Τετάρτη 29 Μαρτίου 18:23      5°-20° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Στα ίχνη του παρελθόντος βάδισαν μαθητές του Αρσακείου (ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ)

Στα ίχνη του παρελθόντος βάδισαν μαθητές του Αρσακείου (ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ)



Στα ίχνη του ρωμαϊκού παρελθόντος βάδισαν χθες το βραδάκι μαθητές και μαθήτριες της Γ΄ τάξεως του Αρσακείου Γυμνασίου Πατρών, συμπαρασύροντας και αρκετούς συμπολίτες, που απόλαυσαν μία πρωτότυπη και ξεχωριστή γνωριμία με μνημεία της πόλης.
Ξεκινώντας από το Δημοτικό Θέατρο ακολούθησαν τα ίχνη και βάδισαν στις σκάλες της οδού Γεροκωστοπούλου, στο Ρωμαϊκό Αμφιθέατρο-Στάδιο και κατέληξαν στο Ρωμαϊκό Ωδείο. «Το συγκεκριμένο μνημείο είναι ένας χώρος που συνεχίζει δυναμικά και στις μέρες μας να παράγει πολιτισμό. Σ' αυτό, λοιπόν, το χώρο οι μαθητές του Αρσακείου Γυμνασίου αναζητούν τη δύναμη ψυχής και τη μεγαλοπρέπεια του πνεύματος για να καθυποτάξουν την άρνηση, να ατσαλώσουν τη θέληση και να γίνουν με τη σειρά τους δημιουργοί και άξιοι συνεχιστές όσων τους κληροδοτήθηκαν» σημείωσε η φιλόλογος και διευθύντρια του σχολείου, Κατερίνα Γεωργίου, που μαζί με τους καθηγητές Σπύρο Σκιαδαρέση (θεολόγο) και Χαρίκλεια Παλυβού (φιλόλογο) είχαν την επιμέλεια της εκδήλωσης ως υπεύθυνοι του πολιτιστικού προγράμματος με τίτλο: «Στα ίχνη του παρελθόντος - Γνωριμία με τα ρωμαϊκά μνημεία του τόπου μου».
Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΒΙΩΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ
Οι μαθητές εξέφρασαν, μέσα από τους στίχους του Γιώργου Σεφέρη, την αγωνία τους για το πώς η σύγχρονη Ελλάδα διαχειρίζεται την τεράστια πολιτιστική της κληρονομιά και μέσα από το ποίημα του Γιάννη Ρίτσου «Αρχαίο Θέατρο» στιγμάτισαν τον κάθε «ανύποπτο» Ελληνα, που δεν αντιλαμβάνεται το μέγεθος και τη σημασία του χώρου μέσα στον οποίο βρίσκεται. «Μια κλασική επίσκεψη σε μνημεία χαρακτηρίζεται από παθητικότητα. Η αλληλεπίδραση του παιδιού ή του ενηλίκου με τον χώρο παραμένει στο επίπεδο της απλής παρατήρησης ή στην περίπτωση της ξενάγησης, στο επίπεδο του βομβαρδισμού πληροφοριών μ' αμφίβολα και μη μόνιμα αποτελέσματα. Γι' αυτό προσπαθήσαμε με το πολιτιστικό πρόγραμμα που πραγματοποιήσαμε στο σχολείο μας να προσεγγίσουμε βιωματικά τους μαθητές μας, εμπλέκοντάς τους σε ένα σύνολο δράσεων κατά τη διάρκεια της χρονιάς» εξηγεί η κ. Γεωργίου.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ ΤΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ
Μεταξύ των συνοδοιπόρων σε αυτή την πολιτιστική διαδρομή ήταν ο πρόεδρος της Κίνησης Πολιτών «Διάζωμα», Σταύρος Μπένος και ο ομότιμος καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας, Βασίλειος Λαμπρινουδάκης. Το πρόγραμμα έγινε σε συνεργασία με τo τμήμα Πολιτιστικών προγραμμάτων Β/θμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας, με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Αχαΐας, καθώς και με το «Διάζωμα». Τη σκηνοθεσία των δρώμενων είχε η θεατρολόγος Παναγιώτα Δούβου, τη μουσική επένδυση η καθηγήτρια Μουσικής Χαρίκλεια Λυμπεροπούλου και την κινησιολογία η καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής Ευρώπη Λώλου. Καθοριστική στη διοργάνωση της εκδήλωσης ήταν η συμβολή της υπεύθυνης της εκπαιδευτικής δράσης του Αρχαιολογικού Μουσείου Πατρών και μέλους του «Διαζώματος», Γεωργίας Μανωλοπούλου.
ΟΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ
Πελοπίδας Αθανασόπουλος, Βιολέττα Αντωνοπούλου, Ελλη Αποστολοπούλου, Ανδρέας Βλασταράς, Αικατερίνη Γαβριηλοπούλου, Ανδριάνα Γιώτη, Φοίβος Γούδας, Παναγιώτης Δημητράκης, Αστέριος Δουγαλής, Γεώργιος Δουγαλής, Ελένη Θεοδωροπούλου, Βασιλική- Παρασκευή Θωμά, Ελένη Καρούμπαλου, Μαρία Κατσικοπούλου, Βασίλειος Κολομόνδος, Βασιλική-Ασημίνα Κουλουμπή-Λώλου, Νικόλαος Λαϊνιώτης, Κωνσταντίνος Λάσκαρης, Αγλαΐα-Μαρίλια Μαγειροπούλου, Κωνσταντίνος-Παναγιώτης Μαστοράκης, Ιωάννα Μεσσάρη, Ιάσων-Γεράσιμος Μπατιστάτος, Φίλιππος Ντόντης, Μαγδαληνή Παπαδοπούλου, Γεώργιος Ροκκάς, Αγγελος Τσαμόπουλος, Δήμητρα Τσονοπούλου, Κωνσταντίνος-Αγγελος Φαρμάκης και Διονυσία Φιντριλή.
(Το ρεπορτάζ της Μαρίνας Ριζογιάννη δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα "ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ" στο φύλλο της 13ης Μαΐου )




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [18:23:50]