Κυριακή 24 Σεπτεμβρίου 06:18      14°-25° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Εμάς βρήκατε, κ. Παπανούτσο;

Εμάς βρήκατε, κ. Παπανούτσο;



Ανέκαθεν, το μάθημα της έκθεσης στο σχολείο, ήταν μια προπόνηση στην αναπαραγωγή συμβατικά αποδεκτών αληθειών, που δογματικά και αβασάνιστα αναγνωρίζονταν ως μαστ στη μαθητική σκέψη. Συνεπώς αποτελούσαν και πρότυπα απαντήσεων, επί των οποίων γινόταν (και γίνεται) η βαθμολόγηση. Ετσι, ήδη από τη δεκαετία 1970-80 ο μαθητής όφειλε να πιστεύει ότι η κοινωνία βαίνει προς τον όλεθρο, οι αξίες καταβαραθρώνονται, τα ιδανικά εκφυλίζονται, ο άνθρωπος αλλοτριώνεται και ρομποτοποιείται, ενώ το περιβάλλον, άσε το περιβάλλον, εκείνο είναι που του παίρνει ο διάολος τη μανούλα.
Στις μαθητικές εκθέσεις συναπαντούσες περίπου τις ίδιες σκέψεις, συνήθως και με πανομοιότυπες λέξεις, χωρίς ο δάσκαλος να μπαίνει στη βάσανο να τεστάρει στην αίθουσα το μοντέλο ανθρώπου- κοινωνίας- πολιτισμού του 1900 για να δούμε ποιός είναι ο αλλοτριωμένος το 1980 και το 1990. Ετσι, το τελικό κείμενο αναδείκνυε μια εφηβική σκέψη απαισιόδοξη, αφοριστική, προγονολατρική, καταγγελτική και καταστροφολόγα. Μια μαύρο-ροκ αντίληψη, αλλά με όρους παιδαγωγικά κορέκτ.
Περνάει ο καιρός, και πέφτει ως θέμα έκθεσης μια παρατήρηση του Ευ. Παπανούτσου. Αναγνωρίσιμος, φωτισμένος παιδαγωγός πριν μισό αιώνα. Οι εποχές μας δεν βγάζουν τέτοιες μορφές, για τον απλό λόγο ότι δεν τις χρειαζόμαστε. Ξέρουμε όλοι όλα.
Ο Παπανούτσος πλέκει το εγκώμιο της πραγματικής φιλίας. Η εξεταστική επιτροπή κάνει μια παραβολή με το σήμερα, και ζητά μια αντίστιξη ανάμεσα στη "φυσική φιλία" και την "τεχνητή", αυτή που δημιουργείται μέσα από τον πλανερό κόσμο του διαδικτύου.
Υποθέτουμε ότι τον καλό βαθμό θα πάρει ο μαθητής που θα αναπολήσει τον καιρό που οι σχέσεις ήταν αυθεντικές και θα καυτηριάσει το φαινόμενο της αποξένωσης και της καταφυγής στον ψευδόκοσμο του ίντερνετ, ο οποίος είναι και επικίνδυνος. Στήνεις ένα ραντεβού μέσω φέισμπουκ και μετά από λίγες ώρες θα πωλείται το νεφρό σου στη Σιγκαπούρη. Και καλά να είναι το ένα. Μην είναι και τα δύο, κακομοίρη.
Αραγε, ο μαθητής που θα υποστηρίξει ότι η επικοινωνία μέσω ίντερνετ έχει γίνει μονόδρομος, λόγω συνθηκών ζωής, τι βαθμό θα πάρει; "Τι ψάχνετε να βρείτε κ. Παπανούτσο μας; Εδώ οι ίδιοι οι γονείς μας είναι κλεισμένοι μέσα και σκοτώνουν την ανία τους με εκπομπές διαγωνισμού ερασιτεχνών τραγουδιστών ή με τσατ στο φέισμπουκ, από εμάς περιμένατε να βγούμε στη γύρα για φυσικές φιλίες; Μας τρώει όλη την εβδομάδα το φροντιστήριο, περάσαμε μια παιδική ηλικία χωρίς παιχνιδομάνι στις πλατείες, δεν εκπαιδευτήκαμε στη σύναψη σχέσεων με τον νόμο της φυσικής τάξης, καταφύγαμε στον κωδικοποιημένο τρόπο επαφής εξ αποστάσεως, ο οποίος αποτελεί τεχνητό αντίδοτο στη συστολή. Και πρέπει να ενοχοποιηθούμε από πάνω;". Θα πέρναγε τη βάση ένα τέτοιο κείμενο; Αυτά τα ξέρουν οι φροντιστές. Οι μαθητές δεν έχουν χρόνο για σκέψεις αιρετικές που φεύγουν από τα κουλουάρ του κολυμβητητηρίου με τις υποχρεωτικές διανοητικές διαδρομές. Απαντούν κατά το πρέπον, και μετά ανοίγουν το κινητό για να επικοινωνήσουν. Με μηνύματα και σύμβολα. Αρκούν λίγες λέξεις, συνεννοηθήκαμε.



Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [06:18:48]