Παρασκευή 26 Μαΐου 16:08      10°-20° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Τι λέμε στον έφηβο που δίνει εξετάσεις

Τι λέμε στον έφηβο που δίνει εξετάσεις



Σε λιγότερο από μία εβδομάδα, την ερχόμενη Δευτέρα 16 Μαΐου, οι φετινοί υποψήφιοι των Πανελληνίων Εξετάσεων θα καθίσουν στα θρανία προκειμένου να διαγωνιστούν στο πρώτο τους κοινό μάθημα για όλους που είναι της έκθεσης (Νεοελληνική Γλώσσα).
Για το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 αυξάνονται οι θέσεις στα τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κατά 1.655. Δηλαδή καταγράφεται συνολικά μια αύξηση των θέσεων κατά 2,42% σε σχέση με πέρσι σύμφωνα με τον αριθμό εισακτέων που ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας.
Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΙΣΑΚΤΕΩΝ
Κατηγορία Ιδρύματος 2015 2016 Μεταβολή
Εισακτέοι ΑΕΙ 44.200 43.855 -345
Εισακτέοι ΤΕΙ 24.130 26.130 + 2.000
Σύνολο 68.330 69.985 + 1.655
Παρ' ότι καταβάλλεται μεγάλη προσπάθεια από την εκπαιδευτική κοινότητα μέσω ενημερωτικών συναντήσεων με γονείς αλλά και με τους μαθητές στο πλαίσιο της τάξης για την αποτελεσματική διαχείριση του άγχους, αποδεικνύεται διαχρονικά ο μεγάλος εχθρός των Πανελληνίων Εξετάσεων ακόμα και για τον πιο καλό προετοιμασμένο υποψήφιο.
Βέβαια, όπως εξηγεί η ψυχολόγος Χριστίνα Καρέλα, «ο καθένας βιώνει το άγχος με διαφορετικό τρόπο. Για ορισμένους μπορεί να λειτουργήσει θετικά και δημιουργικά, συμβάλλοντας στην επιτυχή έκβαση της όποιας εξεταστικής δοκιμασίας. Για κάποιους άλλους όμως μπορεί να λειτουργήσει κατασταλτικά οδηγώντας τους στην αποτυχία».
Η ίδια σημειώνει ότι κάποιοι μαθητές ενδέχεται να νιώθουν άγχος γιατί σκέφτονται «τι θα πουν οι άλλοι αν δεν τα καταφέρουν», «τι θα συμβεί στη συνέχεια» κ.ά.
«Ο φόβος μήπως απογοητεύσουν τους σημαντικούς τους ανθρώπους και η ανασφάλεια μήπως δεν καταφέρουν να αντεπεξέλθουν στις προσδοκίες που έχουν θέσει για τον εαυτό τους προκαλούν στους μαθητές αρνητικές σκέψεις σε σχέση με την τελική της απόδοση».
Οπως προσθέτει η κ. Καρέλα «Τα πιο σημαντικά που θα πρέπει να έχετε κατά νου και να τα υπενθυμίζετε στο μαθητή/-τρια είναι ότι πρόκειται για μια δοκιμασία που μπορεί μεν να την/τον φέρει πιο κοντά στο στόχο, δεν μπορεί όμως να την/τον εμποδίσει οριστικά από αυτόν. Μπορεί να αποκαλύπτει πράγματα για τον εαυτό του δεν μπορεί όμως να επηρεάσει καταλυτικά την αξία που έχει ως μοναδικό άτομο με μοναδικές δεξιότητες, προσωπικότητα και ταλέντα. Οσο και αν φαντάζει δύσκολο είναι και στο χέρι σας να μην επιστρέψετε στο άγχος των εξετάσεων να επηρεάσει τη συναισθηματική κατάσταση του μαθητή και κατ' επέκταση τους σημαντικούς τομείς της ζωής του, όπως αυτός της εκπαίδευσης».

Οδηγίες διαχείρησης του άγχους:
Οι δέκα κανόνες που θα πρέπει, κατά την κ. Καρέλα, να υιοθετήσουν οι γονείς στην προσπάθειά τους να βοηθήσουν τους υποψηφίους:
>Πλησιάστε τον έφηβο και ρωτήσετε ευθέως και με ενδιαφέρον πώς βιώνουν οι ίδιοι τη δοκιμασία των εξετάσεων. Για παράδειγμα, εάν πιστεύουν ότι συμμετέχουν διότι ενδιαφέρονται να μάθουν και να προχωρήσουν εκπαιδευτικά, και εάν γνωρίζουν ότι η αυταξία τους δεν μπορεί να επηρεαστεί μεμονωμένα από την επιτυχία του ή μη στις εξετάσεις, αλλά είναι κάτι που ορίζεται και από άλλους παράγοντες (π.χ. στοιχεία χαρακτήρα, λοιπές επιτυχίες), τότε έχετε εξασφαλίσει τις πρώτες προϋποθέσεις για τον έλεγχο του άγχους τους.
Ιδιαίτερα σημαντική είναι η παροχή συναισθηματικής στήριξης μέσω της κατανόησης, της υπομονής, της δεκτικότητας, της στοργής και της ενθάρρυνσης.
>Δεν βοηθά να παραβλέπονται ή να υποτιμούνται τα συναισθήματα των φόβων. Η ενθάρρυνση να μιλούν και να εκφράζουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους είναι ένας ιδιαίτερα αποτελεσματικός τρόπος επικοινωνίας μαζί τους.
>Μην σπεύδετε να δώσετε συμβουλές για το πώς πρέπει να σκέφτεται ή να αισθάνεται ο έφηβος σε σχέση με τις εξετάσεις, αλλά δώστε χρόνο στο να την/τον ακούσετε προσεκτικά. Ισως έχει περισσότερη ανάγκη να εκφράσει αυτό που της/του συμβαίνει και όχι από κάποιον που θα την/τον καθοδηγήσει.
>Δείξτε υπομονή και ανεκτικότητα σε συμπεριφορές του εφήβου που δηλώνουν άγχος, χωρίς όμως να αποδέχεστε στην αποφυγή του να διαχειριστεί αυτό που συμβαίνει.
>Συζητήστε μαζί της/του τα θετικά που μπορεί να προκύψουν από το άγχος που βιώνει (π.χ. άγχος ως κινητήριος δύναμη) και εστιάστε στον τρόπο που μπορεί να το διαχειριστεί προκειμένου να μετριάσει ή να μην βιώσει τις αρνητικές συνέπειές του.
>Χρησιμοποιείστε εκφράσεις που ενθαρρύνουν τον έφηβο να αντιμετωπίσει το άγχος των εξετάσεων, όπως «υπάρχουν παραπάνω από μια ευκαιρίες», «αυτή η εξεταστική δοκιμασία δεν είναι παρά μια προσπάθεια», «θα κάνεις το καλύτερο που μπορείς», «πιστεύω σε σένα» κ.ά. Αντίθετα, αποφύγετε εκφράσεις που μπορεί να ρίξουν το ηθικό του, για παράδειγμα «μην γίνεσαι γελοία/-ος», «πρέπει να τα καταφέρεις», «πόσο απαράδεκτα πράγματα είναι αυτά που συμβαίνουν».
>Προσπαθήστε να διατηρήσετε μια σταθερή ρουτίνα στο περιβάλλον του σπιτιού. Φροντίστε για την καλή διατροφή και τον επαρκή ύπνο του εφήβου.

Μαρίνα Ριζογιάννη




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [16:08:47]