Παρασκευή 21 Ιουλίου 23:58      20°-33° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Μόνες τους οι υποδομές δεν αρκούν

Μόνες τους οι υποδομές δεν αρκούν



Υπάρχουν σε καιρό κρίσεις ευκαιρίες; Υπάρχουν διέξοδοι επαγγελματικής αποκατάστασης, προσωπικής και συλλογικής ανέλιξης και παραγωγής πλούτου;
Εν πρώτοις, η απάντηση είναι ένα μετωπικό όχι. Μια προσεκτικότερη ματιά, όμως, δείχνει ότι υπάρχουν ακόμη πεδία - όπως ο πρωτογενής τομέας- που αν αξιοποιηθούν όπως πρέπει μπορούν να εγγυηθούν καλές προοπτικές.
Φάνηκε αυτό στην ημερίδα που διοργάνωσε το βράδυ της Παρασκευής στο Αίγιο η «Πελοπόννησος» για τον ανασχεδιασμό της αγροτικής πολιτικής.
Και πιθανότατα θα φανεί και στο διήμερο του μεγάλου Συνεδρίου, το προσεχές σαββατοκύριακο στο «Πόρτο Ρίο», για τις αναπτυξιακές προοπτικές της Δυτικής Ελλάδας.
Ξαναγυρνάμε στην κρίση. Δύο είναι οι επιλογές μας. Είτε θα εξακολουθήσουμε να χειριζόμαστε μοιρολατρικά τα πράγματα, περιμένοντας κάποια θεόπεμπτη δύναμη να μας σώσει, είτε θα ανασυντάξουμε τις λίγες δυνάμεις μας και θα προσπαθήσουμε να κινηθούμε προς κάποιο φως.
Σ' αυτές τις λίγες δυνάμεις πολύ σύντομα θα συναντήσουμε ορισμένα καινούργια πλεονεκτήματα στην φαρέτρα μας.
Η Δυτική Ελλάδα, έστω και ασθμαίνουσα -και αν δεν ανατραπούν οι σχεδιασμοί του υπουργείου Υποδομών- ως τον ερχόμενο Μάρτιο θα διαθέτει δυο σύγχρονους κλειστούς αυτοκινητόδρομους.
Επίσης, η κινητικότητα για την έλευση στην περιοχή φυσικού αερίου και η προσδοκώμενη ολοκλήρωση - έως το 2020- της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, μειώνουν τα ελλείμματα μας σε υποδομές και αυξάνουν τις δυνατότητες μας σε αναπτυξιακές ευκαιρίες.
Η Δυτική Ελλάδα έχει μπροστά της έναν ορίζοντα καλών - έστω και καθυστερημένα- ειδήσεων, που θα μειώσουν την απόσταση της από τις άλλες περιφέρειες της χώρας και θα δημιουργήσουν συνθήκες αναθέρμανσης της επιχειρηματικής δράσης και της τοπικής οικονομίας.
Πιθανότατα, αυτά τα νέα δεδομένα θα υπολογιστούν στον διάλογο που θα αναπτυχθεί στο διήμερο Συνέδριο της «Πελοποννήσου».
Με την υπόμνηση ότι οι υποδομές από μόνες τους δεν αρκούν ώστε να πυροδοτηθεί ένας κύκλος ωφελειών σε μια περιοχή επί μακρόν στάσιμη και απούσα απ' την οπτική νέων επενδύσεων και επιχειρηματικών πρωτοβουλιών.
Χρειάζονται πολλά περισσότερα ώστε οι υποδομές να μεταφραστούν σε φορείς οικονομικής ανάπτυξης, δημιουργίας νέων παραγωγικών δραστηριοτήτων και θέσεων απασχόλησης.
Η Πάτρα και η Δυτική Ελλάδα πρέπει να επανατοποθετηθούν στον αναπτυξιακό χάρτη της χώρας. Προβάλλοντας επιθετικά και επίμονα τα συγκριτικά τους πλεονεκτήματα, την γεωγραφική θέση τους, τις δυνατότητες τους στον τουρισμό, στην έρευνα και στην καινοτομία, στις μεταφορές, στον πρωτογενή τομέα, στην τεχνογνωσία των ανθρώπων τους.
Προβάλλοντας το καλό σενάριο μιας περιοχής που «επιστρέφει» και μπορεί να υποδεχθεί επενδύσεις, πείθοντας τους επενδυτές ότι εδώ θα βρουν ό,τι ακριβώς χρειάζεται μια σύγχρονη, εξωστρεφής επιχείρηση.
Μόνο έτσι υπάρχει μια ελπίδα τα νέα δίκτυα υποδομών να έχουν κάποιο χειροπιαστό αντίκρισμα στην παράγωγη και στην οικονομία.
Και μόνο έτσι μπορούν οι νέοι αυτοκινητόδρομοι, το τρένο, το φυσικό αέριο και οι υπόλοιπες, μικρότερης εμβέλειας υποδομές να αναζωογονήσουν τον τοπικό οικονομικό κύκλο, να τονώσουν την απασχόληση και την αγορά.




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [23:58:57]