίρι αναμένεται η προκήρυξη τουλάχιστον 2 δημοπρασιών και στόχος του Υπουργείου Υποδομών είναι μέχρι το τέλος του 2016 να έχει ολοκληρωθεί η σειρά των δημοπρατήσεων και να έχουμε μειοδότες.
ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΤΜΗΜΑ
Το πρώτο τμήμα από το Μιντιλόγλι μέχρι την Κάτω Αχαγιά είναι η αρχή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, η φυσική συνέχεια της Ολυμπίας Οδού. Σε αυτό το τμήμα περίπου 12χλμ υπάρχει αίτημα από την "Επιτροπή Αγώνα για τη νότια χάραξη" που επιθυμούν να αλλάξει η σημερινή χάραξη που θεωρούν ότι θα φέρει υποβάθμιση της περιοχής.
Για αυτό τον λόγο οι δημοπρατήσεις ξεκίνησαν από την πλευρά του Πύργου και όχι της Πάτρας (όπως θα ήταν το πιο λογικό για να κουμπώσουν πιο γρήγορα με τον αυτοκινητόδρομο). Η λογική στο Υπουργείο Υποδομών είναι να εξεταστεί αν είναι εφικτή μία αλλαγή χάραξης σε αυτό το τμήμα.
Από την άλλη πλευρά το θέμα που προβληματίζει το Υπουργείο Υποδομών είναι πως αν τελικά επικρατήσει η αλλαγή χάραξης θα χρειαστούν νέες απαλλοτριώσεις (ενώ σε όλο ο υπόλοιπο έργο έχουν εκτελεστεί). Αυτό σημαίνει άγνωστο χρόνο ολοκλήρωσης τους (βλέπε το παράδειγμα των αυτοκινητόδρομων που είχαμε πολυετείς καθυστερήσεις λόγω δικαστικών διεκδικήσεων) και σημαντική αύξηση του κόστους για τις αποζημιώσεις που θα πρέπει να δοθούν στους δικαιούχους. Παράλληλα θα αχρηστευθούν (για την περίπτωση του έργου τουλάχιστον) και τα ακίνητα που ήδη έχουν απαλλοτριωθεί και είναι σε αναμονή.
Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Δέδες, δέχθηκε πριν λίγες μέρες την επιτροπή αγώνα. Σύμφωνα με πληροφορίες η οριστική απάντηση του Υπουργείου θα δοθεί τον Σεπτέμβριο.
ΤΟ ΕΡΓΟ
Το επόμενο θέμα που θα κληθεί να παλέψει το Υπουργείο είναι η όσο το δυνατόν πιο γρήγορη ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Ε.Π. ΥΜΕΠΕΡΑΑ. Όπως είχε αποκαλύψει το ypodomes.com πριν λίγες μέρες ο Φάκελος Μεγάλου Έργου ετοιμάζεται από εταιρεία που συμβάλλεται με το ΥΠΟΜΕΔΙ και πρέπει να ολοκληρωθεί για να αποσταλεί μέχρι τον ερχόμενο Οκτώβριο.
Ακολούθως θα έχουμε μία περίοδο αναμονής μέχρι να εγκριθεί το έργο, να περάσουν οι εργολαβίες για κύρωση από τη Βουλή των Ελλήνων και τελικά να υπογραφούν.
Με βάση τα παραπάνω τα έργα αναμένεται να ξεκινήσουν το 2017 (πιθανόν και όλα μαζί) και θα έχουν μπροστά τους 42 μήνες (αν δεν έχουμε δυσάρεστες εκπλήξεις με αρχαιλογικές ανασκαφές) και θα ολοκληρωθούν στην καλύτερη περίπτωση το 2021.




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [15:12:41]