Τρίτη 24 Ιανουαρίου 19:21      5°-11° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Εμπαιγμός του Υπουργείου Παιδείας με το νέο Ολοήμερο Σχολείο

Εμπαιγμός του Υπουργείου Παιδείας με το νέο Ολοήμερο Σχολείο



Ενιαίος τύπος Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου σε όλα τα δημοτικά σχολεία της χώρας με λειτουργικότητα από 4/θέσια και άνω δημιουργείται από την επόμενη σχολική χρονιά με απόφαση του Υπουργού Παιδείας.
Είναι προφανές, πως η λειτουργία αυτού του σχολείου δεν υπαγορεύεται από παιδαγωγικά κριτήρια και αναγκαιότητα βελτίωσης των υπαρχουσών δομών εκπαίδευσης. Στόχος είναι η ευθυγράμμιση της κυβερνητικής πολιτικής με τους όρους και τις προϋποθέσεις του τρίτου μνημονίου. Στο πλαίσιο αυτό επιχειρείται περικοπή δαπανών με τον περιορισμό εκπαιδευτικού προσωπικού, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη καμιά παιδαγωγική αναγκαιότητα. Αντίθετα, είναι ορατή η επιχείρηση εξαπάτησης της κοινωνίας στο όνομα μιας δήθεν μεταρρύθμισης. Συγκεκριμένα:
  • Από την πλευρά του Υπουργείου λέγεται, ότι σκοπός του νέου σχολείου είναι η ίση μεταχείριση των μαθητών. Ωστόσο, το Υπουργείο εμπαίζει με αυτόν τον τρόπο μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, εφόσον ορίζεται ως προϋπόθεση εγγραφής και φοίτησης των μαθητών στο ολοήμερο η εργασία και των δύο γονέων, προσκομίζοντας βεβαίωση του φορέα εργασίας τους. Αυτή η προϋπόθεση αποκλείει χιλιάδες μαθητές από τη φοίτησή τους στο Ολοήμερο σχολείο. Στην Αχαΐα είναι βέβαιο, πως από τους 6.500 περίπου μαθητές που φοιτούν σήμερα στα ολοήμερα τμήματα το μεγαλύτερο μέρος αυτών δε θα μπορεί να φοιτήσει την επόμενη σχολική χρονιά. Συνεπώς, χιλιάδες μαθητές θα μείνουν εκτός ολοήμερου σχολείου.
  • Διατυμπανίζεται, πως δημιουργείται ένας μόνο τύπος σχολείου. Ωστόσο, με το αυθαίρετο κουτσούρεμα των διδακτικών αντικειμένων, την ανάθεση στο δάσκαλο της διδασκαλίας μαθημάτων, για τα οποία απαιτείται εκπαιδευτικός ειδικότητας και την κατάργηση του δάσκαλου του ολοήμερου, επιτυγχάνεται υποβάθμιση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου και κατοχύρωση ενός μέτριου σχολείου.
  • Λέγεται, πως με το νέο τύπο σχολείου επεκτείνεται ο θεσμός του ολοήμερου σε όλα τα σχολεία από 4/θέσια και άνω. Αλλά και τούτο αποτελεί εμπαιγμό, γιατί π.χ. στην Αχαΐα όλα τα σχολεία από 4/θέσια και άνω λειτουργούν ήδη ως ολοήμερα.
  • Καλλιεργήθηκε αισιοδοξία για μεγάλο χρονικό διάστημα με σειρά δηλώσεων από πλευράς Υπουργείου για διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών, ενώ προετοίμαζαν περικοπή διδακτικών ωρών και ουσιαστική κατάργηση του ολοήμερου σχολείου, που θα επιφέρουν μεγάλη μείωση εκπαιδευτικών την επόμενη σχολική χρονιά.
  • Την περίοδο αυτή εξελίσσεται εθνικός διάλογος για την παιδεία, ενώ παράλληλα ρυθμίζονται σοβαρά θέματα για το σχολείο, που δε φέρουν ίχνος παιδαγωγικού σχεδιασμού, αλλά και συναίνεσης με την εκπαιδευτική κοινότητα.
Αποτελεί βεβαιότητα, πως με τις προϋποθέσεις λειτουργίας του νέου ολοήμερου σχολείου από την επόμενη σχολική χρονιά δημιουργείται άνιση μεταχείριση των μαθητών, έχουμε ολική οπισθοδρόμηση στην παρεχόμενη παιδεία και απολύονται χιλιάδες συνάδελφοί μας αναπληρωτές.
Η παιδεία και οι λειτουργοί της δέχονται βαρύ πλήγμα από το κόστος εφαρμογής των κυβερνητικών επιλογών.
Τάσος Σταυρογιαννόπουλος
Πρόεδρος Συλλόγου Δασκάλων & Νηπιαγωγών Πάτρας
Αιρετός Π.Υ.Σ.Π.Ε. Αχαΐας



Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [19:21:28]