Παρασκευή 20 Οκτωβρίου 20:58      12°-22° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


"H χημεία των συντελεστών, καμιά φορά, ξεπερνά το ίδιο το έργο"

"H χημεία των συντελεστών, καμιά φορά, ξεπερνά το ίδιο το έργο"



Συνέντευξη στην ΕΥΤΥΧΙΑ ΜΕΣΙΣΚΛΗ

Μετά την επιτυχία του ''Θείου Βάνια'', η σκηνοθέτης Λίλλυ Μελεμέ επιστρέφει για να παρουσιάσει ένα ακόμη αριστούργημα της παγκόσμιας δραματουργίας, με τους Μαρία Κίτσου, Ορέστη Τζιόβα, Αμαλία Αρσένη.

Ο λόγος για το ''Δεσποινίς Τζούλια'', που ενθουσίασε κοινό και κριτικούς στην Αθήνα, παρουσιάστηκε στη Θεσσαλονίκη και το θέατρο ΕΓΝΑΤΙΑ και θα φιλοξενηθεί στο θέατρο Λιθογραφείον από σήμερα Τετάρτη 18 Μαΐου, μέχρι και Κυριακή 22 Μαΐου. Οι πρωταγωνιστές μίλησαν στην ''ΠτΚ'' για ένα ''εκρηκτικό ερωτικό τρίγωνο'' που εκτυλίσσεται επί σκηνής, κρατώντας τον θεατή καρφωμένο στη θέση του. Μακριά από φιοριτούρες και πειράγματα, παραδίδουν το έργο του Στρίντμπεργκ στη γνησιότερη των μορφών του και υπόσχονται στους Πατρινούς πολλά και γλυκά βασανίσματα μυαλού.

Πού αισθάνεστε ότι οφείλεται η επιτυχία της παράστασης; Στην ερμηνευτική δυναμική των ηθοποιών ή την πάντα ανοιχτή σε αναγνώσεις θεματική του έργου;
Μ.Κ: Η επιτυχία μιας παράστασης εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Σαφέστατα το έργο από μόνο του είναι ένα έργο ''σταρ'', ένα κλασικό έργο που είναι διαχρονικό και συγκινεί. Η χημεία των συντελεστών και όχι μόνο των ερμηνευτών είναι εξίσου σημαντική και ορισμένες φορές η ύπαρξη χημείας και η δυναμική μιας παράστασης ξεπερνά και το ίδιο το έργο.

Έργο γραμμένο το 1888. Ποιες αρχετυπικές συμπεριφορές εντοπίζει ο θεατής στη σχέση των δύο φύλων, που μαρτυρούνται και σήμερα;
A. A.: Οι σχέσεις εξουσίας, ο έρωτας, ο ανταγωνισμός, το πάθος, η σύγκριση αλλά και η ανθρώπινη αγωνία του καθενός να αγαπηθεί, να πετύχει και να γίνει αποδεκτός ανεξαρτήτως φύλου, όλα αυτά διαφαίνονται στο έργο, αλλά και στην εποχή μας. Και θα διαφαίνονται πάντα.

Ποιο είναι εκείνο το νέο -σκηνοθετικό/αφηγηματικό ή άλλο- στοιχείο που έρχεται να προστεθεί στη δική σας παράσταση;
O.T.: Κάθε ανέβασμα είναι μοναδικό, γιατί έχει μια διαφορετική ματιά και διαφορετικούς συντελεστές. Κάθε παράσταση είναι μοναδική. Το ανέβασμα της παράστασης από εμάς έχει να κάνει κυρίως με τη χημεία και την ομαδική δουλειά που έχει γίνει μεταξύ των συντελεστών της. Το κείμενο είναι απείραχτο, έχει κρατηθεί ατόφιο όπως γράφτηκε και η παράσταση επικεντρώνεται στον ψυχισμό και τις σχέσεις, δηλαδή στην ουσία του έργου όχι σε κάτι πειραματικό και μοντέρνο άνευ λόγου. Τέτοια σπουδαία κείμενα θεωρήσαμε εξαρχής πως δεν πρέπει να πειράζονται.

Πόσο απαλλαγμένη είναι η ''Δεσποινίς Τζούλια'' από τα βιώματα του Στρίντμπεργκ; Πόσο απαλλαγμένο είναι κάθε έργο αλήθεια από τα βιώματα του δημιουργού του;
Μ.Κ: Σαφέστατα υπάρχουν επιρροές, αυτό είναι αναπόφευκτο, γιατί ο δημιουργός φιλτράρει τα βιώματά του μέσα από αυτά των χαρακτήρων και των καταστάσεων που πλάθει. Και στο έργο μας αυτό είναι φανερό. Ο Στρίντμπεργκ βασανίζεται και τον απασχολούν οι σχέσεις των φύλων σε ανθρώπινο αλλά και σε κοινωνικό επίπεδο.

Πώς λειτούργει η χημεία μεταξύ των τριών πρωταγωνιστών και τι είναι αυτό που ο θεατής συγκρατεί από την αλληλεπίδρασή τους επί σκηνής;
O.T.: Αυτό το ερωτικό τρίγωνο αποτελείται από τρεις εντελώς διαφορετικούς, διαμετρικά αντίθετους χαρακτήρες. Αυτό σημαίνει πως η συνύπαρξή τους αναμφίβολα είναι εκρηκτική και κρατάει τον θεατή σε εγρήγορση για το ποιος θα νικήσει και θα επικρατήσει αυτή τη φορά!

Σε καιρούς που η επιβίωση είναι το κυριότερο μέλημα των κοινωνιών σε ύφεση, που ο σεξισμός, ο ρατσισμός και η ψυχοπαθολογία είναι στα φόρτε τους, ποιο ρόλο καλείται να παίξει το θέατρο;
A.A.: Το θέατρο καλείται να παίξει το ρόλο που ανέκαθεν έπαιζε: Να ψυχαγωγεί και να προβληματίζει το κοινό κρατώντας ένα καθρέφτη στα προβλήματα της κοινωνίας ή στα διαχρονικά θέματα της ζωής. Ειδικά σε δύσκολους καιρούς, το πρόσταγμα γίνεται πιο επιτακτικό να μιλήσει η τέχνη για όσα μας αφορούν και μας επηρεάζουν. Η συλλογικότητα που απαιτεί η θεατρική πράξη μέχρι και την παράσταση αλλά και η συνύπαρξη επίσης πολλών ανθρώπων σε μια αίθουσα κατά τη διάρκειά της με μοναδικό σκοπό να δουν και να ακούσουν μια ιστορία που αφορά επίσης συμπληρώνουν τον σημαντικό και αξιοθαύμαστο ρόλο του θεάτρου...

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ
Με φόντο την ξέφρενη γιορτή των υπηρετών, μέσα στη πηχτή και πνιγηρή ατμόσφαιρα της κουζίνας που βρίσκεται στα έγκατα του αρχοντικού σπιτιού, η αντίστροφη μέτρηση ξεκινά για ένα παιχνίδι χωρίς όρια και φραγμούς. Ένα ανελέητο και βασανιστικό παιχνίδι εξουσίας και εναλλαγής ρόλων, μια αδυσώπητη ερωτική μονομαχία…την τραγική τελική πτώση και παρακμή, με διακυμάνσεις και εναλλαγές που αναπτύσσονται επαρκώς και με συνέπεια στην παράσταση. Για τον Ζαν (Ορέστης Τζιόβας), τον υπηρέτη του Κόμη, ο στόχος είναι η άνοδος, η απόδραση, η φυγή και η κοινωνική καταξίωση. Και το μόνο που αναζητά διακαώς είναι το ''ιδανικό πρώτο κλαδί'' που θα τον βοηθήσει στην αναρρίχησή του.Για τη Δεσποινίδα Τζούλια (Μαρία Κίτσου), από την άλλη, ο απόλυτος στόχος είναι η πτώση, η συντριβή, η εξαφάνιση και εντέλει η ανυπαρξία που θα την οδηγήσει στη λύτρωση από τα εφιαλτικά φορτία-κληρονομιά ενός ένοχου παρελθόντος.

Παραστάσεις: Τετάρτη 18, Πέμπτη 19, Παρασκευή 20, Σάββατο 21 και Κυριακή 22 Μαΐου, στις 9:30μ.μ. Κρατήσεις 2610 328 394 ή με μήνυμα στην σελίδα του θεάτρου Λιθογραφείον.




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [20:58:29]