Τετάρτη 29 Μαρτίου 06:33      5°-20° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Ένωση Ελλήνων Φυσικών: "100 χρόνια πίσω η εκπαίδευση"

Ένωση Ελλήνων Φυσικών: "100 χρόνια πίσω η εκπαίδευση"



Η ένωση Ελλήνων Φυσικών, αντιδρά στην επαπειλούμενη κατάργηση των Εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών και εναντιώνεται στις κινήσεις του υπουργού παιδείας.
"Ο Υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης και πάλι αιφνιδίασε, κατά την προσφιλή του συνήθεια, στέλνοντας δεκαετίες πίσω την εκπαίδευση, ξανά.
Η απόφαση για ουσιαστική κατάργηση των Εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών, οδηγεί το ελληνικό σχολείο στις απαρχές του εικοστού αιώνα, αν όχι και πιο πίσω. Το αστείο επιχείρημα ότι τα εργαστήρια εντάσσονται στις εξωσχολικές δραστηριότητες των εκπαιδευτικών (sic!!!), μόνο γέλιο μπορεί να προκαλέσει. Προφανώς, ο κος Φίλης αγνοεί, ως αρμόδιος υπουργός, ότι το ωράριο των εκπαιδευτικών είναι εξουθενωτικό, με συνέπεια το άγχος σε ποσοστό 28% και η επαγγελματική εξουθένωση σε ποσοστό 23% να λειτουργούν καταστρεπτικά για την Παιδεία (έρευνα ΕΛΙΝΥΑΕ, το 2000).
Εκτός κι αν το ωρολόγιο πρόγραμμα θα λήγει τις … βραδινές ώρες, κάτι που δεν θα μας προκαλέσει έκπληξη αν το ακούσουμε τις προσεχείς εβδομάδες κι αυτό. Εσκεμμένα αγνοoούνται όλες οι διεθνείς μελέτες, σύμφωνα με τις οποίες 21 ώρες διδασκαλίας ισοδυναμούν με 84(!!!) ώρες εργασίας σε γραφείο.
Οι έλληνες εκπαιδευτικοί είναι από τους σκληρότερα εργαζόμενους, με ευτελείς μισθούς και απαράδεκτες συνθήκες εργασίας. Τα Εργαστήρια Φυσικών Επιστημών είναι απολύτως απαραίτητα σε ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα, συμπληρώνοντας τη διδασκαλία στον πίνακα. Οι δεκάδες μελέτες της UNESCO αρκούν ως αναφορά.
Πλέον, οι Φυσικές Επιστήμες μετατρέπονται σε τυπικό θεωρητικό μάθημα, χωρίς οι μαθητές να έρχονται σε επαφή με τους επιστημονικούς τρόπους έρευνας και τις εργαστηριακές πρακτικές. Προφανώς και υπάρχουν εκπαιδευτικοί που δεν αξιοποίησαν όπως έπρεπε τις εργαστηριακές υποδομές, για τις οποίες οι έλληνες φορολογούμενοι έχουν "χρεωθεί" με πολύ μεγάλα ποσά, προκειμένου να παρέχεται μια σύγχρονη και ελπιδοφόρα παιδεία στα παιδιά τους.
Έχει επίγνωση η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου παιδείας των χρηματικών πόρων καθώς και των ωρών επιμόρφωσης που δαπανήθηκαν από καθηγητές και επιμορφωτές τα τελευταία 15 χρόνια, τουλάχιστον, για την αξιοποίηση του πειράματος ως βιωματικού και συνεργατικού τρόπου μάθησης και κατανόησης του κόσμου γύρω μας; Κι αντί το υπουργείο να αναζητήσει τρόπους ώστε να γίνει όσο πιο αποδοτική γίνεται μια από τις σοβαρότερες επενδύσεις στο μέλλον του τόπου, αποφασίζει με περισσή ευκολία να τα πετάξει όλα στον κάλαθο των αχρήστων.
Τα εργαστήρια Φυσικών Επιστημών καλλιεργούν τρόπο σκέψης και επίλυσης προβλημάτων σε μια σύγχρονη κοινωνία. Η επιτυχής διδασκαλία των φυσικών επιστημών αποτελεί σημαντική συνιστώσα του επιστημονικού αλφαβητισμού, που είναι αναγκαίος για μια δημοκρατική Κοινωνία της Πληροφορίας, δηλαδή στον κόσμο που ζούμε σήμερα και θα ζήσουν τα παιδιά μας ΑΥΡΙΟ. Εκτός αν αυτό δεν ενδιαφέρει τη σημερινή ηγεσία του υπουργείου Παιδείας - και αν αυτό αληθεύει αναρωτιόμαστε σοβαρά «τι ενδιαφέρει την σημερινή ηγεσία του Υπουργείου που είναι υπεύθυνο για τη διαμόρφωση της Ελλάδος του αύριο?" Τα αλλεπάλληλα κτυπήματα στη μέση εκπαίδευση και κυρίως στις Φυσικές Επιστήμες δε φαίνεται να σταματούν.
Μετά το παγκόσμιας πρωτοτυπίας "όλοι μπορούν να διδάξουν τα πάντα", έρχεται η κατάργηση των Εργαστηρίων, που αποτελεί μία από τις σημαντικότερες οπισθοδρομήσεις στην ιστορία της ελληνικής μέσης εκπαίδευσης. Με τις αποφάσεις αυτές ένα είναι σίγουρο: τα σχολεία από το επόμενο έτος μετατρέπονται σε parking παιδιών, με διεκπεραιωτικό καθαρά χαρακτήρα, αδιαφορώντας για τη γνώση και τους οικονομικά αδύναμους μαθητές. Γιατί οι εύρωστοι θα βρουν τον τρόπο να ξεφύγουν από τη μιζέρια που οδηγείται το ελληνικό σχολείο. Κε Φίλη, μήπως έχετε κάποια εμπάθεια με τις Φυσικές Επιστήμες;
Γιατί δεν μπορούμε να αντιληφθούμε το συστηματικό πόλεμο που έχετε εξαπολύσει εναντίον τους. Σας έχουμε ζητήσει κατ' επανάληψη να συναντηθούμε και να σας καταθέσουμε τις τεκμηριωμένες θέσεις μας, καταστάλαγμα δεκαετιών εμπειρίας και πρακτικής στις αίθουσες όλης της Ελλάδας. Αντ' αυτού, επιμένετε να αγνοείτε τις επιστημονικές ενώσεις και εν είδει παντογνώστη, ομού μετά των συμβούλων σας, αποφασίζετε και διατάσσετε, αδιαφορώντας για το ίδιο το μέλλον του τόπου, για τους μαθητές μας.
Και πάλι, δημοσίως, σας ζητάμε να συναντηθείτε μαζί μας και να συζητήσουμε με σοβαρότητα και επιχειρήματα, για να σας μεταφέρουμε την αγωνία μας για το μέλλον της εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Όσο για τις ανήκουστες αποφάσεις, που περνάτε εν κρυπτώ μεσάνυχτα, σας αφήνουμε στην κρίση γονέων, μαθητών κι όλων όσων σκέπτονται το μέλλον με ανοικτά μυαλά κι όχι με λογική λογιστή.Γιατί εμείς θέλουμε και αγωνιζόμαστε για ένα Δημόσιο Σχολείο που θα λειτουργεί, για να βγει ο τόπος, κάποτε, από την κρίση".




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [06:33:51]