Σάββατο 27 Μαΐου 09:12      14°-22° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Αχθοφόροι ξένων ονείρων...

Αχθοφόροι ξένων ονείρων...



Ολοι μιλάμε και γράφουμε για τα δικαιώματα των παιδιών. Ολοι εργαζόμαστε για την υπεράσπισή τους, αλλά τελικά την κρίσιμη ώρα είμαστε οι πρώτοι που τα παραβιάζουν.
Κι αν δεν είναι παραβίαση η παρέμβαση στο όνειρο της φοιτητικής ζωής και της επαγγελματικής σταδιοδρομίας ενός εφήβου, τότε τι είναι; Κι αυτό το ζουν έντονα την περίοδο αυτή εκατοντάδες παιδιά. Εκατοντάδες παιδιά, που έχουν εγκλωβιστεί στα όνειρα και στα «θέλω» των γονιών τους, οι οποίοι επιχειρούν την πραγμάτωση των δικών τους οραμάτων και την κοινωνική τους καταξίωση μέσω των παιδιών τους. Αυτό το γονεϊκό «θέλω» μοιραία στραγγαλίζει το όνειρο του παιδιού, την επιθυμία του, το ταλέντο του και την προσωπικότητά του.
Πέραν του ότι μία οικογένεια εκτιμά ότι αντλεί κοινωνική καταξίωση από την είσοδο των παιδιών της σε ένα πανεπιστημιακό ίδρυμα, επιχειρεί μέχρι υστερίας - όπως πολύ ευστόχως περιέγραψε σε πρόσφατο ρεπορτάζ της «Π» η διευθύντρια του Παιδοψυχιατρικού Κέντρου του Καραμανδανείου, Βιολέτα Σιγάλα- την είσοδό τους στις σχολές που αυτή εκτιμά ότι τυγχάνουν κοινωνικής αναγνώρισης.
Αποτέλεσμα; Κάθε χρόνο, εκατοντάδες υποψήφιοι επιλέγουν σχολές στις οποίες δεν επιθυμούν να σπουδάσουν. Σχολές που είναι εντελώς αντίθετες με αυτό που τους αρέσει και ταιριάζει στην προσωπικότητά τους. Ενα μεγάλο ποσοστό αυτών επανέρχεται την επόμενη χρονιά στις Πανελλήνιες Εξετάσεις, επιδιώκοντας την εισαγωγή του στη σχολή της αρεσκείας του, ενώ ένα άλλο παραμένει στη σχολή που επέλεξαν αντί για το ίδιο οι γονείς του, χωρίς ποτέ όμως να αποδίδει στο μέγιστο δυνατό βαθμό και διατηρώντας μέσα του απωθημένη την επιθυμία να ασχοληθεί με το αντικείμενο που πραγματικά το ενδιαφέρει.
Δεν θέλουν και δεν πρέπει όλα τα παιδιά να γίνουν γιατροί, δικηγόροι, εκπαιδευτικοί, πολιτικοί μηχανικοί. Η τριτοβάθμια εκπαίδευση διαθέτει δεκάδες τμήματα, που μπορούν να καλύψουν όλες τις κοινωνικές απαιτήσεις, και μάλιστα στις μέρες μας να οδηγήσουν άμεσα στην επαγγελματική αποκατάσταση.
Επιπλέον, ιδιαίτερα στις μέρες μας γίνεται αντιληπτό ότι η κοινωνική καταξίωση δε συνδέεται με την επαγγελματική ιδιότητα. Χορτάσαμε από κοινωνικά καταξιωμένους επιστήμονες και πνευματικούς ανθρώπους, μερίδα των οποίων συνέβαλε στο γκρεμοτσάκισμα της χώρας μας. Η καταξίωση μιας οικογένειας απορρέει από την ψυχική και πνευματική υγεία και από την ευτυχία των μελών της. Κι αυτό το όραμα δεν υπηρετείται από την εμμονή που καταλαμβάνει ορισμένους να ζήσουν μέσα από τα παιδιά τους, υποχρεώνοντάς τα από τη μικρή τους ηλικία στην αριστεία σε κάθε τομέα, ενώ τοποθετούν σε δεύτερη μοίρα το χαρούμενο και υγιές πρόσωπό τους.
Καθημερινά συναντάμε γύρω μας ανθρώπους που, μολονότι δεν πέρασαν το κατώφλι της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, καταξιώθηκαν κοινωνικά έχοντας «σπουδάσει» αυτό που επιθυμούσαν και αυτό που τους εξέφραζε. Πέτυχαν, διότι το αντικείμενο της εργασιακής τους απασχόλησης δεν το αντιμετώπισαν ως δουλειά (δουλεία), αλλά ως μέσο έκφρασης, δημιουργίας και απόλαυσης. Αλλωστε, σύμφωνα με τη ρήση του κοινωνικού φιλοσόφου, Κομφούκιου: «Διάλεξε μια δουλειά που σ' αρέσει και δε θα χρειαστεί να δουλέψεις ούτε μια μέρα στη ζωή σου».





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [09:12:39]