Δευτέρα 27 Μαρτίου 00:03      9°-19° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Διάβασμα πολύ; Φαγητό «με δόσεις»

Διάβασμα πολύ; Φαγητό «με δόσεις»



Η σωστή διατροφή αποτελεί βασικό παράγοντα και σύμμαχο των υποψηφίων στις Πανελλήνιες εξετάσεις. Το άγχος την περίοδο των εξετάσεων είτε λειτουργεί ανασταλτικά σε ό,τι αφορά την όρεξη είτε δημιουργεί διάθεση για υπερκατανάλωση τροφών και μάλιστα μη ενδεδειγμένων.
Η Γεωργία Καπώλη, κλινική διαιτολόγος - διατροφολόγος και αντιπρόεδρος της Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας, εξηγεί ποιο είναι το καλύτερο μενού για την περίοδο αυτή. «Ο οργανισμός μας χρειάζεται μια διατροφή που θα τον εφοδιάζει με ενέργεια, βιταμίνες και μέταλλα που βοηθούν στην αυτοσυγκέντρωση και στη λειτουργία της μνήμης και πνευματικής διαύγειας».
Σύμφωνα με την ίδια γονείς και μαθητές θα πρέπει να έχουν υπόψη τους τις ακόλουθες διατροφικές οδηγίες:
1) Η καλή μέρα από το πρωινό φαίνεται! Συνίσταται η κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε υδατάνθρακες, τα οποία εφοδιάζουν τον εγκέφαλο με το καλύτερο καύσιμο τη γλυκόζη. Ιδανικές επιλογές για πρωινό αποτελούν: το γάλα, το μέλι, το ψωμί, τα δημητριακά, οι φρυγανιές, τα κράκερ, οι ξηροί καρποί, τα φρούτα, οι χυμοί.
2) Συχνότητα γευμάτων… Οσο πιο συχνά τόσο πιο καλά! Η κατανάλωση μικρών και συχνών γευμάτων συμβάλλει στο να βρίσκεται ο μαθητής σε εγρήγορση και να αυξάνεται η αποδοτικότητά του. Αντίθετα, τα μεγάλα γεύματα προκαλούν υπνηλία και μειώνουν τη συγκέντρωση και την ικανότητα σκέψης του παιδιού.
Υγιεινές προτάσεις για ελαφριά σνακ είναι:
>Μια δροσερή φρουτοσαλάτα με ποικιλία φρούτων μέλι, κανέλα και ξηρούς καρπούς.
>Γιαούρτι με φρούτα, μέλι και ξηρούς καρπούς.
>Γιαούρτι με μέλι ή μαρμελάδα ή γλυκό κουταλιού.
>Δημητριακά ολικής αλέσεως με ημίπαχο γάλα.
>Μπάρα δημητριακών ολικής αλέσεως με φρούτα ή με σοκολάτα.
>1 κομμάτι σοκολάτα υγείας ή παστέλι.
> Αποξηραμένα φρούτα.
>2-3 μπισκότα
3) Ποικιλία τροφίμων: Στη δύσκολη περίοδο των εξετάσεων είναι σημαντική η κατανάλωση τροφίμων από όλες τις ομάδες. Ωστόσο, ιδιαίτερη έμφαση θα πρέπει να δίνουμε σε τρόφιμα πλούσια σε:
>Ω-3 λιπαρά οξέα: Εμφανίζουν πιο ομαλή ανάπτυξη όλου του νευρικού συστήματος βοηθώντας στην καλύτερη απόδοση σε τεστ νοημοσύνης, προσοχής και μνήμης. Πηγές: Σολομός, τόνος, σκουμπρί, σαρδέλες, μαλακές μαργαρίνες, ξηροί καρποί.
>Σίδηρος: Η έλλειψη του προκαλεί διαταραχές προσοχής, μνήμης και συμπεριφοράς. Πηγές: Μοσχάρι, συκώτι, δαμάσκηνα αποξηραμένα, φακές, οστρακοειδή, σουσάμι.
>Ψευδάργυρος: Πρόσφατη έρευνα από το Ινστιτούτο Υγείας της Ολλανδίας έδειξε ότι τα παιδιά που λάμβαναν συστηματικά ψευδάργυρο είχαν αυξημένη μαθησιακή ικανότητα και επίδοση στο γραπτό λόγο και καλύτερη μνήμη. Πηγές: Κολοκύθια, οστρακοειδή, κόκκινο κρέας, σαρδέλες, συκώτι.
>Βιταμίνες συμπλέγματος Β: Συμμετέχουν στην παραγωγή της ακετυλοχολίνης που είναι υπεύθυνη για τη μεταφορά ερεθισμάτων στα νευρικά κύτταρα του εγκεφάλου και βελτιώνουν τη νοητική ικανότητα. Πηγές: Γάλα, αβγά, όσπρια, μαύρο ψωμί, ρύζι.





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [00:03:13]