Πέμπτη 30 Μαρτίου 00:03      5°-20° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Πάτρα: Αρχίζει η διεκδίκηση για το εμπορικό λιμάνι

Πάτρα: Αρχίζει η διεκδίκηση για το εμπορικό λιμάνι



Αρχίζουν δουλειά οι παραγωγικοί φορείς της Αχαΐας, με κοινό στόχο να επαναφέρουν στο τραπέζι της διεκδίκησης και να ξαναζωντανέψουν το σχέδιο για την κατασκευή του εμπορευματικού λιμένα.
Για τον σκοπό αυτό, χθες το βράδυ πραγματοποιήθηκε μια ακόμα σύσκεψη με πρωτοβουλία του προέδρου του Επιμελητηρίου Αχαΐας Πλάτωνα Μαρλαφέκα, στην οποία συμμετείχαν οι εκπρόσωποι των παραγωγικών φορέων της περιοχής.
Στη σύσκεψη είχε κληθεί ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ Νίκος Κοντοές, ενώ συμμετείχαν ο πρόεδρος του ΣΕΒΙΠΑ και του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων ΒΙΠΕ Πέτρος Μαντάς, ο πρόεδρος της ΟΕΒΕΣΝΑ Παναγιώτης Σκέντζος, ο διευθυντής του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδας Νίκος Κοτσώνης, καθώς και τα μέλη του ΔΣ του Επιμελητηρίου Σωτήρης Μπρακατσέλος και Θεόδωρος Τσούμπελης και ο ειδικός σύμβουλος του φορέα Αθανάσιος Κούστας.
Ενισχυτικό παράγοντα διεκδίκησης του έργου, αποτελεί η έρευνα που έχει κάνει το Επιμελητήριο Αχαΐας μεταξύ των μεγάλων μεταποιητικών επιχειρήσεων της Δυτικής Ελλάδας, μέσα από την οποία καταδεικνύονται τα σημαντικά οφέλη που θα προκύψουν για την Πάτρα και την ευρύτερη περιοχή, αν το έργο υλοποιηθεί.
Σύμφωνα με το Επιμελητήριο, το έργο είναι ακόμα επιλέξιμο από την ΕΕ, ενώ δεν θεωρείται πολυδάπανο για να υλοποιηθεί, αρκεί όλοι οι φορείς της πόλης να συνεργαστούν για τον σκοπό αυτό.
Οι εκπρόσωποι του επιχειρηματικού κόσμου της περιοχής θεωρούν το εμπορικό λιμάνι, ως έργο κυρίαρχης προτεραιότητας και προϋπόθεση για την οικονομική ανάκαμψη της Πάτρας και της Δυτικής Ελλάδας γενικότερα.
Σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση της Ολυμπίας Οδού και τη νέα σιδηροδρομική γραμμή, μπορεί να αναμορφώσει παραγωγικά και οικονομικά την Δυτική Ελλάδα, εντάσσοντας με ολοκληρωμένο τρόπο την Πάτρα στα Διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών, ενώ θα καλύψει ανάγκες μεταφοράς χύδην ξηρού και υγρού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων (containers).
Αυτή η δραστηριότητα καλύπτεται σήμερα από το παλιό λιμάνι, όπου εκφορτώνονται ετησίως περίπου 300 - 350 χιλιάδες τόνοι πρώτων υλών που προορίζονται κυρίως για βιομηχανίες της ΒΙΠΕ Πατρών, δεσμεύοντας μεγάλα τμήματά του, τα οποία θα μπορούσαν να μπουν στο γενικότερο σχέδιο απόδοσης του θαλασσίου μετώπου στην πόλη.
ΜΕΓΑΛΟ ΟΦΕΛΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ
Όπως τόνισε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Πλάτωνας Μαρλαφέκας, μεταξύ δείγματος 31 εξαγωγικών επιχειρήσεων της Δυτικής Ελλάδας σε έρευνα που πραγματοποίησε ο φορέας, προκύπτει ότι μέσω του λιμανιού του Πειραιά, διακινούνται προς το εξωτερικό 6.500 κοντέινερ με προϊόντα και εισάγονται 4.500 κοντέινερ με προϊόντα και πρώτες ύλες.
Οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις, αναφέρουν στην έρευνα του Επιμελητηρίου ότι η κατασκευή και λειτουργία του εμπορευματικού λιμένα, θα εξοικονομούσε μεγάλο κόστος μεταφοράς, καθιστώντας τες πιο ανταγωνιστικές και πιο παραγωγικές, γεγονός που σημαίνει νέες επενδύσεις και περισσότερες δουλειές.
Επιπλέον, το εμπορευματικό λιμάνι, σε συνδυασμό με τα οδικά και σιδηροδρομικά έργα, θα καθιστούσε πιο ελκυστική την Δυτική Ελλάδα για άμεσες επενδύσεις σε παραγωγικές μονάδες, ενώ θα ενίσχυε το κλίμα για τις υφιστάμενες επιχειρήσεις, κάτι που επίσης μεταφράζεται και πάλι σε νέες θέσεις εργασίας.
Ο πρόεδρος του ΟΛΠΑ Νίκος Κοντοές τόνισε από την πλευρά του την ανάγκη τεκμηρίωσης της διεκδίκησης με ακριβέστερα στοιχεία, στο πλαίσιο μιας μελέτης για να υπάρχουν ισχυρά επιχειρήματα, καθώς και να δούμε πως θα χρηματοδοτηθεί το έργο, καθώς δεν έχει συμπεριεληφθεί στο στρατηγικό πλαίσιο για τις μεταφορές που υπεβλήθη από τη χώρα μας στην Ε.Ε. τον Νοέμβριο του 2014.




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [00:03:00]