Κυριακή 22 Οκτωβρίου 20:29      12°-22° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Πατρών-Πύργου: το Σεπτέμβριο κρίνεται η νότια χάραξη

Πατρών-Πύργου: το Σεπτέμβριο κρίνεται η νότια χάραξη



Το Σεπτέμβριο αναμένονται οι τελικές αποφάσεις του Υπουργείου Υποδομών σχετικά με το ενδεχόμενο αλλαγής χάραξης του αυτοκινητόδρομου Πάτρας-Πύργου στο τελευταίο τμήμα του, μήκους περίπου 10-14 χλμ., από την Κάτω Αχαΐα ως το Μιντιλόγλι.
Πριν από μερικές ημέρες, μέλη της «Επιτροπής Αγώνα για τη νότια χάραξη» συναντήθηκαν με το γενικό γραμματέα Υποδομών, Γιώργο Δέδε, ζητώντας την επανεξέταση του θέματος. Ο κ. Δέδες, σύμφωνα με πληροφορίες, τόνισε ότι ήδη οι αρμόδιες υπηρεσίες μελετούν το ζήτημα σε επίπεδο κόστους και χρονοδιαγράμματος και στις αρχές του φθινοπώρου θα ληφθούν οι τελικές αποφάσεις.
Ο δήμαρχος Δυτικής Αχαΐας, Xρήστος Νικολάου, δήλωσε στην εφ. "Πατρίς" Πύργου ότι ενημερώθηκε για τη συνάντηση της Επιτροπής με τον Γ.Γ. Υποδομών και η πληροφόρηση που έχει είναι ότι «το θέμα επανεξετάζεται και υπάρχει μια επιθυμία να το δουν εξαρχής, σε επίπεδο προμελέτης, πόσο συμφέρει οικονομικά και πόσο έχει να κάνει με το όλο κομμάτι που δημιουργεί πρόβλημα. Το Σεπτέμβριο θα έχουν εικόνα και απάντηση».
"Θέλουμε τη συμπαράσταση της Ηλείας"
Ο Νίκος Ζαφειρόπουλος, μέλος της Επιτροπής, δήλωσε στην εφ. "Πατρίς" ότι το Υπουργείο ξεκίνησε τις δημοπρατήσεις από τον Πύργο για να κερδιθεί χρόνος και να επανεξεταστεί η χάραξη στο τελευταίο τμήμα, για το οποίο επισήμανε ότι θα έχει πολλές στροφές και θα επιφέρει υποβάθμιση στην περιοχή, αντιπροτείνοντας άλλη χάραξη, η οποία θα συνδέσει το δρόμο με τη ΒΙ.ΠΕ. Πατρών.
«Δεν μπορεί ένα αίτημα που εκφράζει όλη την περιοχή, με ομόφωνα ψηφίσματα του Δήμου Πατρέων και του Δήμου Δυτικής Αχαΐας, αλλά και της Περιφέρειας παλιότερα, να πετάγεται στο καλάθι και να μην λαμβάνεται υπόψη στη χάραξη ενός έργου το οποίο θα μείνει για 200 χρόνια. Θα προσπαθήσει να εξετάσει το θέμα, με γνώμονα να γίνει το έργο, γι' αυτό και ξεκίνησε από κάτω, ώστε να έχουμε το χρόνο να προχωρήσει το έργο και να μην δυσαρεστηθούν οι κάτοικοι. Το φθινόπωρο θα το ξανασυζητήσουμε. Εμείς δεχτήκαμε ότι πρέπει η χάραξη να γίνει εκτός του Καϊάφα και δεν λέγαμε να ακυρωθεί το έργο, ενώ δείχνουμε αλληλεγγύη στο ζήτημα των απορριμμάτων. Έτσι λέμε ότι πρέπει και η Ηλεία να συμπαρασταθεί στο αίτημά μας. Εάν εξετάσει κάποιος τον τρόπο που γίνεται στο τμήμα πάνω στον παλιό δρόμο, αυτές οι στροφές είναι απαράδεκτες για έναν καινούριο αυτοκινητόδρομο. Δεν γίνεται σε ένα έργο 80 χλμ. να είναι όλο νέα χάραξη κι ένα τμήμα που αφορά την πιο στενή και πυκνοκατοικημένη λωρίδα να μην γίνεται μια παράκαμψη κα να πάει πιο κοντά στη ΒΙ.ΠΕ. για να εξυπηρετεί τον κόσμο», δήλωσε ο κ. Ζαφειρόπουλος, προσθέτονας ότι «εμείς θέλουμε τη συμπαράσταση της Ηλείας, να γίνει ένα σωστό έργο, να το απολαύσουν και οι δύο νομοί και να είναι προς όφελος όλων».
Οι συνέπειες της αλλαγής χάραξης
Η περίφημη νότια χάραξη της Πατρών-Πύργου, όπως υπενθυμίζει το patrisnews.com, απορρίφθηκε από το Συμβούλιο της Επικρατείας με τις αποφάσεις 3047/2011 και 3048/2011, ενώ ο τρόπος δημοπράτησης επί υπουργίας Χρυσοχοΐδη δεν άφηνε περιθώρια άλλων σκέψεων. Ωστόσο, η απόφαση Σπίρτζη για τεμαχισμό της δημοπράτησης σε οχτώ εργολαβίες και η έναρξη της κατασκευής των εργασιών από τον Πύργο δημιούργησαν "παράθυρο" για νέες σκέψεις στο τελευταίο τμήμα. Σημειώνεται ότι η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας έχει απορίψει την αλλαγή της χάραξης, καθότι «συνιστά σοβαρή χρονική μετατόπιση, η οποία, σύμφωνα με τη μέχρι τώρα εμπειρία για έργα οδοποιίας, δεν προκύπτει ότι θα είναι λιγότερη από έξι χρόνια, έως ότου εγκατασταθεί ανάδοχος για την κατασκευή του». Παράλληλα, η έκπτωση του φυσικού αντικειμένου μπορεί να θεωρηθεί κατάτμηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και δεν αποκλείεται να προκύψει χρηματοδοτική εμπλοκή, αφού το έργο είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ 2014-2020.

http://www.patrisnews.com/nea-enimerosi/peloponnisos/patra-pyrgos-ton-septemvi-oi-apofaseis-gia-ti-notia-haraxi




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [20:29:57]